• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Trojan Horse Dialer.7.b

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

svenn

Gast
Dit kadertje krijg ik regelmatig

AVG Resident Shield

Virus
Trojan horse Dialer.7.B

is found in file
C:System Volume Information_restore-[5A406032...etc... en het eindigt met A0000038.EXE

:eek:
 
Geen paniek Svenn ^_^

C:System Volume Information_restore = de map waar de herstelpunten van de functie systeemherstel worden bijgehouden door windows (overigens een verborgenen en beschermde map)

Je blijft die meldingen krijgen omdat je virusscanner in doe map niet kan ingrijpen; kan die trojan er niet uit verwijderen, Windows XP/Me laten dat niet toe dat er een ander softwareprogje (dus ook geen virusscanner of removaltool) iets daar kan veranderen in de oude herstelpunten

==> Je moet daarvoor dan de functie Systeemherstel (xp) of "system restore" (ME) even uitschakelen
Waarom?
* om de besmette herstelpunten te verwijderen, een virusscanner of removaltool kan geen virussen, trojans, ... uit de herstelpunten halen (Windows laat niet toe dat er veranderingen gebeuren aan de herstelpunten
* en daardoor te voorkomen dat je wanneer je Systeemherstel toepast, terug besmet raakt met het virus...
Hoe?
rechtermuisklik op icoontje van "Deze Computer" --> Eigenschappen --> tabbladje "Systeemherstel" --> "Systeelherstel uitschakelen" AANvinken --> ok.
De oude, besmette herstelpunten worden nu automatisch verwijderd.
(Vergeet nadien niet Systeemherstel terug in te schakelen door het vinkje weg te nemen!)

Dan zou het weg moeten zijn :)

Nog eens scannen met je virusscanner (volledig geupdate en diepe scan), zou nu gene meldingen meer moeten geven :)

Succes!! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan