• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Huidig Thuis-netwerk verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerjon

Junior lid
Lid geworden
17 jan 2006
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Hallo,

Laatst heb ik een netwerk aangelegd, wat goed functioneerde.
Nu kom ik erachter dat ik 4 zogeheten 'Microsoft Windows-netwerken heb.

Dit komt doordat ik elke keer als ik een nieuwe computer bij het netwerk wilde aanmelden, dan verzon ik een andere naam en gaf ik niet de naam van het huidig netwerk op.:fool:

Nu is mijn bedoeling om alle 3 de netwerken te verwijderen en zo er 1 over te houden waar alle computers op worden aangesloten.

Het lukt mij niet om een computer uit het netwerk te verwijderen. Ook niet om het complete netwerk te verwijderen. Op een ander forum las ik 'druk even op delete'. Dit is echter de grootste onzin omdat dat zoieso niet lukt en ook met rechtermuisknop heb ik geen optie om te verwijderen.:wall:

Kan iemand mij helpen?
Waarschijnlijk simpel, maar toch...:)

Alvast bedankt he:worship:
 
Hallo Gerjon en :welkom: op softcity

--edit--
ik twijfel nu zelf of je dit wel wilt bedoelen... ?
--/edit--

Ik ga er even vanuit dat je met XP werkt.

Als je via configuratiescherm naar je netwerkverbindingen gaat, dan moet je daar de etwerkverbindingen verwijderen.
Normaal gesproken lukt dit door er 1 aan te klikken en dan rechtermuisknop -> verwijderen. (eventueel eerst verbinding verbreken aanklikken).
Zelfde effect geeft het als je er 1 aanklikt en op de del-toets drukt.

Lukt het op die manier? :)
En waar kreeg jij geen optie om te verwijderen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is niet echt wat ik bedoel.

Ik werk inderdaad in windows XP
Het gaat niet om de internet verbinding.

Als je naar 'Mijn netwerk locaties' gaat, dan kan je daar het lokale netwerk bekijken. Ik ga dan naar de locatie 'volledig netwerk'. Hier zie ik dan al mijn 'Microsoft Windows-Netwerken'.

Zoals WORKGROEP THUISNETWERK enzovoort, totaal 4 (zie ook eerste post)

Ik wil zo'n netwerk verwijderen en met een netwerk verder gaan.
Als je rechtermuisknop bijv: WORKGROEP Heb je alleen de opties: openen/ verkennen/openen met Ulead foto explorer/snelkoppeling maken/eigenschappen. Als ik een netwerk open en ik kan zien welke computers er zitten aangesloten dan krijg ik dezelfde opties als ik een computer aanklik.

Miss beetje onduidelijk verhaal......:mellow:

ik hoop dat het beetje duidelijk is.
 
Probeer eens:

Start>rechtermuisklik op deze computer>Tabblad Computernaam>Klik dan op wijzigen>Vul bij Werkgroep is een ander "netwerk" (zoals jij het noemt) in. Vul bijvoorbeeld bij allemaal WORKGROUP in, en kijk of dat werkt. Volgens mij is dat wat je bedoelt.
 
Hartelijk bedank, zo kan ik het wel wijzigen ja.:worship:


Alleen zo heb ik die oude netwerken nog niet weg.
Maar goed miss als ik alle computers bij een netwerk aanmeld.:)

Voor zover gaat het wel lukken. Als het niet lukt dan hoor je het wel!

Bedankt!!:biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan