• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Xp Verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

keljefco

Gast
Ik heb op mijn computer 2x Windows XP geinstalleerd.
De 1e gaf een foutmelding; ik wou dit corrigeren met de cd, maar heb per ongeluk een 2e installatie uitgevoerd.
Ik wil nu eigenlijk beide installaties ongedaan maken en 1 keer goed opnieuw installeren, zonder de overige geinstalleerde programma's te verwijderen.
Ik beschik over 2 harde schijven, waarvan er een in 2 partities is gedeeld. De schijven heten C:, D: en G:
Op C staat 2x Windows XP.
Weet iemand of dit mogelijk is en kan iemand me helpen om dit uit te voeren. Kan ik eventueel alleen de partitie C formateren, zonder dat de gegevens op D (andere partitie op dezelfde schijf) verloren gaan ?
Van bijna alle geinstalleerde programma's heb ik een CD, zodat ik deze wel weer kan herinstalleren, als dit onverhoopt nodig mocht zijn, maar ik wil het liefst zo min mogelijk herinstalleren.
Mocht het onverhoopt toch nodig zijn om de geinstalleerde programma's op de C+D schijf te verwijderen en alles opnieuw te installeren, weet er dan iemand hoe ik, voordat ik ga verwijderen, een overzicht uit kan printen (printer en/of file) van alle gegevens die op deze schijf staan ?
Graag antwoorden naar mijn E-mail adres sturen : pmmc@xs4all.nl
Alvast bedankt.
 
Lijkt me dat je maar beter met een schone lei kunt beginnen.


(de diverse programma's schrijven in je register, en het register wordt geleegt als je opnieuw gaat installeren, en zodoende krijg kun je de programma's dus ook niet meer gebruiken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan