• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

is er een tut over het instaleren van xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aniet

Senior
Lid geworden
5 jul 2005
Berichten
4.366
Waarderingsscore
324
Heb met de zoekfunctie gezocht, maar kon het niet vinden ?
Ik zoek eigenlijk een Tut over het instaleren van WinXP op een nieuwe 80 gig harde schijf.

We krijgen de nieuwe schijf vandaag, en manlief weet hoe hij de schijf moet inbouwen. Wat hij/wij niet weten is hoe dan win xp pro te instaleren op de nieuwe schijf.:blush: ( ook ivm het indelen van een c en een d gedeelte)

Alvast Tnx voor de hulp !

Groetjes Aniet
 
Nou zeg !!! Gewoon overheen gelezen !!! Heb namelijk wel de TutsTopic doorgelezen *schaam*


Tnx Kingpin !!!!!

Lees net de tut door maar heb meteen een vraag... de nieuwe schijf is 80 gig, en moet ook weer een c en d gedeelte komen en dus moeten wij zelf de 80 gig in partietie (hoe schrijf ik dat) verdelen ? In Nano's tut staat dat niet (of ben ik gewoon blond?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kan partities op verschillende manieren doen.

1) dmv opstartdiskette van win 98se booten en dan met commando fdisk partities aanmaken (wijst zich vanzelf)

2) tijdens instalaltie windows kan je partites maken, vergroten etc

3) nadat windows op 1 partitie staat dmv softwarematige programma's zolas partition magic.
 
Met de trialversie van partition magic kan je niets.
Je kan daarmee wel door het hele programma lopen, maar zodra je een partitie wilt maken, dan werkt dat niet...
Je moet de volledige versie daarvoor hebben ;)
 
het makkelijkst is waarschijnlijk optie 2 van frankw. Gewoon vanaf cd opstarten en de stappen volgen totdat je aan de vraag komt hoe groot de partitie moet worden. Die maak je dan 40 gig, en dan installeer je verder zonder je om die 2e partitie te bekommeren. Die maak je later als windows klaar is. Daar heb je geen software van derden voor nodig.

Dat doe je via rechtse muisknop op deze computer en dan in dat submenu kiezen voor beheren. Als je dan in computerbeheer zit kies je voor schijfbeheer. En daar kun je je 2e partitie maken en formatteren. Altijd kiezen vooor NTFS.
 
oh sorry rainaldo, dat wist ik dan weet niet..had gwn ff snel gezocht. heb zelf wel de full version :) Gekregen van school ^^
 
Hai,

Tnx voor jullie hulp !!! We gaan er morgen mee aan de slag, en met jullie hulp gaat dat nu zeker lukken !!

Laat weten of alles naar wens is verlopen.

Groetjes Aniet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan