• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop sluit niet meer af - Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou je nog eens kunnen uitzoeken.
Ik ben donderdagmiddag weer thuis en kan dan even verder kijken.
Ik moet het nu met mijn telefoon doen.

--- Update ---

Is Windows 10 geen optie trouwens?
Is nog steeds gratis te krijgen.
 
Dat zou je nog eens kunnen uitzoeken.
Ik ben donderdagmiddag weer thuis en kan dan even verder kijken.
Ik moet het nu met mijn telefoon doen.

--- Update ---

Is Windows 10 geen optie trouwens?
Is nog steeds gratis te krijgen.

Ik sta in principe niet afwijzend tegenover een upgrade naar Windows 10, maar met het gerotzooi wat
ik met de installatie van Win7 vorige week had sta ik ook niet bepaald te juichen voor het opnieuw installeren van
een OS; heeft flink wat tijd gekost.
Daarnaast vraag ik me af of dit ook echt mijn probleem zal oplossen. Ik pak dat eerst liever aan voordat ik evt win7 installeer.
 
Ja dat kan ik begrijpen.
Kijk eens of dit wel werkt. Dit komt van deze link en enkele andere mogelijkheden. (vanaf bericht 8)
https://answers.microsoft.com/nl-nl...-meer-af/19e2072d-c66f-4834-ba8b-283c472d3809

Zou je CMD willen opstarten op de volgende manier:
1. Druk op start en typ in het zoekvak CMD.
2. Als je CMD hebt aangeklikt opent een zwart venster zich. Typ daarin shutdown -s
Er bevind zich een spatie tussen de n en het streepje.
Sluit Windows zich na deze actie wel correct af of blijft het nog steeds vastlopen bij het afsluiten.
Laat het resultaat maar weten.
 
Ja dat kan ik begrijpen.
Kijk eens of dit wel werkt. Dit komt van deze link en enkele andere mogelijkheden. (vanaf bericht 8)
https://answers.microsoft.com/nl-nl...-meer-af/19e2072d-c66f-4834-ba8b-283c472d3809

Zou je CMD willen opstarten op de volgende manier:
1. Druk op start en typ in het zoekvak CMD.
2. Als je CMD hebt aangeklikt opent een zwart venster zich. Typ daarin shutdown -s
Er bevind zich een spatie tussen de n en het streepje.
Sluit Windows zich na deze actie wel correct af of blijft het nog steeds vastlopen bij het afsluiten.
Laat het resultaat maar weten.

Zojuist geprobeerd. Windows sluit zich op deze manier exact hetzelfde af als via Start -> Afsluiten. De laptop blijft dus alsnog draaien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap er niks van, ik heb vanochtend mijn Dell M6400 opnieuw van Windows 7 voorzien (Raid 0 via twee SSD's) en hedenavond vier update rondes doorstaan en mijn notebook sluit nog steeds gewoon af.
 
@aarie25: Thx. Gisteren juist alle driver updates gefixt met Driver Easy, dus hier zal het niet aan liggen.

@Abraham54: Join the club :). Ik snap er ook geen houtje meer van.
 
Misschien zit er toch nog iets fout en blijft hij hangen op de Windows updates. Zet de optie voor de updates eens op zelf bepalen of je wil downloaden en installeren. Installeer ze, nadat ze zijn gevonden, niet allemaal tegelijk maar in kleinere groepjes van 10 tot 15. Na iedere ronde doe je dan een herstart van de pc. Dan krijg je waarschijnlijk ook niet meer de melding fout bij configureren en worden ze niet bij het afsluiten genstalleerd.
 
Doe het volgende:

System File Checker
Ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat de melding in het zwarte venster na de scan was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan