• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

geluid is foetsie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

voetzoeker

Junior lid
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
Gisteren heb ik een nieuwe Windows update uitgevoerd. (volgens mij heet die "Windows maker"). Windows 10 werkte prima, geen problemen maar nu werkt het geluid van mijn computer niet meer. Iemand een idee hoe ik dat weer terug krijg?
Voetzoeker
 
Heb je geprobeerd de drivers te updaten?
Het blijkt een known issue te zijn voor de creators update van Windows 10, het kan zo zijn dat het over een aantal maanden is opgelost.
 
kijk eens of wel het juiste afspeelapparaat geselecteerd staat ...dit wil soms wel eens veranderen na zo een update .
 
Ik heb hetzelfde gehad. Bleek dat de update mijn drivers niet wilde accepteren.
Nadat ik bij de fabrikant de goede drivers voor win 10 had gevonden heb ik die gedownload en vervolgens genstalleerd.
Daarna was het probleem verdwenen.

Veel succes ermee, Bert.
 
Klik eens rechtonder in de systeembalk op het icoon voor je geluid en kies in het menu voor "afspeelapparaten". Normaliter staan daar verschillende apparaten. Kies daar voor "Luidsprekers" of iets dergelijks (Realtek, enz) en vervolgens "als standaard instellen". Lukt het nu? Bij updates kan het zijn dat je afspeelapparaat overschakelt naar de digitale driver van je videokaart.
 
Hoi Artstudiog,
Ik heb afspeelapparaten gekozen en daar weer gekozen voor "afspelen". Daar zie ik de melding:" er zijn geen audioapparaten genstalleerd". Ik heb ook gekeken naar de items die staan naast "afspelen": opnemen, geluiden, communicatie. Daar staan volgens mij geen items die te maken hebben met mijn probleem.
groet

--- Update ---

Hoi Sijbesma,
Kun je mij op weg helpen om die drivers te vinden?
groet

--- Update ---

Hoi Maarten 70,
Hoe gaat dat ? Het updaten van de drivers?
groet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als er vermeld word bij je afspeelapparaten dat er gn audioapparaten genstalleerd zijn dan is het dus duidelijk dat de driver dient geinstalleerd te worden ..
vermeld dan eens de gegevens van deze pc .
 
als er vermeld word bij je afspeelapparaten dat er gn audioapparaten genstalleerd zijn dan is het dus duidelijk dat de driver dient geinstalleerd te worden ..
vermeld dan eens de gegevens van deze pc .

En kijk gelijk eens in apparaatbeheer of daar ergens fouten staan in "audio-invoer en -uitvoer.
 
en kijk anders eens in apparaatbeheer:
1tx4bk.jpg

en dan"digitale audio in- en uitvoer"/ stuurprogramma's/ stuurprogramma bijwerken.
En anders de helpdesk van je computermerk (of: de leverancier) proberen te vragen. Bij Acer kreeg ik een tijdje geleden een goed advies. Er zijn soms vele tools en dat kan verwarrend zijn.
 
Hallo Voetzoeker,

ik wist dat mijn PC afspeelsoftware gebruikte van Realtek. High Definition Audio Drivers 6.0.1.6554.

Ik weet niet of in jouw PC dezelfde software werd gebruikt. Dus ik kan wel vertellen hoe jij aan de drivers komt.
Maar het zou ook kunnen zijn dat deze niet geschikt zijn voor jouw PC.

Via de internetbrowser tik je in http://www.realtek.com.tw/downloads...=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Is jouw PC 64 bits dan kies de tweede klik op globaal en de download start.
Als ie gereed is kun je deze installeren.
Is jouw PC 32 bits kies dan de eerste.

Succes Bert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Hoi Voetzoeker, om zoeken te kortsluiten -doe onderstaande.

P
 
Beste mensen,
Uiteindelijk heb ik een "hersteloperatie" uitgevoerd dus heb ik weer de vorige versie van Windows inclusief het geluid. Ik las ook dat het beter is om de nieuwe versie niet zelf te installeren maar af wachten totdat Windows zelf aangeeft dat dat kan gebeuren Volgens het bericht van Windows zaten er fouten in de primaire update.
Iedereen bedankt voor de adviezen en het meedenken!
Voetzoeker
 
Gisteren op de ( "refurbished") W7 HPCompaq van mijn vrouw W 10 gezet. En ja hoor: geen boxen te zien "kijk of ze ingeschakeld zijn zegt Microsoft. Geprobeerd drivers op te halen bij Intel, maar niks lukte. Uiteindelijk maar weer terug naar W 7. Het is een pc waar alleen wat internet en email mee gedaan wordt, en al een oud beestje. Wel zit er een SSD in.
 
Goeden avond Najsnarf. Ik zal een moderator vragen of ie jouw een eigen topic wil geven. Dit is alleen maar verwarrend als jij inhaakt op een topic van een ander.

Dus bij deze Abraham 54 zou jij Najsnarf een eigen topic willen geven?

Groeten Bert.
 
Ik wacht tot een van de collega mods dit gaat doen.
Rubensky weet hoe het moet maar Dave of Jaap moeten we ook een kans geven.
 
nee, dat hoeft niet, want het probleem is er niet meer. Ik wilde maar aangeven dat overstap naar 10 vele valkuilen kent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan