• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nederlandse versie windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

D831

Nieuw lid
Lid geworden
16 apr 2017
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hoi

Ik heb in duitsland een laptop gekocht en dit was een show model. De taal heb ik nu wel goed. Alleen het besturings systeem is nog in duits.
Dus als ik wil inloggen krijg ik nog de duitse taal. wilkommen enz
Heeft iemand een tip hoe ik dat goed kan krijgen
 
wil jij het besturingssysteem in het NL hebben inplv D dan dien je voor een nieuwe installatie te gaan waarvoor jij dan kiest om deze in het NL te installeren ...
je heb in dit geval een merk pc ( laptop ) dus indien jij een fabrieksherstel toepast dan komt deze wederom in het Duits er op ..
d.w.z. dat je dus via het Media Creation Tool je een Nederlandstalige usb stick of dvd dient aan te maken ...waarmee je dus een verse installatie doet .. je dient geen licentie in te geven aangezien deze in je bios aanwezig is ....echter wil ik je waarschuwen omdat ik dit nooit zelf heb moeten toepassen op een OEM versie .
*wellicht kan iemand anders bevestigen dat dit geen probleem mag zijn betreffende de OEM versie ..( land gebonden )..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is inderdaad mogelijk zonder een herinstallatie om de taal te wijzigen ook deze van het welkomsscherm ...ik ga hier een filmje van aanmaken en deze hier beschikbaar stellen aangezien de virtuele Windows 10 nu in het Duits is ga ik dus weer terug naar het Nederlands ...
word vervolgt ..
 
bedankt ik ben benieuwd!
 
het filmpje is te bekijken via deze link .. https://www.youtube.com/watch?v=hP42eKTCfXo&feature=youtu.be

succes ermee ...
noteer wel dat jij dus wel iets langer nodig heb om het Nederlandstaalpakket te downloaden en om deze te installeren ...
aangezien ik hier eerst de Nederlandstalige Windows eerst had omgezet naar een Duitstalige Windows voor het aanmaken van dit filmpje ..
duurde het ophalen en het installeren van het Nederlandstalige taalpakket hier beduidend minder lang omdat deze nog op de pc aanwezig was , veronderstel ik ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dank je wel! ik ga het proberen en ik laat het weten. als het is gelukt.
 
het zal je moeten lukken indien je de stappen volgt in het filmpje ...heb dit 3x gecontroleerd en het werkt gewoon ..
letop : het systeem ik gebruik heeft nog steeds de oude bios en de Windows 10 is een Retail versie ...
indien het bij u niet lukt dan kan het zijn omdat dit dus waarschijnlijk een OEM versie is en dus land gebonden is ...
 
Ik heb eerst mijn laptop weer terug gezet naar de fabrieks instellingen toen kon ik ook de taal kiezen en nu is het wel goed gegaan. Ook n normale welkoms boodschap. Bedankt voor de tips en hulp
 
je heb het zelfs dus niet eens geprobeerd ... was het je te moeilijk of te onduidelijk..
het nadeel van zo een fabrieksherstel is dat je dus alles verliest wat je er zelf heb opgezet ...
de werkwijze via het filmpje bood je de optie om dan ook alles te behouden ... hier verloor je helemaal niets .
ik ben blij voor je maar enerzijds vind ik het spijtig dat je het zelfs niet eens geprobeerd heb ...
 
Ik had er nog niks opgezet dus het heeft geen enkele gevolgen gehad. Uiteraard heb ik het geprobeerd maar het heeft niet het juiste resultaat gehad... daarom deze manier
 
ah zo nu begrijp ik het ..de manier uitgelegd in het filmpje gaat dus niet op een OEM merk pc ...
een fabrieksherstel daar een tegen dus wel ...in elk geval hebben we daaruit geleerd dat men dus bij een OEM merk pc/laptop dus enkel van taal kan veranderen indien dus men een fabrieksherstel toepast en men daar dan de gewenste taal instelling neemt ...
fijn dat het dan op deze manier het je gelukt is ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan