• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

melding "hardware gewijzigd systeem opnieuw opstarten" bij Lenovo laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3akf

Nieuw lid
Lid geworden
18 apr 2017
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Zie de eerdere discussie "systeeminstellingen gewijzigd" door gebruiker Sjimmie in "Virussen en Spyware" waarvan de tekst luidt:

"Mijn probleem bevindt zich op een Lenovo laptop. Besturingssysteem 'Windows 10'.
Spontaan kwam na het opstarten een systeeminstellingen foutmelding "Uw hardware instellingen zijn gewijzigd. Start u pc opnieuw op om de instellingen in te laten gaan."
PC is al meerdere keren opnieuw opgestart, zonder resultaat. Ik kan de melding wegklikken, waarna alles goed werkt. Maar ik krijg de melding niet weg.
Alle windows updates heb ik hierna uitgevoerd. Fabrieksinstellingen terug gezet. Lenovo controle uitgevoerd en de laatste wijzigingen doorgevoerd. Virusscanner uitgevoerd. CC cleaner erover gedaan. Helaas stond herstelpunt maken niet aan, waardoor ik dat niet kan uitvoeren. Er is geen hardware aangesloten of genstalleerd op de laptop."

Ik heb ook een laptop merk Lenovo type G 50-45 en had hetzelfde probleem als hij: plotseling bij elk start de mededeling "hardware instellingen gewijzigd etc." . Alleen had ik geen zin om meteen viruschecks of volledige herinstallatie van Windows 10 etc. te doen, temeer daar de laptop verder volstrekt normaal functioneerde.

De oplossing ervan was na enig zoeken met Google in mijn geval vrij simpel.

Zie de link: https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-...e/td-p/3563114

Wie hetzelfde probleem heeft als ik had, kan het volgende proberen:
- windowstoets+r
- tik in het vak uitvoeren "services.msc" en druk op "enter"
- dubbelklik op de service "AMD External Events Utility"
- wijzig opstarttype in "uitgeschakeld"
- druk op toepassen en OK
- start opnieuw op

Dat is alles; ik ben de melding nu kwijt en de laptop werkt nog steeds prima. Ik vermoed dat Windows 10 een nieuwe AMD driver heeft getracht te installeren (een driver die ik al had) en bij die ongevraagde installatie deze foutmelding heeft veroorzaakt.
Kortom: bij dit soort zaken niet te snel aan virussen etc. denken.
Ik plaats dit verhaal in dit Windows10 forum omdat een moderator me min of meer verweet dat ik mijn oplossing trachtte te plaatsen op de plek waar het verhaal van Sjimmie stond in Virussen en Spyware en me naar dit forumonderdeel verwees.

Aanvulling op 21 oktober 2017
Ik heb zonet de nieuwe "Fall Creators Update" van Windows op de laptop geïnstalleerd. En jawel: de bewuste mededeling "hardware instellingen gewijzigd etc." was weer terug.. Weer de hierboven beschreven procedure uitgevoerd en het probleem is weer opgelost tot de volgende grote update van windows 10....

pa3akf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je verhaal.
Het stoort mij hier ook enorm dat er gelijk aan virussen en malware wordt gedacht, terwijl dat vaak inderdaad niet het geval is.
Maar omdat zo n topic dan "gekaapt" wordt en alleen Abraham54 die topics behandeld dat stoort mij enorm, mede gezien als ik bekijk wat er gevonden wordt en dat regelmatig totaal niks met virussen te maken heeft.

En de reactie van Abraham54 die zegt: "Wees blij dat er bij jou geen dirty-bit in Windows zit"
vind ik persoonlijk geen reactie voor een moderator, mede gezien je in "hijjack this , virussen en malware als "buitenstaander je niet kan verweren en een moderator kan toeteren wat ie wil
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Abraham54 doet hard zijn best de mensen hier te helpen. Hij heeft veel kennis op het gebied van Virussen en alles wat daarmee te maken heeft. Hij heeft geleerd zaken daaromtrent te herkennen en handelt dan vanuit zijn expertise. Het onderdeel HJT is afgesloten omdat het lastig is virussen te behandelen wanneer mensen allerlei oplossingen aandragen, hoe goed bedoeld ook, deze vervolgens door de TS worden uitgevoerd en daardoor de structuur van het probleem veranderd.

@pa3akf,

Je oplossing is zeker waardevol! Echter gaf Abraham54 nog even aan mij aan dat er nog meer aan de hand is met de computer. Vandaar dat hij een breder onderzoek is gestart naar de oorzaak van de problemen.

Wanneer jullie je ergens aan storen staat het jullie vrij via PB contact met ons op te nemen zodat we daar over kunnen spreken met elkaar.
 
Abraham54 doet hard zijn best de mensen hier te helpen. Hij heeft veel kennis op het gebied van Virussen en alles wat daarmee te maken heeft. Hij heeft geleerd zaken daaromtrent te herkennen en handelt dan vanuit zijn expertise. Het onderdeel HJT is afgesloten omdat het lastig is virussen te behandelen wanneer mensen allerlei oplossingen aandragen, hoe goed bedoeld ook, deze vervolgens door de TS worden uitgevoerd en daardoor de structuur van het probleem veranderd.

@pa3akf,

Je oplossing is zeker waardevol! Echter gaf Abraham54 nog even aan mij aan dat er nog meer aan de hand is met de computer. Vandaar dat hij een breder onderzoek is gestart naar de oorzaak van de problemen.

Wanneer jullie je ergens aan storen staat het jullie vrij via PB contact met ons op te nemen zodat we daar over kunnen spreken met elkaar.

Begrijp ik allemaal volkomen, maar blijft feit dat het wel lastig is dat je niet kan reageren en dat is vooral wat de TS hier aangeeft.
 
Begrijp ik allemaal volkomen, maar blijft feit dat het wel lastig is dat je niet kan reageren en dat is vooral wat de TS hier aangeeft.

Daar kan ik volledig inkomen! Eigenlijk de enige oplossing die we daar voor kunnen bieden is dat je even een PB stuurt. Maar nogmaals dat je het zo nu en dan lastig vind begrijp ik heel goed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan