• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 2000 bestand weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BSxp

Gast
Hallo,

ik heb een probleem met mijn computer, deze wil neit meer opstarten, ik zal hier even het verhaal uitleggen.

Ik zet mijn PC aan en deze start normaal op echter zonder muis en toetsenbord. Dit is wel vaker gebeurd en druk dan de reset knop. Dit heb ik dus gedaan, maar nu start ie niet meer door bij, het laden van windows, het scherm wordt zwart. IK heb geprobeerd hem op te starten vie veilige modus. Hier krijg ik de melding, dat het volgende bestand beschadigd of weg is: C:\WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

En dat ik met de boot cd/floppy moet opstarten en dan naar repareren moet gaan. DIt heb ik gedaan en toen heb ik de noodreparatie gekozen, en heb alle 2 de moegelijkheden geprobeerd, maar dit kon niet omdat, depc de noodreperatie diskette nodig had, maar DIE HEB IK NIET. Toen heb ik geprobeerd via de console te repareren, maar dan kom je in dos en dat begrijp ik verder niet. Ook heb ik geprobeerd via de laatste configuratie op te starten maar dit lukte ook niet.

Hoe kan ik dit bestand terug krijgen, zodat ik de pc kan opstarten. Desnoods via de conslole repareren, als iemand dat maar stap voor stap kan uitleggen.

PS: Ik heb begrepen dat je de noodreparatie diskette, kunt maken alleen in windows zelf, en uniek is voor iedere pc. Het gaat om windows 2000.

Gr,

BSxp
 
Welke reparatie diskette bedoel je??

Dan moet het er 1 zijn van je PC en niet een van windows

Als je de opstartdiskette bedoelt, Die kan je gewoon download op www.bootdisk.com en installeren op een diskette. Die kan je dan gewoon in iedere computer gebruiken, en vanaf daar kan je dan je windows opnieuw installeren (als je dat wilt, zou niet weten wat je anders met opstartdiskette zou moeten)
 
nee, ik bedoel de nood reparatie diskette. Volgens mij is dit de back-up die je kunt maken in je configuratie scherm.
 
Start op met de windows 2000 cd, kies dan voor installatie, dan reparatie en dan automatisch. Of zoiets. ;)
 
D Drmmr zei:
Start op met de windows 2000 cd, kies dan voor installatie, dan reparatie en dan automatisch. Of zoiets. ;)

Had ik gedaan, maar kon dan niet repareren zonder die diskette:wacko: . Maar heb nu Xp er opgezet en doet het goed. Dus dit topic kan close.

Gr,

BSxp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan