• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Mappen verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

neurd6

Gast
nu ik me c mapje zo klein mogelijk wil houden denk ik dat mun internet bestaden beter op d kan zetten zo kan ik het een beetje versprijden dus de map waar alle cookies instaan is dit verstandig kan dit problemen veroorzaken of maak het niks uit..


gr.. :biggrin:
 
Re: Mappen verplaatsen

Hi,

volgens mij laat je toch beter de progam files en besturingssystemen in C: staan.
Dat zou ook moeilijk gaan denkk.

Maar je kan wel je videos, games, mijn documenten en andere zaken die je absoluut wenst te behouden op D schijf plaatsen.

Ingeval C crasht heb je die zaken nog steeds en trouwens maak je op die manier ruimte vrij op C.

:)
 
Re: Mappen verplaatsen

Ik heb al mijn "groeimappen" uit C: weggehaald (w98se).

Extra voordeel: moet een keer mijn C: kaalgeformatteerd dan staan die mappen op een andere schijf/partitie dus kan ik de INHOUD na her-installatie als backup benutten.

Stap 1: COPIËER map "mijn documenten" naar bedoelde partitie. Vervolgens: knippen van C: en plakken naar de plaats waar de copie reeds staat (op deze manier kan er nooit iets verloren gaan als er tijdens knippen/plakken een fout of storing zou optreden). Alle vragen "vervangen": JA.
Let op: meteen in Messenger het pad naar de map veranderen ("mijn ontvangen documenten" is ook verplaatst en die vindt Messenger niet zelf terug. Andere methode: Messenger un-installen voordat je aan deze klus begint en na afloop opnieuw installeren, dan komt het vanzelf goed).

Zelfde kunstje met map "Favorieten", eerst copiëren en dan knip/plak eroverheen naar dezelfde plaats en vervangen = JA.

W98 moppert een beetje tegen dit alles, maar gehoorzaamt wel.

Map "Tijdelijke InternetBestanden": verplaatsen via Eigenschappen van InternetExplorer. Eventuele extra andere browser een keer extra opdracht geven om settings te IMPORTEREN uit IE.
====

Als ik me niet vergis, kan dit in XP eenvoudiger; ik meen dat onder je RECHTER muistoets een optie zit "map verplaatsen", punt uit.
 
Re: Mappen verplaatsen

maar kan er niks erg gebeuren ofzo ..
 
Re: Mappen verplaatsen

Er KAN altijd iets fout gaan en dan natuurlijk vooral als je iets fout doet .... er gaat ook wel eens iets fout als je niets doet ...

Maar houd moed, als je eenmaal alles hebt fout gedaan en je moet helemaal opnieuw beginnen met formatteren en alles opnieuw installeren, dan kan je compu spontaan beginnen te roken en als zelfs dat niet lukt is er altijd nog blikseminslag mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan