• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hotmail Gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankw

Slumdog millionaire
Lid geworden
5 nov 2003
Berichten
60.341
Waarderingsscore
307
Wat is hacking?
Hacking is het ongeoorloofd inbreken op bijvoorbeeld het intranet van een bedrijf, in een database of in een bepaald e-mail account. 'Buitenstaanders' zorgen dan dat ze, via allerlei slimme technische toepassingen, toegang krijgen tot informatie die niet voor hen bedoeld is.


Wat moet ik doen als ik vermoed dat mijn Hotmail account gehacked is?
Als er iets met je Hotmail account gebeurt dat je niet helemaal vertrouwt, dan kun je het beste contact opnemen met MSN. Ga dan naar: https://nl.support.passport.net/default.aspx?scrx=1 . Het is altijd verstandig om je wachtwoord te wijzigen wanneer je denkt dat er iets aan de hand is. Open hiervoor de pagina Opties, klik op Wachtwoord onder Je Gegevens en volg de instructies op de pagina op.

Hoe kan ik inbraak op mijn account voorkomen?
Net als bij je pinpas, ben je zelf verantwoordelijk voor het geheimhouden van je wachtwoord waarmee je kunt inloggen op je Hotmailaccount. Als je hier onzorgvuldig mee omgaat, dan loop je het risico dat iemand anders zonder jouw toestemming je account opent en toegang heeft tot jouw mail.

Tips:
>> Log altijd uit als je klaar bent met mailen. Klik hiervoor op de knop Afmelden die je rechtsboven in je Hotmail account vindt.

>> Laat nooit je Hotmail account open staan, als je achter je PC weggaat. Zeker niet in een Internetcaf of bibliotheek. Op zo'n onbewaakt moment kan iedereen e-mails vanuit jouw account versturen, zonder dat je dat zelf weet. Ook kunnen ze dan bijvoorbeeld je wachtwoord veranderen!

>> Zorg dat je nooit je e-mailadres en wachtwoord achterlaat in een chatruimte of op websites (zeker niet zonder het lezen van de Privacy overeenkomst), anders maak je het andere mensen wel erg gemakkelijk om toegang tot je Hotmail account te krijgen.

>> Accepteer alleen uitnodigingen van Messenger vrienden om jouw Hotmailadres toe te voegen aan hun contactlijst, wanneer je ze goed kent.

>> Deel nooit n Hotmail account met vrienden. Hotmail is overal ter wereld gratis beschikbaar, dus iedereen kan gemakkelijk zijn of haar eigen account aanmaken.


Hoe helpt Hotmail verder bij het beveiligen van mijn e-mail?
Hotmail maakt gebruik van de zogenaamde Secure Sockets Layer (SSL), een ingewikkelde term voor de standaard die wordt gebruikt voor het overdragen van gevoelige informatie via Internet. MSN Hotmail gebruikt SSL voor het versleutelen van je gebruikersnaam en je wachtwoord, zodat je tijdens het aanmelden goed beveiligd bent.


Bron: hotmail

trefwoorden: hotmail, hacken, gehacked, msn, e-mail, kraken, wachtwoord.


PS. HET HEEFT GEEN ZIN OM MIJ TE CONTACTEN VOOR HET HACKEN / KRAKEN / OMZEILEN VAN HOTMAIL OF ANDERE E-MAIL ACCOUNTS, IK KAN DIT NIET, WIL DIT NIET KUNNEN, NOCH KEN IK IEMAND DIE DIT WEL KAN. DE INFORMATIE HIERBOVEN IS PUUR INFORMATIEF EN BEVAT PREVENTIE TIPS.
-----------------------------


.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan