• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fout gemaakt, een systeemmap per ongeluk renamed:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag porrelaar,
Die is mij ook nog niet aangeboden, maar ga hem via de tool installeren!
Bedankt voor de tip!
 
correctie nadat de Windows.old verwijderd is zie je dus de optie niet meer "terug gaan naar een eerdere versie van Windows 10"...
of nu de Windows.old door schijfopruiming word gestart mede dat jij deze opstart of dat dit nu automatisch gebeurd na een bepaalde tijd deze optie verdwijnt uit het systeem .
 
@prutser: dan vermoed ik dat jij de Creators Update nog niet genstalleerd hebt.

De Creater Update is mislukt, urenlang een zwart scherm, na een aantal herstarts, is vorige installatie van W 10 terug gezet!
Mocht dat een probleem blijven, maak ik er een toppicje van
 
@prutser: je kunt ook gewoon een tijdje wachten. De Creators Update wordt gefaseerd uitgerold. Het kan daardoor een paar maanden duren voordat de laatste Windows 10 pc deze update automatisch krijgt aangeboden. Ik acht het niet onmogelijk dat de Creators Update nog wordt aangepast, zodat hij op meer Windows 10 pc's zonder problemen kan worden genstalleerd.
 
Ik doe het nog een keer, heb daarom mijn Kaspersky internet security, gedestaliniseerd!

--- Update ---

Ook deze keer, installatie mislukt, ga nu wachten tot dat het aangeboden wordt.
De foutcode is steeds 0XC1900101-0X40017, de reden kan zijn je beveiliging, die had ik gedenstalleerd. We wachten gewoon af!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
correctie nadat de Windows.old verwijderd is zie je dus de optie niet meer "terug gaan naar een eerdere versie van Windows 10"...
of nu de Windows.old door schijfopruiming word gestart mede dat jij deze opstart of dat dit nu automatisch gebeurd na een bepaalde tijd deze optie verdwijnt uit het systeem .
Ik was benieuwd wat er zou gaan gebeuren 10 dagen na installeren van de Creators Update, dus hield ik het in de gaten.
Het duurde bij mij niet 10, maar 12 dagen voordat Windows uit zichzelf opruiming ging houden en het voor mij onmogelijk werd om terug te gaan naar de vorige versie van Windows 10. En Emi heeft gelijk: de optie "Teruggaan naar een eerdere versie van Windows 10" is nu niet meer zichtbaar bij Systeemherstel.

Wat is er gebeurd in de C: partitie?
  • De map $GetCurrent is nog aanwezig. Die is slechts 200 KB groot, dus dat laat ik lekker zo.
  • De map $WINDOWS.~BT is verdwenen.
  • De map Windows.old is nog aanwezig, maar hij is blijkbaar geleegd. Die map was eergisteren nog zo'n 16 GB groot. Nu is de grootte 0 KB. Er lijken enkel nog wat lege mappen in te zitten. Ik laat die map lekker staan. Hij neemt immers geen ruimte in beslag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan