• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een map delen tussen Windows XP en Mac OS X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brainiac

Bekend gezicht
Lid geworden
13 aug 2005
Berichten
162
Waarderingsscore
0
[hand]1. Een map delen in Windows

1) Maak in Windows een nieuwe map aan op je dekstop en geef het een willekeurige naam.
2) Klik met rechtermuisknop op de map en klik daarna op Eigenschappen in het menu.
3) Selecteer het tabblad Delen.
4) Vink hier de twee vakjes aan en kies een naam zonder veel speciale nonsens gevolgd door OK. In mijn geval heb ik gekozen voor de naam Shared.

stap1wind.JPG


5) Als alles goed gedaan is zul je zien dat er onder de map een handje is komen te staan.

stap2wind.JPG


6) Dit was het al het werk op de windhoosbak. (Loop nu snel terug naar je Mac! :biggrin: )

2. Open Finder op de Mac

1) Activeer de Finder
2) Klik op Ga
3) Klik op Verbind met server

stap1.jpg


3. Verbinding van Mac naar Windows

Typ smb://IP-adres van de andere computer gevolgd door op Verbind te klikken

stap2.jpg


***
:busted: Aandacht!
Jij kunt een ander IP-adres hebben dan ik. Om het jouwe te weten te komen: ga in windhoos naar Start, Uitvoeren en typ cmd gevolgd door enter. Typ vervolgens ipconfig gevolgd door enter. Je zult nu het ipadres te zien krijgen. Typ nu exit gevolgd door enter om het zwarte venster, de shell, af te sluiten.

shell.JPG


4. Log in op de Windows gedeelde map

Klik bij het volgende venster gewoon op OK.

stap4.jpg


5. Vind je bestanden

Als test heb ik van op de windowsbak een word-bestand in de gedeelde map gekopieerd. Als ik nu in de map "SHARED" ga kijken op de mac, dan zie ik dat dat bestand erin staat.

stap3.jpg




That's all folks, hopelijk hebben jullie er wat aan. :)[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan