• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen thuisgroep meer na update creator Win 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sijbesma EMH

Vaak hier
Lid geworden
3 nov 2007
Berichten
963
Waarderingsscore
13
Goeden morgen allemaal,

eerst even een schets zoals het voorheen was. Een desktop met een lokale printer en twee laptops met allen Win 7 Home.
De lokale printer gedeeld in de thuisgroep en iedereen kon normaal printen.

Daarna de Desktop en een laptop voorzien van Win 10. Eerst hadden we nog een thuisgroep en een gedeelde printer.
Maar die was al moeilijker te bereiken om te printen vanaf de laptops.

Nu na de update Creator hebben we geen mogelijk meer om te printen anders dan de Desktop te gebruiken. Daar zit namelijk via een USB de printer aangesloten. Ik heb al van alles geprobeerd de printer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Daarna geprobeerd deze te delen. Maar een thuisgroep wordt niet meer gedetecteerd in de nieuwste versie 1703. 15063.0.

Heel vervelend. En tot overmaat van ramp gister de laptop ge-update. Wilde de laptop niet eens meer opstarten. Ik heb hem vervolgens naar fabrieksinstelling terug gezet omdat systeemherstel tot 3x toe aangaf dat hij niet terug kon naar een eerdere versie.
Nu draait op de laptop weer 1607.14393.693 maar hoe lang nog? Als microsoft de update blijft aanbieden dan is een dezer dagen de laptop weer aan de beurt.

Alle programma's weer opnieuw erop moeten zetten. Gelukkig de persoonlijke bestanden stonden er wel.

Niet helemaal happy met deze update.

Groeten Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij was thuisgroep ook verdwenen maar heb ze terug kunnen installeren
Gedeelde printers en bestanden functioneren terug.
Heb wel problemen met sommige add-ons in fsx.
Met pmdg 737ngx moeten her-installatie doen
Met milviz huey relax probleem niet opgelost ook niet na her-installatie
 
Ook de zogenaamde FN combinaties zijn verdwenen van de laptop? Zou dit een driver probleem kunnen zijn?
 
Ook de zogenaamde FN combinaties zijn verdwenen van de laptop? Zou dit een driver probleem kunnen zijn?

Dit is na het terugzetten van de upgrade gebeurd?
Soms na een paar keer herstarten kan het opgelost zijn.
Kijk anders eens in apparaat beheer of je ergens gele driehoekjes ziet.
De upgrade wordt de komende maanden aangeboden, de nieuwste computers eerst, mogelijk werkt het 1 en ander dan wel weer.
Sommige programma`s moet eerst misschien worden aangepast naar de nieuwste upgrade.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Aarie,

Het updaten verliep niet zoals het zou moeten lopen. Eind van het liedje was dat de laptop iedere keer terug ging naar een voorgaande versie van het besturingssysteem. Maar ieder keer de melding gaf dat er een fout was opgetreden......
Daarop heb ik de laptop wel drie keer dezelfde melding laten genereren, en toen besloten om de laptop terug naar fabrieksinstellingen te zetten.

Het is een Samsung met een i5 processor en 8 GB intern geheugen. Nu staat er weer een besturingssysteem op Win 10 Home 64 bits versie 1607.14393.693 op
Maar de gecombineerde F toetsen die je moet combineren met de FN toets doen nu ook niets meer. Ik heb wel de persoonlijke bestanden kunnen behouden, maar alle programma's waren er natuurlijk niet meer op.

In apparaatbeheer staan geen gele driehoekjes.
 
Vreemd dat het niet lukte, zeker met jou specs zou het probleemloos moeten lukken.
Was er nog een anti virus aanwezig die dit mogelijk kan veroorzaken?
Kijk eens of het helpt als je de driver van het toetsenbord verwijderd in apparaat beheer en na een herstart de FN weer werkt.
Anders eens op de site van Samsung kijken of er nog drivers zijn.

--- Update ---

Doet de usb aansluiting voor de rest wel goed?
Als de printer nog niet werkt, verwijder het stuurprogramma eens en installeer hem eens opnieuw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dochter is al met de laptop bezig op de site van Samsung

En de printer van de desktop werkt gewoon, echter is niet in een thuisgroep te plaatsen.
Ik kan gewoon printen dus de USB poort werkt
 
Oke afwachten wat daar nog uit komt.
Kun je de thuisgroep niet even opnieuw instellen?
 
Hoi Aarie dat dacht ik ook, maar zo simpel ligt het helaas niet.

Ik kan met de desktop mijn thuisgroep wachtwoord weergeven, maar kan dit niet afdrukken. Terwijl ik normaal wel kan printen.
Doe ik probleem oplosser bij thuisgroep krijg ik na een tijdje de mededeling dat sommige problemen hebben te maken met het netwerk. Los eerst de netwerkproblemen op.

Ga ik naar netwerk zie ik dat ik gewoon internet connectie heb. Start ik daar probleem oplosser geeft de PC aan dat dit niet via de probleem oplosser op te lossen is.

En als ik een nieuwe thuisgroep aanmaak en ik wil het wachtwoord afdrukken krijg ik een fout melding

Er wordt op dit netwerk geen thuisgroep meer gedetecteerd. Als U een nieuwe thuisgroep wilt maken drukt U op OK. Vervolgens opent U via het onderdeel Thuisgroep in het configuratiescherm.
 
Toen ik mijn thuisnetwerk terug instelde kon ik mijn wachtwoord ook niet afdrukken, ik heb het dan op de oude manier gewoon afgeschreven op een stukje papier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan met de desktop mijn thuisgroep wachtwoord weergeven, maar kan dit niet afdrukken.

Ga ik naar netwerk zie ik dat ik gewoon internet connectie heb. Start ik daar probleem oplosser geeft de PC aan dat dit niet via de probleem oplosser op te lossen is.

Dus dan weet je jou wachtwoord wel? kun je het dan zo niet opnieuw instellen.

Er is dus ook een probleem met jou netwerk, maar je weet nu dus niet wat er precies is.

Ik vond dit nog, misschien kun je er iets mee, dit is voor als jou thuisgroep niet werkt.

Bij mij heeft het volgende gewerkt:
- Ga naar het zoekvak en zoek naar services.msc en voer deze uit,
- stop de services HomeGroup Listener en HomeGroup Provider,
- start de PC opnieuw,
- start zo nodig de genoemde services weer opnieuw,
- voer dit zonodig op al je PC's in je netwerk uit.

Ik heb dit van de link, daar staan nog meer dingen om het op te lossen.
https://answers.microsoft.com/nl-nl...iet-meer/fba6ceed-7a79-4bd6-9f69-9ca6d0fbc4b9
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jefken, bednakt voor de tip, maar dat had ik reeds gedaan.

Hallo Aarie, bedankt voor de link, ga ik morgen naar kijken. Dit in verband met een feest vandaag waar ik bij moet zijn. (Geen tijd dus).

Alvast heel hartelijk bedankt voor het mee denken en mee werken aan een goede oplossing van mijn probleem.

Klasse en hulde voor het forum en de mensen die onbaatzuchtig hun diensten en hulp aanbieden.

Groeten Bert.
 
Doe het maar rustig aan, geniet eerst maar van het feest.
Geen dank!
 
Hallo allemaal, ik ben vannacht terug gegaan naar een vorige versie Win 10.

Nu kan iedereen weer printen.

Als de update op een later tijdstip weer wordt aangeboden dan zie ik dan wel weer.

Ik heb jullie support heel nuttig gevonden en zal als ik hier gebruik van moet maken zeker nog gebruiken.

Alvast bedankt.

Groeten Bert.
 
Hallo Bert,

Ja dat heb je goed, mogelijk zijn er ondertussen weer verbeteringen uitgebracht, waardoor het wel goed werkt.
Dat is goed om te horen :smile:
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan