• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Stop Code 0xc000021a!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ticon65

Groentje
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
119
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal!

Vanaf gisteren krijg ik bij het opstarten van Win10 de volgende fout code0xc000021a-Windows-10-Cover-Windows-Wally.png
Ik heb mijn Pc al gescand op virussen en dergelijke maar zowel Win-Defender als Malware-bites vinden geen rariteiten.

Ik krijg mijn Pc wel weer 'op de been' maar de foutmelding blijft terugkomen. ook heb ik al uitgevonden dat de melding vaker voorkomt en n de "grote" update van Windows 10 is ontstaan. MS noemt allerlei oplossingen en oorzaken die volgens mij niet kloppen. Ik denk dat er gewoon een Bugg in de update is geslopen maar wel een hele vervelende!

Alvast dank voor jullie reacties!
 
Hallo Ticon65

Wat je eerst eens zou kunnen proberen of de volgende 2 scan`s iets oplossen, dus laat die eens lopen om te zien of er fouten zijn
en zo ja of ze gerepareerd kunnen worden.
De scan`s gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde procent.
Aan het eind wordt het een log laten zien met de problemen en of ze zijn gerepareerd.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Hoi aarie25, dank voor je reactie.

Ik heb zowel Chkdsk /r als sfc /scannow uitgevoerd. De laatste heeft wel beschadigde bestanden ontdekt maar is niet in staat deze te herstellen. Ik krijg de Pc (voor nu) wel aan de praat wanneer ik hem 3x laat herstarten en ik de herstel-opties kan gebruiken. In dit geval "Handtekening verificatie bij het opstarten uitschakelen".

Ik heb vandaag ook (3 uur) gesproken met MS maar zij kunnen alleen maar een volledige herinstallatie adviseren. De medewerker liet wl vallen dat er een oplossing is maar deze niet mocht meedelen.

Acties tot nu toe:
Chksdk /r uitgevoerd
sfc /scannow
Systeem herstel (werkt uiteraard niet)
Uitgebreide virus scan met Bit defender (loopt nu) en later Emisoft Emergency Scan
Opstarten in Safe mode geeft geen resultaat waarbij het opvalt dat "C" niet meer de boot-disk is maar de Pc probeert te booten vanaf "X". Alle bestanden zijn nog aanwezig alleen op anders aangegeven partities (C is D of E geworden en ook de overige 2 partities hebben een andere drive-letter gekregen.

Ik weet niet of je iets hebt aan Logbestanden maar zo ja, hoor ik het wel.

Groet,

Ticon65

P.s. De Windows-update schijn ik nog niet te hebben ontvangen dus mijn eerdere vermoeden van een bugg klopt niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben je in het bezit van een Windows 10 dvd of usb stick ... jij dient voor een opstartherstel te gaan indien opstartherstel geen uitkomst brengt dan dien je dus op te starten vanaf een dvd of usb stick om vervolgens na het ingeven van de land/taal instelling de herstel optie te selecteren die links onder vermeld staat ... zodoende word alles behouden en word enkel de Windows 10 hersteld ..
*ben je niet in het bezit van een Windows 10 dvd of usb stick dan kun je deze aanmaken via het media creation tool
 
Hoi Emi,

Ik heb een volledige Backup op een Usb-opstart stick staan. Ook heb ik de Media creation tool zowel als een complete Win-10 (ISO) versie op mijn E partitie staan (vanmiddag ge-download op advies van MS). Heeft een van deze opties jou voorkeur?

Ik wacht je reactie even af.
 
een backup op een opstartbare usb stick ...dat belooft wat ...hoe groot is dan de usb stick ... de stick kan echter nooit opstartbaar zijn !
indien je dus bedoelt dat je een backup bewaart op een usb stick met voldoende grote om een backup te kunnen bevatten dan nog zou je dus deze kunnen terug plaatsen ...mijn voorkeur gaat echter eerst uit naar een opstartherstel ..mogelijk dat het probleem dan verholpen is .
 
Sorry, ik bedoelde geen backup maar een opstart-USB, mijn fout.
Ik zal zo de optie "herstel" uitvoeren.
 
Ik denk dat het ook beter is om een herstel te doen, als er al bestanden zijn die niet te herstellen zijn.
Maar wel vreemd dat Ms niet een oplossing kan/wil zeggen, terwijl die er wel is.
Ik zou wel even foto`s en andere bestanden back-uppen dan weet je zeker dat je die nog hebt na de herstel.
 
Je kan ook die ISO op je E-schijf uitpakken in een map op je E-schijf (met Winrar of unzip of zoiets) en dan in Windows vanuit die map op je E-schijf op setup.exe klikken en een nieuwe installatie doen met behoud van apps en documenten. Zo gaat ie Win10 opnieuw integraal installeren, je behoud je apps en je documenten en je dient nadien enkel de updates te doen. Normaliter moet alles dan hersteld zijn en zou je bluescreen foetsie moeten zijn.
 
de optie aangebracht door "artstudiog " is vergelijkbaar met de optie die ik aanbracht om een herstel te doen van Windows zelf ...
bij de optie aangebracht door "artstudiog" dient men dus niet op te starten vanaf een dvd of usb stick doch het resultaat is vergelijkbaar .
 
Gelukkig draait de boel hier weer.

Ik heb uiteindelijk de Media Creation Tool gebruikt en gekozen voor de optie "Herstel met behoud van bestanden"
Systeemherstel-in-Windows-10-gebruiken-5.png
Een nieuwe versie van Windows (inclusief de laatste update) genstalleerd over mijn bestaande versie heen. Alle bestanden zijn bewaard gebleven en de programma's zijn gewoon weer te gebruiken (zonder opnieuw te installeren).
Ook een foutmelding die ik hier een aantal maanden geleden heb gepost "Het geheugen kan niet worden written" bij het afsluiten van Windows is verholpen.

Mochten er meer personen zijn die de fout-code krijgen waarmee ik dit topic startte kunnen ze proberen onderstaande optie 7 te gebruiken om de Pc toch nog even aan de praat te krijgen en belangrijke bestanden veilig te zetten.
Resize of Resize of 5405d0fa697f3-Ashampoo_Snap_2014.08.30_23h52m06s_005_.png

Heel erg bedankt voor jullie moeite en we zien mekaar wel weer!

Groetjes (ook aan het team),

Ticon65 ;-)
 
mooi dat het verholpen is ....nu dien je wel eens op de C te controleren op een Windows.old map ..
mocht deze er vermeld staan dan kun je deze verwijderen of je laat deze 12 dagen staan en deze word dan automatisch verwijderd ...
indien deze je dus niet hinderd kun je deze dus gerust een 12 dagen laten staan ...
 
Goed om te horen dat het probleem weg is.
Geen dank hoor!
 
@ Emi: Thanks, Windows.old staat nog niet in de weg maar ik zal hem verwijderen. :wink:
 
als deze niet in de weg staat dien jezelf deze niet te verwijderen dit gebeurt vanzelf na 12 dagen ...(10dagen nu daar er al 2 voorbij zijn )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan