• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Embedded (WS7E)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Heb een 2de hands scherm gekocht, en heb daarbij een HP soort desktop gekregen, denk terminal - server of zoiets.
Mijn vraag is kan dit als zelfstandige pc werken? of is dit voor het recyclage park?
 
Mogelijk een thin client? Staat er geen merk en/of typenummer op?
Thin clients kunnen niet altijd zelfstandig werken, maar het is altijd te proberen natuurlijk.
Enig idee van de leeftijd? Als het ouder dan een jaar of vijf is, is het maar zelden je moeite en tijd waard.
 
Even de bios opgestart en hierbij systeeminformatie
HP t510 thin client
via eden X2U4200
 
Dat is sowieso een heel erg licht apparaat. Zelfs een budget pentium G4560 heeft al tien keer de passmark score.
https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2919&cmp[]=1835&cmp[]=2925

Geen idee of deze zelfstandig kan draaien, maar met google kom ik wel apparaten tegen, waarmee dat mogelijk is. Start ie nu wel op, als je hem aansluit en aanzet? Of krijg je alleen foutmeldingen te zien? Windows 7 embedded is een wat uitgeklede versie van de gewone windows 7, die volgens mij op zich wel zelfstandig zou moeten kunnen werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thin clients zijn eigenlijk alleen geschikt om in een netwerk te draaien en op die manier taken uit te voeren. Het werkt dan bijvoorbeeld op de volgende manier: Applicaties zijn op de server genstalleerd en worden aangeboden door RES. Je kan dan via de Thin client op je account inloggen. Je profiel staat op de server en wordt opgehaald. Zo kan je werken. Verder wordt er dan niets op de Thin client genstalleerd. Daar zijn ze ook niet geschikt voor.
 
Windows start op en dat is het, snelkoppeling staat erop van de ex gebruiker, mediaplayer, citix, internet explorer en verder beperkte toegang tot instellingen als tijdinstelling land taal.
Zal voor het recyclage park zijn, denk niet dat iemand daarmee iets kan doen.
 
Zet het als gratis op marktplaats. Als ie nog goed werkt, is er vast wel een liefhebber voor te vinden.
 
Woon in Belgi, maar zal het eens op de populaire zoekertjes site zetten.
 
Het is geen werkzame thuis PC in elk geval. Je kan er weinig tot niets mee.
 
Kan ik daar eens niet eens een linux versie op installeren?
 
Nee, thin clients zijn echt netwerkkastjes. Alleen voor "eenvoudig"kantoorgebruik geschikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan