• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 Firewall steeds weer disabled na de Creators Update van de 12e april:

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Hallo lezers,

Even een vraagje.

Na de Creators Upgrade heb ik nu aan de lopende band dat: Wanneer Windows 10 Home opstart er rechtsonder op de taakbalk een rood kruisje door het icoon van Windows Defender verschijnt. Klik ik het open dan lees ik dat de Windows Firewall is uitgeschakeld. Klik ik daarna weer op het netwerksymbool dan komt er een groen vinkje in te staan waarna de Firewall weer werkt.

Helaas doet dit verschijnsel zich iedere keer dat ik opstart voor. Daarom overweeg ik een andere gratis Firewall te nemen. Welke (gratis) firewall verdient de voorkeur voor een niet al te behendige computeraar?
 
Hallo Hans,

Ik heb dit de eerste dag gehad, maar dit was bij mij de volgende dag van zelf opgelost. (Bitdefender firewall ging steeds uit)
Wanneer heb jij de update erop gezet?
Gebruik jij nog Malwarebytes? Zoja er is een nieuwe update die het volgende oplost.
Fixed the issue in Windows 10 Creators Update where installing Malwarebytes could cause Windows Defender to become disabled.

Maar voor een andere goede firewall heb je hier al 2 opties.
Comodo Internet Security en ZoneAlarm firewall
 
Laatst bewerkt door een moderator:
rechts klik op het pictogram van de defender in je taakbalk en kies openen ..
het Windows Defender Beveiligingscenter word hier nu geopent weergegeven ...
klik vervolgens links onder op het tandwieltje en zet de Firewall aan
 
@ Emi, dank je wel. Ik heb dit gedaan. Nu kijken of dit werkt.

@ aarie, heb je die MBAM update (voor Creator) vanaf de MBAM site of ergens anders vandaan? Ik kon de link niet vinden.
 
hier zie de laatste nieuwe malwarebytes rechtstreeks van af de site zelf ..
 
@aarie25 de laatste versie is zelfs al op te halen vanaf de Malwarebytes site zelf en daarom heb ik eerder hierboven de rechtstreekse download link geplaatst ..
 
Kan dit gewoon over de oude (gratis) versie heen geinstalleerd worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat klopt, normaal haal ik die daar ook vandaan, nog voor dat ze hem uitrollen.
Maar Hans vroeg waar ik hem vandaan had, dus daarom die link.

--- Update ---

Kan dit gewoon over de oude (gratis) versie heen geinstalleerd worden?

Dit is geen probleem als je de 3.0.6.1469 versie er al op hebt staan. Anders kun je hem beter even verwijderen.
we recommend that you uninstall the old version first and then install this newer version (please make a note of your key before doing so).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dank je wel aarie.

--- Update ---

VREEMD...

Na al jullie tips te hebben opgevolgd heb ik mijn computer opnieuw opgestart en tot mijn verbazing was de Windows Firewaal wr uitgeschakeld. Meteen weer opgelost zoals Emi al aangaf waarna de Firewall nu weer werkt, totdat ik mijn systeem weer opstart. Ik denk toch dat ik de gratis versie van Zonelabs maar ga proberen want dit is drie keer niks...
 
heb jij een of andere beveiliging opstaan die zelf een eigen firewall mee heeft dan word inderdaad de Windows firewall uitgeschakeld ..
er komt dan in het Windows Defender Beveiligingscenter wel een groen vinkje te staan bij de firewall maar er onder staat dan "geen actie vermeld"
 
Ga ik doen!
 
Succes!
Ik verneem het wel of alles goed werkt :biggrin:

--- Update ---

Hans ik keek even op hun site en zag dat je wel moet voldoen aan de volgende dingen. 1 en 3 zal geen probleem zijn,
maar ik weet niet of jij aan 2 voldoet?

32 or 64-bit, 2 GB RAM
2 GHz or faster processor
1.5GB of available hard-disk space
 
Bij punt 2 bezit ik:
Processor
AMD Athlon 64 X2 5200+ 40 C
Windsor 90nm Technologie

Dat zal toch wel in orde zijn aarie?

Overigens lijkt het probleem nu opgelost. Ik draai nu Zonelabs als Free Firewall en in het schild van Windows Defender staat een groene vink met de melding: geen actie vereist. Hopelijk blijft dat zo.
 
Dank je wel aarie, ik ga het bekijken.

--- Update ---
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen dank!
Werkt alles nog na behoren?
 
Sinds gisteravond krijg ik geen foutmeldingen over de Windows Firewall meer aarie. Waarom dit enkele dagen wel zo was weet ik niet. Het gekke is dat nu zowel Zonealarm als de Windows Firewall actief zijn! Klopt dit wel?
 
je kan toch nagaan in het Windows Defender beveiligingscenter of de Windows firewall actief is ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan