• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van 64-bit naar 32-bit in Transformerbook.

Status
Niet open voor verdere reacties.

adpcp

Vaak hier
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
937
Waarderingsscore
2
ik heb een tablet met laptop functie met 27 gig geheugen. Ik draai op windows 10. Volgens de programma's en andere opgeslagen documenten heb ik ongeveer 4 gig in gebruik. Kijk ik naar de eigenschappen dan is de schijf op 800 mb na vol. Ik kan nu o.a. geen windows updates installeren. Blijkbaar heb ik een virus o.i.d. waardoor de schijf opties vol wordt gemaakt. Hoe krijg ik mijn computer schoon?
 
Re: volle schijf

27 GB is voor Windows 10 inclusief een programma zoals Office te weinig.
Ik snap ook niet dat tabletmakers niet voor een grotere opslagfaktor zorgen.
Is de Windows 10 in dat tablet de 64-Bit versie, dan heb je minimaal 60 GB nodig.

Ik denk ook niet dat je tablet om wil zetten naar Linux - bijvoorbeeld Mint.
Volledig geupdated en desnoods voorzien van een ander office pakket dan het aanwezige Libre Office ben je gemiddeld 6 GB op de SSD kwijt.
 
Re: volle schijf

Aha, maar hoe kan het dan dat er in het begin wel die schrijfruimte was? Ik heb office er al niet opstaan en gebruik open office. En hoe kom ik aan Linux Mint? En als ik dat installeer, hoe kan ik dan Windows 10 verwijderen? En moet ik dan ook alle programma's opnieuw installeren? Het is inderdaad de 64 bits versie. Welke overigens wel gewoon draait.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: volle schijf

Dat is niet zo moeilijk met Linix Mint: dan kies je bij installatie voor Windows wissen en Linux Mint installeren.

Maar we gaan nu eerst kijken:


Download
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL.exe

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Sluit voordat OTL.exe gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!

OTL.exe gebruiken:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".


  • Zet een vinkje bij Scan All Users, LOP Check en bij PURITY Check.
  • Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het kader onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png


    Code:
    services.*
    explorer.exe
    winlogon.exe
    Userinit.exe
    msconfig
    safebootminimal
    drivers32
    netsvcs
    %SYSTEMDRIVE%\*.exe
    %systemroot%\*. /mp /s
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /rs
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /64 /rs
    %systemroot%\*. /mp /s
    %systemroot%\system32\*.dll /lockedfiles
    %systemroot%\Tasks\*.job /lockedfiles
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /lockedfiles
    %systemroot%\System32\config\*.sav
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /90
    [createrestorepoint]
  • Klik vervolgens op de knop
    50cd93c69be5b-OTL_-_Run_Scan_knop.jpg
    .
  • Verander verder geen andere instellingen in OTL, alleen tenzij ik hiervoor specifiek instructies geef.
  • De scan zal niet heel erg lang duren.
    • Er zullen twee Kladblok-vensters geopend worden wanneer de scan klaar is: OTL.Txt en Extras.txt.
    • Kopieer vervolgens de inhoud van zowel OTL.txt alsmede Extras.txt en plak die gegevens in je volgende bericht.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Re: volle schijf

Sluit voordat
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL de fix gaat doen, eerst alle andere openstaande vensters!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
    [*]Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het venster onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png

Code:
:OTL 
O4 - HKLM..\RunOnce: [Pedilak] C:\Windows\SysWOW64\wscript.exe /E:vbscript /B "C:\Users\Joni\AppData\Roaming\Fecaka\Dosebabededa.dat" File not found
O33 - MountPoints2\{9d7f1bc3-96f9-11e6-9e67-e6f26b06eede}\Shell - "" = AutoRun
O33 - MountPoints2\{9d7f1bc3-96f9-11e6-9e67-e6f26b06eede}\Shell\AutoRun\command - "" = "I:\setup.exe" 


:Services


:Reg


:Files
ipconfig /flushdns /c

:Commands
[purity]
[emptytemp]
[emptyjava]
[emptyflash]
[createrestorepoint]
[reboot]


  • Klik daarna bovenaan op
    4f911cee9da59-OTL-4.png
  • Laat het programma ongestoord zijn werk doen.
  • OTL zal na de scan melden dat de PC opnieuw opgestart gaat worden. Sta dat dus toe.
  • Klik op OK
  • Na het opnieuw opstarten wordt enkel een nieuw log geopend.
  • Post via kopiren en plakken de inhoud van dat OTL-scanlog.
 
Re: volle schijf

All processes killed
========== OTL ==========
Registry value HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce\\Pedilak deleted successfully.
Registry key HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2\{9d7f1bc3-96f9-11e6-9e67-e6f26b06eede}\ deleted successfully.
Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{9d7f1bc3-96f9-11e6-9e67-e6f26b06eede}\ not found.
Registry key HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2\{9d7f1bc3-96f9-11e6-9e67-e6f26b06eede}\ not found.
Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{9d7f1bc3-96f9-11e6-9e67-e6f26b06eede}\ not found.
File "I:\setup.exe" not found.
========== SERVICES/DRIVERS ==========
========== REGISTRY ==========
========== FILES ==========
< ipconfig /flushdns /c >
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
C:\Users\Joni\Desktop\cmd.bat deleted successfully.
C:\Users\Joni\Desktop\cmd.txt deleted successfully.
========== COMMANDS ==========

[EMPTYTEMP]

User: All Users

User: Default
->Temp folder emptied: 0 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes

User: Default User
->Temp folder emptied: 0 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes

User: Joni
->Temp folder emptied: 164621479 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 5415485 bytes
->Google Chrome cache emptied: 20832558 bytes
->Flash cache emptied: 3759 bytes

User: Public

%systemdrive% .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot% .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot%\System32 .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot%\System32 (64bit) .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot%\System32\drivers .tmp files removed: 0 bytes
Windows Temp folder emptied: 3812283 bytes
RecycleBin emptied: 2903905860 bytes

Total Files Cleaned = 2.955,00 mb


[EMPTYJAVA]

User: All Users

User: Default

User: Default User

User: Joni

User: Public

Total Java Files Cleaned = 0,00 mb


[EMPTYFLASH]

User: All Users

User: Default

User: Default User

User: Joni
->Flash cache emptied: 0 bytes

User: Public

Total Flash Files Cleaned = 0,00 mb

Restore point Set: OTL Restore Point

OTL by OldTimer - Version 3.2.69.0 log created on 04252017_095014

Files\Folders moved on Reboot...
C:\Users\Joni\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\counters.dat moved successfully.
File move failed. C:\Windows\temp\_avast_\AvastLock.txt scheduled to be moved on reboot.
File move failed. C:\Windows\temp\SafeZone Installer\safezone_installer_20161003140417.log scheduled to be moved on reboot.
File move failed. C:\Windows\temp\SafeZone Installer\safezone_installer_20161003140418.log scheduled to be moved on reboot.
File move failed. C:\Windows\temp\SafeZone Installer\safezone_installer_20161003140427.log scheduled to be moved on reboot.
File move failed. C:\Windows\temp\SafeZone Installer\safezone_installer_20161003142041.log scheduled to be moved on reboot.
File move failed. C:\Windows\temp\SafeZone Installer\safezone_installer_20161003142042.log scheduled to be moved on reboot.
File move failed. C:\Windows\temp\SafeZone Installer\safezone_installer_20161003142053.log scheduled to be moved on reboot.
File move failed. C:\Windows\temp\SafeZone Installer\safezone_installer_20161003142124.log scheduled to be moved on reboot.
File move failed. C:\Windows\temp\SafeZone Installer\safezone_installer_20161003142126.log scheduled to be moved on reboot.

PendingFileRenameOperations files...

Registry entries deleted on Reboot...
 
Re: volle schijf

Zozo, bij 3 GB opgeruimd.
Vraag: heb jij een externe opslag HD?
 
Re: volle schijf

Je bedoelt of ik hier een schijf op heb aangesloten of dat ik nog een externe hd over heb om hier op aan te sluiten?
 
Re: volle schijf

Ik doel inderdaad op een via USB aan te sluiten opslagmadium.
 
Re: volle schijf

ja die heb ik wel. staan wel foto's en docs op. Mag dat blijven of moet de schijf leeg zijn. Er zit heel veel vrije ruimte nog op.

--- Update ---

Nu heb ik mijn schijf aangesloten, maar die schiet steeds uit. Windows herkent hem niet meer, krijg ik als melding. Kan een stick ook en zo ja, hoeveel gig ruimte heb ik minimaal nodig?
 
Re: volle schijf

Natuurlijk hoef je die schijf niet eerst leeg te maken.

Kan jij in C:\Windows de Installer map vinden?

Indien niet: dan via Configuratiescherm > Opties voor verkenner - tab Weergave - vinkje weghalen bij Beveiligde besturingsbestanden enz. en ook verborgen bestanden op niet verborgen zetten.
Klik dan op de knoppen Toepassen en OK.

In de map Installer zal je veel bestanden aantreffen met als extensie .msp - setup routines van de updates.

Al die .msp bestanden selecteren en dan op knippen klikken.
Dan naar de externe schijf gaan en bijv. de map Uit Installer maken en daarin de geknipte bestanden plakken.

Dat zal weer voor een hoop extra ruimte gaan zorgen.
 
Re: volle schijf

Bij Beveiligde besturingsbestanden en verborgen bestanden stond al geen vinkje.

Er zit maar 1 .msp file van 23 mb in die map

Ik kreeg net een melding voor mijn windows update dat ik 6 gig ruimte nodig heb om te kunnen installeren.
 
Re: volle schijf

Ik een idee, ik denk dat het nuttiger is om voor Windows 10 32-bit te kiezen!


Maar doe dan nu eerst dit: post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Re: volle schijf

Er zit een 32GB mSATA-SSD in jouw tablet.
Dat moet te verwisselen zijn voor een grotere M-SATA SSD (tot 1TB)

Opvallend: de cpu 80 graden warm.
 
Re: volle schijf

En is dat iets dat ik zelf moet kunnen doen? En waar koop ik die? En betekent dit dan dat ik alles opnieuw moet installeren na het plaatsen? Zo ja, hoe doe ik dat?

Wat betekent 80 graden warm en is dat dan op te lossen?
 
Re: volle schijf

Vermoedelijk stof.

Wat zegt Taakbeheer over de prestaties momenteel?
 
Re: volle schijf

waar moet ik specifiek naar kijken in taakbeheer?

Overigens is er nog steeds maar 2,88 gig vrij en dus kan ik dan geen updates installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: volle schijf

Dat gaat ook niet, wat is de precieze aanduiding van Asus tablet.?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan