• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

draadloos pci kaart (of pcmcia) vs. USB dongle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Y

Yayee

Gast
Hoi,
Ik heb een laptop gekocht en wil die draadloos aan mijn pc verbinden zodat ik bestanden kan delen en internet, en de printer. Nu zie ik dat je kan kiezen tussen een USB dongle of een interne kaart (ook een pcmcia kaart als het om de laptop gaat) om het apparaat met de router te verbinden (moet ik ook nog aanschaffen :wacko:)
Wat is nou beter op de desktop, een pci kaart of een USB dongle? En voor de laptop een pcmcia of ook een USB dongle?
Een voordeel van de dongle is dat het installeren wat sneller gaat, maar verder weet ik het eigenlijk niet.
Zijn er meer voor- of nadelen? Qua kwaliteit van de verbinding? Of prijs?

Groetjes,
Yayee.
 
Laatst bewerkt:
in principe maakt het allemaal niet zo veel uit.
De signaalsterkte zou ik zelf 54mbps adviseren.

het is maar net wat je er voor uit wilt geven (prijs/.kwaliteit) en wat je zelf het makkelijkste vind. persoonlijk vind ik in een pc een draadloos netwerkadapter overbodig. mocht je het echt niet anders kunnen had ik er een pci kaartje in gebouwd, en in je laptop een pcmcia kaartje.
 
voordeel van USB op je desktop is dat je kunt experimenteren met de positie van de zender/ontvanger. Neem je een insteekkaart, dan altijd achter je computer, waarschijnlijk tegen de muur. Dit is geen ideale situatie.
USB is dan beter.
*Neem géén Siemens ... die is bagger*

Voor de handigheid heb ik zelf liever een PCMCIA voor een laptop.
 
haaay...

Ik heb ze namelijk alle twee gehad... usb en pci card ...

die usb ontving niet zo goed en die pci card ook niet... het nadeel aan die pci card was, die anten die wat eraan hing, dat was zo een klein antennetje die je 360 kan draaien

foto
foto

maar ik vond uiteindelijk de pci card beter... omwille, daar kan je nog een aparte langere antenne in draaien;; en naar je wireless router richten

zo bedoel ik... linkje

Groetjes...
 
ik heb gekozen voor usb (in op andere toestellen ook te gebruiken!!!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan