• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Progje maken om een schema te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aniet

Senior
Lid geworden
5 jul 2005
Berichten
4.366
Waarderingsscore
324
Hai een vraag...(weet niet of hij hier goed staat)

In het kort :
Ik heb slangen en wil de gegevens van hen invoeren.
Er moet in staan : de soortnaam en ondersoortnaam
mannelijk vrouwelijk of onbekend
leeftijd
Datum gegeten / dood of levend
Datum vervelling
evt bijzonderheden (ziekte e.d.)

Ik zoek : Een programma waarmee ik in oogopslag de gegevens van de betreffende slang kan opzoeken... ook wil ik als ik het progje open een keuze kunnen maken door op de betreffende slang te klikken, en zodoende dus ook gegevens te kunnen toevoegen...

Iemand hier ervaring mee, of iemand die misschien weet of er wel zoiets bestaat ?

Tnx,

Aniet
 
er zijn volgens mij geen programma's voor maar je kunt wel gebruikmaken van php/ mysql
 
DJ-Mathijs1 zei:
er zijn volgens mij geen programma's voor maar je kunt wel gebruikmaken van php/ mysql

Ehhh ja... je bent me al kwijt... :wacko:

Ik dacht hier op het forum eens gelezen te hebben dat iemand opdrachtjes zocht om het e.e.a. uit te proberen.. maar kan dat topic niet meer vinden... Ikzelf kan echt niets zelf bouwen...

Tnx iig voor je hulp !
 
meot ik anders even voor jou googlen. je kan ook een bestaand php script gebruiken en die wijzigen naar slangen gegevens
 
zoiets kan jezelf gewoon maken in Excel.
Pr is wel dat je hier enige kennis van Excel hebt
 
Tnx Ruud en Mathijs ! Als je dat zou willen doen Mathijs... Ik zou werkelijk niet weten waar ik naar moest zoeken... Als er een soort van gebruiksaanwijzing bij zit zal ik er best wel uitkomen vermoed ik..

Groetjes Aniet
 
je weet wel hoe html werkt dat je gewoon een ruimte hebt en dat je daar een pagina aanmaakt. ?
 
Ehh nee dat weet ik niet....Ik weet daar echt 0,0 niks niente nothing van... ik snap zelfs Exel niet... *zucht*
 
Heb berichtje naar Game gedaan... nu maar duimen :)
 
Ik antwoord maar ff in dit topic.. :)

als ik het in VB maak moet ik met Database's gaan kl*ten en daar ben ik niet zo goed in..

ik ga zo excel installeren en ga het voor je proberen oke? :)
want dit kun je denk ik tog beter doen in excel

Edit: eerst ergens excel vandaan toveren :p
:eek: een torrent die met 1 mb per seconden download :D best snel :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn Game !! Tnx
 
T is niet makkelijk :( misschien zijn er andere mensen die je willen helpen?

ik ga nog zeker wel door :)
 
Als het lastig is of tijdrovend hoef je het echt niet te doen hoor !! Ik had het simpele idee dat zoiets heel gemakkelijk zou zijn...Maar als ik het zo hoor is het best ingewikkeld. Vind het heel vriendelijk dat jullie al tips hebben gegeven enzo...

Kijk maar even wat je doet hoor ... Maar het moet niet dus voel je niet verplicht hoor:)
 
Anita1973Anita zei:
Ik zoek : Een programma waarmee ik in oogopslag de gegevens van de betreffende slang kan opzoeken... ook wil ik als ik het progje open een keuze kunnen maken door op de betreffende slang te klikken, en zodoende dus ook gegevens te kunnen toevoegen...
Ken je MS Access? Daarmee zou je zoiets volgens mij best makkelijk kunnen doen. Ik denk dat er ook wel wat tutorials voor te vinden zijn. Zal er vanavond nog wat beter naar kijken.
 
Ben niet een superster in excel daarom vind ik het lastig :p misschien iemand anders?
 
Niet dat ik me ergens mee wil bemoeien, maar idd excell werkt hier prima mee, heb je excell en zo ja weet je hoe het werkt, anders kan ik je in een flits uitleggen...het werkt superhandig. Ik moet op mijn werk zo'n 300 kinderen bijhouden, hoe oud ze zijn, welke school ze zitten, bij welke inleiding ze aanwezig zijn etc...dan hoef ik alleen de naam aan te klikken met een filter en kan alles van het betreffende kind zien en aanpassen.....maar als het programmaatjes van Game Freak makkelijker is....doen natuurlijk, ikzelf doe dit soort dingen altijd in excell!

let me know, je hebt mijn msn als ik je er doorheen moet praten......en aangezien ik (ongewenst) teveel vrije tijd heb...:lol: kan ik dat wel even voor je doen..

Groetjes....
 
@ Rainaldo:

Wat jij maakte komt al een heel stuk in de richting die ik hebben wil !! Wat mij "stoort"in Exell is dat de kolommen zo smal zijn...

B.v., bij ondersoort moet b.v. komen te staan constrictor constrictor... en dat past niet in een vakje... (of isdataanpasbaar ?)

@ Maaikie : Graag als ik even tijd heb en jij ook meld ik me wel ff Tnx !!
 
je die kun je allemaal groter maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan