• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ongevraagd systeemhertsel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Hallo beste mensen,

Het is niet de 1e keer, dat ik meen gemerkt te hebben dat het systeem (in tijd) is terug gezet, zonder dat ik dat zelf heb gedaan. Wie weet of dat mogelijk is (Wellicht om veiligheidsredenen)? Waarom ik dit meen: Ik had gisteren een programma (op de gebruikelijke manier) verwijderd. Vanmorgen, stond het bewuste programma er weer (alsof het nooit was weg geweest. Wie weet hier meer van. Ik hoor het graag en ook de reden hiervan (als het al zo is).
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
gebruik jij avast als antivirus ... dat het systeem zichzelf terug zet naar een eerder punt na het verwijderen van een programma kan enkel indien er dus een zandbak actief is en daarom de vraag gebruik jij Avast .
 
Hallo Emi, bedankt voor jouw reactie en nee, ik gebruik geen Avast.

Cor Jansen
 
welke beveiliging gebruik je dan !
 
Ik gebruik Eset.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik weet niet of Eset een zandbox gebruikt daar ik Eset nooit heb gebruikt ...
indien de Eset er dus gene gebruikt heb jij dan een of andere zandbox geinstalleerd op je systeem want ik heb nog nooit gehoord dat Windows zichzelf ga terug zetten naar een eerder herstelpunt ...of het moet aan het programma zelf liggen ... over welk programma gaat het hier dan !
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
Zowel Emi als Abraham, bedankt voor jullie inzichten. Ik ga er nog over nadenken, wat (en of) ik hier verder iets mee ga doen.
Groet,
Cor Jansen
 
je heb niet geantwoord op de vraag " over welk programma het gaat " komt zo over dat je iets te verbergen heb ..:biggrin:
 
Doe nu datgene wat ik jou gevraagd heb te doen met Farbars MiniToolbox.
Dat geeft inzicht in jouw Windows; je hebt een probleem en dat kunnen we alleen oplossen als we meer gegevens van jou krijgen.
 
Hallo Emi,
ik vind het jammer dat ik overkom als iemand die iets te verbergen heeft. Dat is zeker niet het geval en Ik heb, zover ik weet geen programma genstalleerd dat een sandbox of iets dergelijks in zich herbergt.
Groet,
Cor Jansen
 
je geeft geen antwoord op de vraag welk programma je eerder tracht te verwijderen ... je probleem dat het programma terug op je systeem aanwezig is kan dus met het programma zelf te maken hebben ..
 
OK Emi, dat was het programma Windows Repair, dat ik als proef op mijn systeem had draaien. Ik heb dat programma inmiddels weer verwijderd, In de hoop dat de verwijdering nu definitief is.
Groet,
Cor Jansen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan