• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

CPU en moederbord upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsvdv

Vaak hier
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
677
Waarderingsscore
1
Hallo,

Ik heb een pc die ik eigenlijk alleen op gamen focus, deze heb ik 2 jaar geleden bij gamepc.nl inelkaar laten zetten. Ik heb er later al een nieuwe CPU en een nieuwe videokaart in gezet. Nu wil ik graag mijn CPU en mijn moederbord vervangen, zodat ik betere prestaties krijg.

Mijn huidige specs:
AMD X4 860K
MSI A78M-E35 moederbord
GTX 960 4GB
8GB DDR3 1600MHZ RAM
500W PSU
Standaard case en CPU koeler

Zelf heb ik niet echt aan het geld gedacht, ik zat te denken aan een goede I5 CPU, maar ik heb niet nagedacht over een moederbord.
Ik heb ook nog niet echt nagedacht over mijn budget, maar laten we eerst maar van 350,- max. uit gaan, en dan zien we wel waar het schip strandt.

Alvast bedankt!
 
https://azerty.nl/basket/?code=YTozOntpOjUwOTk3MTtpOjE7aToxNDE3NzU0O2k6MTtpOjcxMDQ3O2k6MTt9

Iets als dit. Hiermee kan je je oude geheugen hergebruiken. In de oude configuratie werd ook gebruik gemaakt van een Micro ATX. Vandaar opnieuw de keuze voor een soortgelijk moederbord. De CPU met aangepaste, stillere en betere CPU koeling, zodat automatisch overklokken ten volle kan worden ingezet.

MAAR voor gaming denk ik eerlijk gezegd dat je weinig verschil zal voelen. Welke games vind je dat je nu moeite mee hebt?
 
Je maakt vreemde keuzes, steeds budget hardware kopen terwijl je in n keer een goede keuze had kunnen maken.

En wat bedoel je met "betere prestaties"? en in welke games?
 
Als ik op mijn pc The Witcher speel, is mijn CPU op lage settings al snel rond de 100%. Hetzelfde bij o.a. GTA5
Watvoor CPU zou ik moeten nemen om wel een verschil te merken, ik weet wel dat mijn Graphics Card erg wordt gebottlenecked
 
Dan kan je het proberen met die opstelling die ik aanhaalde. Wat je evtl. ook kan doen is 2x4 of 2x8Gb geheugen bijsteken. Mogelijk draaien op de achtergrond nog wel wat processen die maken dat je huidige 8Gb bij stressmomenten niet meer voldoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan