• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 sluit niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

glasblazer

Nieuw lid
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Dag lezer :)!

Ik wist niet exact waar dit topic te plaatsen, dus bij voorbaat excuus als dit de verkeerde plek is.

Ik heb, zoals de titel al vermeld, problemen met het afsluiten van mijn laptop. Het afsluiten zelf gaat goed,
maar als het scherm zwart wordt blijft de laptop (fan) draaien, en ook de aan/uitknop blijft in de 'aanstand'.
Dit probleem doet zich alleen voor met afsluiten, slaapstand gaat bijvoorbeeld prima. De enige manier om mijn laptop uit te krijgen is door het ingedrukt houden van de aan/uitknop. Het opstarten daarna gaat ook gewoon prima en er lijkt dan geen vuiltje aan de lucht.

Extra info:
Ik heb deze week Windows opnieuw moeten installeren aangezien mijn vorige harde schijf er de brui aan had gegeven. Dus een nieuwe SSD geplaatst en Windows opnieuw genstalleerd.
Ik draai Windows 7 Home Premium 64bit (SP1) op een Acer Aspire 4755G.


Heeft hier iemand wellicht een suggestie? Alvast hartelijk dank!

~Eruption35

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Uren bezig geweest om probleem te verhelpen.

Windows 10 Home Edition.
Asus VIVO VM40B .
WD schijf gecloned naar Samsung SSD schijf.

Ondernomen acties :Energiebeheer instellingen
:Wissen via Administrator Powercfg schema
:Regedit tweaks.
Geen idee wat te ondernemen.
 
Re: Laptop sluit niet meer af - Windows 7

Beste Glasblazer,
Allereerst welkom hier op het forum!

Het is beter om een eigen topic hier over te starten, dit om verwarring te voorkomen.
Ook is het dan makkelijker om iedereen te helpen.
 
Re: Windows 7 sluit niet goed af

:welkom: op het forum, glasblazer!

Ik heb je nu een eigen topic gegeven, om redenen die aarie25 al noemde.

Edit: nogmaals verplaatst, nu naar Windows 10. Ja, ik was zelf al in verwarring gebracht: Eruption35 gebruikt Windows 7, maar jij gebruikt Windows 10. :smile:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En na deze reactie moet de titel ook gewijzigd zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doe het volgende eens om te zien of er geen fouten in jou Windows zitten.
De scans kunnen even duren, gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook niet als er een bepaalde procent heel lang blijft hangen.


CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Probeer of onderstaande registerfix het afsluitprobleem oplost:

open een nieuw kladblokdocument en kopieer vervolgens de hieronder in het code-vak weergegeven registeropdracht:


Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"MenuShowDelay"="30"
"AutoEndTasks"="1"


Klik daarna op Bestand en kies voor "Opslaan als":

- bij "Bestandsnaam" zet je Afsluit.reg,
- kies als opslaan lokatie bij voorkeur het bureaublad,
- bij "Opslaan als" kies je voor Alle bestanden (*,*).

Dubbelklik op Afsluit.reg en ga telkens akkoord met de Windows meldingen.

Is bovenstaande met goed gevolg gedaan, start dan daarna de computer opnieuw op.
 
Bedankt Abe, ik wou net al jou aangegeven topic hier plaatsen, maar zo is het nog beter :smile:
 
Mede forum leden bedankt voor de reacties.
Ik heb naast 2 middagen die ik heb weg gegegooid om dit probleem op te lossen, jullie adviezen opgevolgd.
Vooraf moet ik achteraf toekennen, dat ik met computers uit de ASUS stal wel meer dan gewoonlijk problemen opdoe, die ik snel kan oplossen, maar dit terzijde.

De adviezen hebben niet tot rsultaat geleid helaas.
Ik ben nu bezig met een schone installatie van Windows 10 op de oorspronkelijke WD HD 7200 toeren schijf. De SSD schijf die ik nu gebruik heb ik vanaf deze disk gecloond. Nu constateer dat als ik deze in de Asus VM40b hang, dat windwos dan wel normaal afsluit. Ook in dit geval sluit de computer niet geheel af. Het spinnen van de disk komt tot stilstand, maar ook in dit geval blijf ik het ruisen van de ventilator in de computer horen. Opstarten van de PC lukt niet, omdat de computer niet eens goed is afgesloten. Ruim 5 seconden op de aan en uit knop blijven drukken en de computer sluit af.

Ben benieuwd wat een schone installatie van Windows 10 gaat doen.
De ASUS helpdesk heb ik overigens niet geraadpleegd. Uit ervaring weet ik dat je heel snel goedbedoelde adviezen ontvangt die je niet verder kunnen helpen. Probleem met apparaten van deze firma is denk ik, dat ze te veel varianten van een model uitbrengen die in de praktijk eigen trekjes blijken te hebben.

Zo heb ik na een update van mijn laptop een Asus 551JB van begin 2016 heel lang lopen etteren om de Expresscache SSD schijf goed aan de praat te kunnen krijgen.

Later meer over dit onderwerp. Hoe krijg ik de computer geheel afgesloten, is al met al niet heel eenvoudig te tackelen onder Windows 10.

--- Update ---

Na een schone installatie van Windows 10 op de WD HD sluit de Asus VM40B niet geheel af. De ventilator blijft hel zachtjes hoorbaar en op succesvol te kunnen opstarten moet de powerknop eerst 5 seconde ingedrukt te blijven. Dan sluit de computer af en kan er weer opgestart worden. Eerder reageert de computer niet.

Vervelend dat dit probleem in Windows 10 niet opgelost kan worden.
 
De snelle opstart heb ik in het UEFI-bios en in Windows uitgeschakeld staan.
Bij toeval kwam ik er achter dat de computer niet geheel afsloot. Ik vernam een lichte ruis en bij een opstart startte de computer niet normaal op. Combinatie hardware en Windows 10 niet echt gelukkig, of er is sprake van een probleem met de hardware.
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
De snelle opstart heb ik in het UEFI-bios en in Windows uitgeschakeld staan.
Bij toeval kwam ik er achter dat de computer niet geheel afsloot. Ik vernam een lichte ruis en bij een opstart startte de computer niet normaal op. Combinatie hardware en Windows 10 niet echt gelukkig, of er is sprake van een probleem met de hardware.

Betreft dit de jubilarus update of de creators versie?
Als het de laatste is, dan kan zijn dat jij bij de mensen hoort die Microsoft waarschuwt.
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=131534&p=1086556#post1086556
 
Je zal tocht de snelle opstart in Windows zelf moeten deaktiveren - zelf heb ik in mijn weer op de rails staande Dell M6700 Windows 8.1 Professional genstalleerd en die had ook het probleem niet volledig af te sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan