• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB-USB bestanden overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kingcollin

Gast
heej allemaal,

ik heb ff een vraagje; hoe krijg ik het voor elkaar om met een normale USB kabel bestanden over te zetten van mn ene computer naar mn andere??
we hebben geen thuisnetwerk anders had ik de bestanden wel kunnen delen :S ( het is dus een kabel met aan BEIDE kanten een USB aansluiting)

grtz
 
heb je ook geen aansluitingen voor netwerk kabels in je computer. anders kan je gewoon met een cross kabel tussen de twee pc doen en dan een netwerkje maken snel
 
jah maar ik heb geen tijd om kabel te halen.... ik wil de bestanden nu ter plekke over proberen te zetten
 
via usb weet ik niet of dat kan.

wat je wel kan doen is even je hd uit de computer halen en bij de andere computer erin hangen en de data uitwisselen.
 
dat is het nadeel :S het gaat om een gewone computer en een laptop....
en ik heb ook geen bracket of extrene HD dus ja.....
ze zeggen dat het mogelijk is maar het is me nog niet echt gelukt.
 
dat kan ook
Als er XP opstaat dan moet hij hem, als alles goed is, hem gewoon zien.
Dit natuurlijk mits de jumpersettings goed staan.

EDIT: heb er wel eens iets over gehoord maar dat was, meen ik, met een speciale USB kabel, ook wel een USB Linkkabel genoemd.
Maar ja, dan moet je ook naar de winkel.
Kan je natuurlijk ook een Crosslinkkabel halen en die voor beide pc's gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
op beide systemen staat XP maar hij herkend hem niet, mn HD staat op cable select en in mn latop zou ik het niet weten maar dan zal het wel goed zijn.
 
en hoe probeer je de connectie op te zetten dan?
als je gewoon via netwerkwizard een verbinding opzet dan moet het werken. en je moet zorgen dat je je mappen deelt
 
als je een Crosslinked cable hebt dan moet het wel lukken ja
 
Ik vermoed dat in USB geen crosslink-kabel van toepassing is of bestaat. Ik heb dit nog niet geprobeerd maar het zou als direct-verbonden netwerkje aangekozen, lijkt mij, zonder meer moeten werken als mappen etc., maar GEDEELD staan.

Ik ben wel nieuwsgierig of en hoe het lukt, want bijna niemand probeert zoiets.

Edit: nee TOCH crosslink zo te zien! Bekijk:

http://www.computerpech.nl/forum/index.php?page=view&cat_id=3&sub_cat=2&threadid=732
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier vorig jaar een paar avonden aan besteed en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het onmogelijk is.

met firewire lukt het wel.
 
Toch is dit niet geheel onmogelijk anders zouden die kabels niet zijn ontwikkeld.
Er zit toch een bedoeling achter maar nu is het zaak dit uit te vissen.
 
het kan wel met een usb aansluiting
maar dan heb je een speciale kabel nodig (met een driver ?)
voorbeel usb netwerkkabel
met een gewone kabel gaat het niet
een usb cross kabel werkt niet er zit in dit soort kabels een stukje hardware ingebouwd.
 
Zijn het veel bestanden die je moet delen? Anders zet je toch ff op je usb-stick? :p
Het gaat volgens my ook niet lukken met een normale usb-kabel, dan moet je ff een usb-kabel voor netwerken gaan kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan