• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

systeemheerstelpuntenverdwenen bij Build 1703

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Wat dus achteraf windowsversie 1703 bleek te zijn heb ik recent (23/4)opgehaald en genstalleerd . Kennelijk een vrijwel nieuwe W 10 gezien de tijdsduur. Bij de aanvang stond ergens een mededeling: als het niet bevalt kunt u terug naar de vorige versie (of zoiets). Na de installatie blijken toch alle met zorg eerder gemaakte herstelpunten verdwenen te zijn, en het is maar de vraag of ik deze "1703" wil houden.
 
Als het goed is staat er een map old op, bij mij wel het geval want die heb ik gisteren nog verwijderd.
Ik moest herstelpunt maken wel aanzetten want die stond ineens uit.
Kijk eens in verkenner-deze pc- os (c:) als het goed is zie je de old map hem er tussen staan.
 
Elke Creatorsupdate betekent dat Windows 10 geheel opnieuw genstalleerd wordt met behoud van alles wat in de oude Win 10 aanwezig is.
en omdat het een nieuwe installatie inhoud, zijn de oude herstelpunten natuurlijk verdwenen, want die zijn niet meer geldig!

Medio oktober/november aanstaande komt Creatorsupdate nummer 3 uit, dan wordt bovenstaande ook weer uitgevoerd.
 
@ Aarie: ja die map van Windows Old = 15 GB, maar daarmee kan ik m.i.geen oude herstelpunten terugzetten.
@jockers: ja, dat ik alert ben geworden om herstelpunten aanmaken van C regelmatig moet inspecteren en weer weer moet aanzetten was mij bekend, vooral toen ik zag dat er helemaal geen meer waren! De instructies van Schoone zijn altijd de moeite waard (en uitgebreid). Als ik moed heb verdiep ik mij daar weer eens opnieuw in.
 
Met de map 'Windows old' zou je weer terug moeten kunnen naar de vorige versie.
Kun je niet bij de genstalleerde programma's de installatie van deze update ongedaan maken?
Gaat inderdaad niet via herstelpunten.
 
@Abraham54 & Hans60: ik laat het maar zo. Blijft een feit dat ik tijdens het uitvoeren van de install las dat ik desgewenst terug kon. Nee dus. Ik laat het maar zo.
 
Je kan zeker wel terug echter wordt dan de gehele installatie teruggedraaid dit kan dus niet via een herstelpunt. Daarnaast is het zo dat je een nieuw herstelpunt zal moeten maken daar je niets aan de oude hebt. Die gaan namelijk nog over de oude situatie.
 
Slimme oplossing: ik heb ook nog een recente image (Aomei) van de C-schijf op een andere SSD-schijf. Die ga ik voor de aardigheid eens opstarten. Eventueel kan ik dan die standaard-SSD weer kopiren naar de reserve-ssd, want daarvoor heb ik die.
 
@ Aarie: ja die map van Windows Old = 15 GB, maar daarmee kan ik m.i.geen oude herstelpunten terugzetten.

Nee dat moet je weer even aanmaken, maar het belangrijkste is dat je gewoon nog terug kunt naar de vorige versie.
Mijn bevalt de upgrade goed en ik heb na 2 weken de map old verwijderd.
 
inmiddels weer een kopie van C gemaakt met MTPW
En vanmiddag help ik een kennis om (weliswaar nog met W7) een SSD te installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan