• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

advies digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aniet

Senior
Lid geworden
5 jul 2005
Berichten
4.366
Waarderingsscore
324
Kent iemand het onderstaande ? Of heeft iemand hier eerder zaken mee gedaan ? Lijkt me erg goedkoop... maar heb wel interesse..


img.printlogo { display: none; } @media print { img.printlogo { display: block; margin-bottom: 20px; } div.noprint { display: none; } span.noprint { display: none; } }
225X60_W.gif
4.1 Echte Megapix 3xoptische Zoom Accu+Lader Nieuw Geleverd
Advertentienr.:2840521513 Terug | [URL="http://kopen.marktplaats.nl/fotografie/c469.html"]Fotografie > Digitale camera's | Overige Home&nbsp&nbsp


foto_toestel.gif
Grotere afbeelding
Prijs:
90
Datum:
05-04-06, 13:36
Gezien:
0 keer

8x8_curve_lbo_vip.gif

8x8_curve_rbo_vip.gif

Adverteerder Bekijk alle advertenties van adverteerder

Naam:DsTelefoon:- Woonplaats:Zoetermeer, Zuid-Holland

8x8_curve_lbe_vip.gif

8x8_curve_rbe_vip.gif


Beschrijving:
8x8_curve_lbo_wblue_vip.gif
8x8_curve_rbo_wblue_vip.gif
Nieuw geleverd: Compacte Digitale Camera met echte 4.1 Megapix CCD sensor (geen fake pixels) 3x optische zoom en 2x Digitale Zoom, Video Clip met Geluid opname. Auto focus en focus lock 16MB interne geheugen uit te bereiden tot 1GB met SD geheugen kaart. Met Li-ion Accu , Accu Lader + Ac adaptor zodat u de camera ook zonder een Accu kan gebruiken. Zeer handig voor het geval u de camera thuis vaak wilt gebruiken. Geheel compleet en gloednieuw geleverd.

De bijgeleverde Li-ion accu is een NP-60 model standaard accu die ook in Casio, Samsung, Pentax, olympus, panasonic, fujifilm camera's gebruikt worden dus geen accu die nergens te koop is. (kost +- 12 euro op internetwinkels)

====================================== =====================
NIEUW GELEVERD NIEUW GELEVERD NIEUW GELEVERD
================================================ ===========

TECHNISCHE SPECIFICATIE

Pixels Real 4.1 Mega pixels
Recorded Pixels 2288 x 1720 (4M) 1600 x 1200 (2M) 1280 x 960 (1.2M)
640 x 480 (VGA) Movie 320 x 240
Image sensor 1/2.5" CCD sensor
Zoom 3x Optical zoom; 2x Digital zoom
Zoom type, P&S Compact Digital Camera
LCD Monitor1.5" TFT LCD, approx. 71K pixels
Lens F No. Wide: F2.8/4.8 Tele: F4.9/8.4 Focus: f =5.6(W) ~ 16.8(T)mm
(35mm camera format equivalent: 34-100 mm)
Elements: 7 elements 6 groups; 4 aspherical lens
Focusing Range Normal 50cm ~ Macro 10 ~ 50cm (Wide only)
View finder Real image viewfinder
Shutter Speed 1/2000 sec. to 2 sec.
Focus TTL Auto Focus
AF Area Center; Spot
Recording media Internal: Built-in 16MB flash memory. External: SD card, support 16MB to 1GB SD card
Drive Modes One shot, Burst mode, Self-timer, Movie
Burst Mode Max. 0.5 fps 4 pictures
Self-timer 3 sec., 10 sec.
Flash Built-in flash, Yes
Flash Modes: Auto, fill-in, red-eye reduction, slow sync., flash-off
Range: Wide: 0.5~ 3m; Tele: 0.5~2.5m
White Balance Auto, Daylight, Cloudy, Tungsten light, Fluorescent light
Metering Center weight metering, Spot metering
Exposure Compensation +/- 2EV in 1/3 EV step
ISO Sensitivity Auto, 200, 400
Picture Effect Color, Black & White, Sepia
Setting Sharpness Soft, Normal and Hard
Setting Saturation More, Normal and Less
Mic/ Speaker Built-in Mic and speaker
File Compression Ratio Best, Fine, Normal
File Formats Still JPEG (Exif 2.2), DCF, DPOF Movie MPG (MPEG1)
Recording Audio Clips for Still Images: Yes
Video recording time Max. time depends on memory size
Display Language English, German, French, Spanish, Dutch, Italian, Danish, Chinese
Other Features Hot key for quick view after taking each picture immediately.
Customize Your Start-up Screen Photo
Interface USB, AV output, DC input and Tripod mount. Video Output NTSC/PAL
Power Source NP60 Li-ion battery AC adaptor input (5V, 2A) Adaptor included
Dimension 110(W) x 56(H) x 35(D) in mm
Weight 160g without battery and SD memory card


INHOUD VERPAKKING
Digitale camera Lumicron
Li-ion Accu, (NP60 Model)
Accu lader
Adaptor
Tasje,
Polsriem,
Handleiding
USB Kabel,
TV Kabel
CD met software: PhotoImpression, VideoImpression, USB Driver (Win)


================================================= ==========
NIEUW GELEVERD NIEUW GELEVERD NIEUW GELEVERD
================================================ ===========

Optie 1: kan opgehaald worden na afspraak voor 90,-

Optie 2: bij vooruitbetaling is de verzendkosten + 7,98 (aangetekend en verzekerd zending)

Optie3: onder rembours is de verzendkosten +15,- . De rembours kosten
van 15,- euro dient vooruit betaald te worden op ons rekening. Wij maken hierop absoluut geen uitzondering. Zie uitleg waarom hieronder


Helaas rekent TPG hoge kosten voor het opsturen onder rembours die wij moeten (vooruit)betalen. Rembourszendingen kwamen in 30% van de gevallen terug (TPG post betaalt geen restitutie van de gemaakte verzendkosten) en daarom zijn wij genoodzaakt om de rembourskosten voor het opsturen vooruit te vragen.



EXTRA 128MB SD KAART 13 EURO
EXTRA 256MB SD KAART 23 EURO
EXTRA 512MB SD KAART 33 EURO
EXTRA 1GB (1024MB) SD KAART 49 EURO


[/URL]
 
Tja, voor dat geld kan het eigenlijk nooit veel bijzonders zijn.

Over de kwaliteit kan je zo niet oordelen, niet over de fotokwaliteit en niet over de camera zelf.
Over garantie op de camera wordt niets gezegd..
Klik op marktplaats het linkje eens aan naar "alle artikelen van deze aanbieder", dan zie je dat hij nog meer cameras te koop heeft.

Daarentegen kan je je aan 90 euro niet zon grote buil vallen, dus als je van een gokje houdt ;)

Heb zelf een camera bij de Lidl gekocht. Ben daar zeer over te spreken, terwijl ik vooraf ook wat sceptisch was.
Maar die was nog altijd 2x zo duur.
 
Hieruit blijkt dat Lumicron een andere naam is voor met 'merk' Medion, oa bekend van de Aldi.

Ik ben enigzins sceptisch, omdat het een vrij zuinige camera is.
Let op de lichtmeetmethoden, slechts 2, en op de isowaarde range, slechts 200 en 400. Let niet op de megapixels, pixels zijn goedkoop, lenzen zijn duur. De kwaliteit van een foto (zeker op 15x10 cm en op een max 1200 resolutie beeldscherm) wordt bepaald door de lens in eerste instantie. Die extra batterijen die ze vermelden, 12 euro, zijn klotebatterijen, je moet 'echte' hebben en die zijn 3 tot 4 keer zo duur.

Neem liever voor de dubbele prijs een camera van een gerenomeerd merk, zoals canon of nixon, als je een ouder model kiest ben je vaak veel voordeliger uit, kijk bijv hier Canon Powershot A430 (helaas penlite batterijen). Kijk vooral eens op die site, Kamera Express, rond.

Succes.

Mvg, Maciej
 
Wat een heldere uitleg Maciej !! Tnx...

Ik denk dat ik voor die Canon ga... Moet eerlijk bekennen dat ik geen verstand van fototoestellen heb, en me echt heb blind gestaard op de pixels...Ik was in de veronderstelling dat hoe meer pixels hoe beter de foto...

Groetjes Aniet
 
dat van die pixels klopt natuurlijk wel. Hoe meer pixels des te beter de foto zeker bij vergrotingen.. Ik denk dathet verstandig is om je eerst goed, vrijblijvend, te laten informeren bij een camera handelaar. Dan kan je het toestel in je handen nemen en kijken hoe gebruiks vriendelijk het is want ook daar zitten grote verschillen in. Zelf heb ik een fuji 602Z met een grote lens, het voordeel is dat er veel meer licht via de lensopening binnen valt dus kan je ook in donkere gebieden nog redelijke foto's maken. Als je via Marktplaats koopt zou ik hem altijd zelf gaan ophalen en ter plekke even uitproberen. Trouwens grote kans bij een nieuwe camera dat hij van de vrachtwagen gevallen is.
 
Je kunt bij compactcamera's lichtsterke lenzen sowieso vergeten.

Maar, gegeven het juiste onderwerp, heb je 3 dingen nodig:
1. Goede fotograaf
2. Goede lens
3. Goede gevoelige plaat (niet alleen pixels)

Nog over punt 3, het is bekend, dat digitale camera's meer moeite hebben met veel (kleur)contrast dan analoge. Pluspunt: je kunt zaken als zonsondergangen extra mooi schieten :).

Je hebt aan 3.0 M Pixel in de meeste gevallen genoeg, 4 is sowieso mooi. Maar meer pixels zijn handig voor het inzoomen. Als je altijd veel wilt inzoomen, moet je zorgen voor een lens die dat kan... Altijd naar optische zoom kijken, in geval van de Canon 3x. Tuurlijk is meer pixels mooi, maar de gemiddelde klant kijkt alleen daar naar. Wat ik wil zeggen, er is veel meer nodig, en het is vaak het lensje dat laat afweten bij de compacts.

En als je echt mr wilt, moet je toch richting spiegelreflex, met extra lenzen enzo, en dan praat je al gauw over 1000 euro.

Ikzelf heb nog een analoge spiegelreflex set, naast een digitale compact (Canon Digital Ixus IIs, uit productie inmiddels). Ben met beide zeer tevreden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan