• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van 64-bit naar 32-bit in Transformerbook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: volle schijf

T100Han

En waar kijk ik naar in Taakbeheer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: volle schijf

Prestaties.
Een vraag: is dit Transformerbook jouw hoofdcomputer of voor erbij?


Wise Disk Cleaner is een perfect tool om Windows te reinigen.
Deze reiniger heeft drie opties om Windows op te ruimen.


Reinigingsoptie 1 - het Standaard opstartscherm

56b08b9359692-Wise_Disk_Cleaner_1.png



Indien u de Wise Disk Cleaner voor het eerst opgestart hebt, klikt u eerst op Instelling en haal de vinkjes weg totdat het er zo uitziet:

56b08c718c276-Wise_Disk_Cleaner_4.png


Sluit vervolgens het Instellingengvenster en klik op de knop Start Scan; is de scan gedaan klik dan op de knop Start opruimen.


Reinigingsoptie 2 - Uitgebreide Cleaner

De Uitgebreide Cleaner - desnoods kiest u eerst voor de C-partitie.
Deze reiningsfunctie zoekt zeer diep in Windows, klikt na de scan op Start opruimen, dan zal u na het opruimen de melding krijgen,
dat Windows opnieuw opgestart dient te worden, om de reiniging te voltooien.

56b08dd376340-Wise_Disk_Cleaner_2.png



Reinigingsoptie 3 - Systeem Afslanken

Deze reiniging kan o.a. de Windows Update reinigen en andere onderdelen binnen Windows die u niet gebruikt, ook opruimen.

56b08e932d2ae-Wise_Disk_Cleaner_3.png

Standaard zijn al opties aangevenkt en een begeleidende tekst helpt u erbij om extra vinkjes te zetten.

Klik vervolgens op de knop Aslanken.


Wat betreft het updaten van het tool: is er een nieuwe versie van de Wise Disk Cleaner uitygebracht, dan krijgt u na opstarten van het tool een melding of ou het prograamma wil updaten.
Klik dan op Ja.
De update wordt dan gedownload, Wise Disk Cleaner wordt afgesloten en opnieuw genstalleerd en start daarna automatisch weer op, zodat u kan gaan reinigen.
Alternatief kunt u zelf ook controleren of u de laatse versie gebruikt, daartoe klikt onderaan get Wise venster op Update Controle

Ikzelf gebruik de Wise Disk Cleaner dagelijks met de standaard reiniging.
De overige reinigingsmogelijkheden gebruik ik onregelmatig - Systeem Afslanken is vooral na de Windows Update ronde aan te bevelen.


Download: Wise Disk Cleaner

Bij installatie: klik op de knop decline om de meeliftende software (Spyhunter) niet te laten installeren!
 
Re: volle schijf

processor 7/24% 1,84 ghz
geheugen 1,4/1,9 gb 68%
schijf 0%

Hij is voor erbij en voor het gemak om mee te nemen. Vooral bedoeld voor internet, e books etc.

--- Update ---

Ik kan de uitgebreide scan niet doen. Als ik een schijf wil selecteren, dan werkt die knop niet.

Ik heb dus de algemene cleaner gebruikt.

Nu heb ik 6 gb ruimte op de schijf. Moet ik dan de update van 5 gb doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: volle schijf

Heb jij Wise Disk Cleaner wel met adminrechten opgestart of heb je gewoon dubbelgeklikt op de snelkoppeling?

En heb je er al over na gedacht om er een SD-kaart bij te zetten met genoeg ruimte?
Dan kan je de persoonlijke mappen (Afbeeldingen, Documenten, Downloads, Muziek en Video's) daar naar toe verplaatsen.

Waarom je bij aankoop niet voor de 64GB variant gekozen hebt is mij onbekend.
Want alles zit in het scherm.
 
Re: volle schijf

Ja met admin rechten.

Ik heb over de SD kaart wat vragen aan je gesteld.

Mijn vrouw heeft deze gekocht en die heeft daar helemaal niet bij stil gestaan.
 
Re: volle schijf

Hoi adpcp, ik schat dat het is dat Transformerbook herin te richten met de Nieuwste Windows 10 versie (CreatorsUpdate2) - maar dan in de 32- bit versie.
In combinatie met een micro-sd kaart kan je dan weer een tijd vooruit.
 
Re: volle schijf

Dit is voor mij even abacadabra. Hoe doe ik dat omzetten?

Ik spreek ook (nog) geen Russisch of andere Oost Europese taal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: volle schijf

Als ik de link aanklik dan krijg ik https://static.tradetracker.net/int/international/jump.html en veschijnt deze tekst:
Oops, something went wrong there...

An unexpected error occurred while processing the requested URL. We have been notified and are taking the appropriate actions.
In the meantime, we've listed some deals we think are interesting for you to explore.

Ik vaar op jou als het gaat om de 32-bit versie. Je moet me dan waarschijnlijk wel helpen met het installatie proces.
 
Re: volle schijf

Die URl geeft bij mij enkel een zwart scherm, die website is dus niet bereikbaar op dit moment.

Wat betreft de 32 bit versie van Windows 10 - daartoe verplaats ik dit hele topic naar het Windows 10 forum - krijgt het als titel Van 64-bit naar 32-bit in Transformerbook. en wordt je begeleid door EMI, onze Windows goeroe.
 
jij wilt van een 64 bit naar een 32 bit gaan ...dan dien je dus een verse installatie te doen ..
download en start het media creation tool op en kies de optie Installatiemedia ..
59005779b3154-Ashampoo_Snap_2017.04.26_09h59m44s_002_.png

denkelijk dien jij te kiezen voor het aanmaken van een usb stick ..
zet het vinkje van onderen nu uit ..en kies voor een 32 bit versie ....
wil jij de Windows 10 home single language verkrijgen die je dit ook aan te geven ..
5900575163c1c-Ashampoo_Snap_2017.04.26_10h15m49s_003_.png

bevestig je keuze en de stick word aangemaakt ..
je dient naderhand dan ook van deze stick op te starten ..

als je opgestart bent vanaf de stick ...dien je voor de aangepaste Windows installatie te gaan ...
vervolgens dien je dan enkel je C te verwijderen zodat deze een niet toegewezenruimte word ...
selecteer deze niet toegewezenruimte en klik op volgende om de intallatie te starten ...
zijn de installatie bestanden gekopieerd geworden zal je pc ( tablet ) herstarten ...haal de usb stick los ..
je zie vervolgens dat de services gestart worden ..en dat de apparaten voorbereid worden ... en nogmaals verschijnt hier "voorbereiden " ( deze duurt nu wat langer)...
en wederom zal de pc herstart worden ...
je zal een melding zien " even geduld " dienen er hier geen instellingen ingegeven te worden krijg je de melding dat je verbonden bent indien je dus daadwerkelijk bedraad verbonden bent... en vervolgens zal er naar updates gezocht worden ..
in het volgende scherm komt dan de keuze of je met het Microsoft account wilt inloggen of niet ..
wil jij het Microsoft account gebruiken dien jij je gegevens in te geven ...
wil jij het Lokaal account gebruiken dien je links onder op het Offline account te klikken ...
kies je voor deze laatste dan is het niet nodig om ook een wachtwoord in te geven ...
klik na het ingeven van de gegevens op volgende en Windows word voor u geconfigureerd ... dit kan een tijdje duren .
word de Windows verder opgestart dan heb je wellicht build 15036.00 verkregen en dien je zelf naar update's te laten zoeken ...
vervolgens word je systeem bijgewerkt naar de laatste build 15063.250 een herstart dringt zich op om deze updates te configureren ...
via start>instellingen >bijwerken en beveiliging >activeren kun je vervolgens nagaan of je systeem daadwerkelijk geactiveert is .
**het zou in feite gn enkel probleem mogen zijn betreffende de activatie van dit nieuw systeem ...

**noteer dus dat je best eerst de belangrijkste bestanden overzet op een andere schijf zodat je deze nadien kunt terug zetten ..
programma's die je wenst te gebruiken dien je nadien terug te installeren .. dus indien er betalende software aanwezig is zorg je best dat je deze installers bezit als ook de licenties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er nog niet aan toegekomen, maar ik weet niet of ik het aandurf. Ik zal eerst een SD kaart moeten kopen.
 
Nog nooit op deze manier. Ik heb ook geen schijf van deze windows.
 
via het media creation tool kun je kiezen wat je wilt hebben ... je kan een Windows 10 dvd of een usb stick aanmaken of zelfs de iso indien je dit wilt ...
aangezien er eerder gesproken werd over een tablet ging ik er van uit dat je dus beter af was met een opstartbare usb stick ...wil jij nu een dvd dan dien je dus een lege dvd in je drive te plaatsen zodat deze herkend word door het media creation tool ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat de USB-optie de beste keuze zal zijn, want er is te weinig ruimte op de SSD.
Mogelijk is een 4GB USB-stick te klein.
 
een 4gb usb stick is ruim voldoende om je een opstartbare usb stick aan te maken .. aangezien een 32 bit maar 2,47gb groot zal zijn .
 
Nu gaat het mijn pet al weer te boven. Wat betekent een usb opstartbare stick maken. Hoe doe ik dat? Hoef ik dan geen micro kaart meer te kopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan