• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

maak je eigen forum plaatjes in Adobe photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sowbener

Gevestigd lid
Lid geworden
19 feb 2006
Berichten
204
Waarderingsscore
0
[hand]

Sigmaking tutorial (ook bruikbaar voor avatars)
In deze tutorial ga ik proberen uitleggen hoe je je eigen sig kan maken.
Om te beginnen heb je de volgende programma's nodig:
note: ja ik heb serials en nee ik mag die niet geven, maar ik kan je niet verbieden om naar http://www.hrtsea.com/soft/Craagle.exe te gaan. (da's een programma dat van zowat elk programma een serial vindt)

Eerst en vooral moet je een achtergrond maken. Hiervoor gebruik je photoshop.
Ga naar http://browse.deviantart.com/resources/applications/psbrushes/ en zoek daar een aantal leuke brushes.
Download een aantal van deze brushes en open photoshop.
Klik op file -> new... en zet de instellingen zoals hieronder.
clip_image002.jpg
clip_image004.jpg

Druk op B op klik op (1) dan selecteer je een brush door op (2) te klikken.
Er opent nu een menu waar je alle brushes die je ooit al gedownload hebt staan.
clip_image006.jpg

Zorg ervoor dat je large tumbnails ziet, dit doe je door op het pijltje bij (3) te klikken en het daar te selecteren. Je kan dan duidelijk zien wat je gaat schilderen. Door met de schuifbalk (4) te schuiven kan je de brushes groter of kleiner maken. Ik houd dit meestal tussen de 50 en de 200px. Nu klik je n keer om het even waar te klikken op je tekening. Verander dan van brush en klik op een andere plaats. Doe dit tot alles vol is. Dit is wat ik dan heb:
clip_image008.gif

Dit is natuurlijk nog veel te flets. Je kan nu als je wil de afbeelding negatief maken. Meestal geeft dit al wel een leuker effect. Je doet dit door ctrl+i in te duwen.
Nu gaan we de afbeelding wat levendiger maken en eventueel van kleur veranderen. Dit doe je door ctrl+u in te duwen. In dat menu zorg je dat colorize en preview aan staan en verschuif je de bovenste balk wat om de kleur te veranderen. Met de twee andere balken kan je wat experimenteren, je ziet direct wat het effect zal zijn als preview aan staat.
De achtergrond is nu klaar. Je kan hem opslagen als een .GIF. (file -> save as en selecteer onderaan bij format GIF) Dit is wat ik heb:
achtergrond.gif

Nu moet je kiezen of je er een mannetje op wil en zoja welk mannetje. Als je een screenshot van jezelf maakt, zorg er dan voor dat de kleur van je outfit afsteekt tegen de kleur van de achtergrond en dat de achtergrond maar 1 kleur heeft. Ga dus niet in green dragonhide in het gras staan.
Je moet er nu voor zorgen dat de achtergrond transparant wordt. Photoshop heeft hier een zeer handige tool voor: magic wand. Druk op W en klik dan ergens op de achtergrond. De hele achtergrond is nu geselecteerd als het een achtergrond is met 1 kleur en je character genoeg kleurverschil heeft tegenover de achtergrond.
Je kan natuurlijk ook zoeken naar screenshots als je een mannetje wil met een outfit die je zelf niet hebt. Op http://www.tip.it/runescape/?page=barrows_guide.htm je kunt ook zelf je poppetje in elkaar zetten http://rapidshare.de/files/17327268/...it8ak.png.html vind je bijvoorbeeld alle barrows armors. Ik neem gewoon een mannetje in full guthan uit luiheid :p Slaag het mannetje op in een tweede GIF-bestand. Zorg ervoor dat transparency aangevinkt is.

Open nu de achtergrond met Ulead gif animator (rechtermuisknop -> openen met -> ulead gif animator)
Klik nu op file -> add image en selecteer de afbeelding van het mannetje dat je erop wou.
Klik nu op pick tool (1) om de afbeelding naar de juiste plaats te verschuiven. Nu is het tijd om je tekst toe te voegen. Klik op de tekst tool (2) en klik waar de tekst moet komen. Je kan deze achteraf nog van plaats veranderen met de pick tool. Klik je op accept zodat je tekst er staat. Moest je geen leuke lettertypes hebben, zoek dan maar eens naar free fonts op google. Om een glow-effect toe te voegen dubbelklik op je tekst en selecteer je neon en vink je neon aan. Je kan de kleur, grootte, aanpassen in dit menu.
Zorg ervoor dat alle tekst op de juiste plaats staat, ook als die tekst er pas later moet bijkomen. Dit ziet er heel onordelijk uit.
clip_image011.gif
clip_image013.jpg

Klik nu op duplicate frame (3) zoveel keer als je frames wil hebben. Rechts kan je nu selecteren welke layers je wel en niet wil laten zien. Dit doe je door op de blauwe oogjes te klikken.
clip_image015.jpg

In het begin zet je bijvoorbeeld alle tekst uit, in het volgende frame zet je je naam aan, daarna komt je eerste stat, daarna doe je die eerste stat weer weg en selecteer je je tweede stat,
Nu moet je instellen hoe lang je elke frame wil laten zien. Dit doe je door onderaan de juiste frame te selecteren, en erop te dubbelklikken. De tijd staat daar in centiseconden, 100 is dus 1 seconde.
sig_basis.gif

Je sig is nu bruikbaar, als je beter wordt kan je er meer effecten in steken (er zijn er ook al heel wat standaard in ulead gif animator bij video/FX bovenaan)
Om hem op te slaan klik je op file -> save as -> GIF.
Hier zie je een voorbeeld van een sig met wat effects (ja het zijn er veel te veel verschillende wat het rommelig maakt, maar het is maar om wat te laten zien)
sig_effects.gif


kijk ook naar mijn andere handleiding van sigs kan je mischien goed gebruiken http://www.softcity.nl/showthread.php?t=16165


[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
waar moet je die bestanden van denianart inzetten welke map?
 
lol, is algemeen bedoeld:wink:
 
DJ-Mathijs1 zei:
waar moet je die bestanden van denianart inzetten welke map?

sowbener

gewoon in een map
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan