• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

win 98installatiefout

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

d3m0n

Gast
hallow
het zal hier wel ergens in deze plaats staan, maar aangezien ik nogal weinig tijd heb om deze pc te maken moet ik het toch ff snel vragen zonder te zoeken (heb deadline van m'n vader :wall: )
ik ben op een p!! mmx 333 mh windows 98 aan het installeren en het gaat allemaal perfect totdat hij niet meer zeker weet wat hij wil, er komt op als je ntfs of h... hebt moet je een ms dos partitie maken
betekent dit dat ik eerst in m'n andere pc die hdd moet formatteren tot een fat 32 en dan pas windows 98 op laten installeren, of moet die pc dat van zichzelf weten (en kent iemand het msdos command ervoor?)
hartelijk dank als jullie me nog vanavond kunnen helpen
greetz:rules:
 
ntfs wordt niet herkent door oudere os'en,

dus idd formateren in een andere pc naar fat32 en dan terugprikken is de makkelijkste optie.
 
ga ik dit ook maar eens doen
thanx voor de snelle reply, ik zet hier nog wel of het gelukt is of niet
alleszinds bedankt sjonnie
 
ok heb de schijf geformatteerd op m'n andere pc en alles werkt, ik doe
:\>D setup
en dan moet je enteren en dan komt er dit op
"een ogenblik geduld. Setup word genitialiseerd
bezeg met het scannen van het register...
kan geen tijdelijke map maken.
als u en hpfs of ntfs hebt geinstalleerd, dan moet u een ms-dos opstart partitie maken voor een windows installatie"

betekend dit nu dat ik op m'n harde schijf een partitie moet maken voor ms-dos opstart te kunnen doen? (ik dacht dat ik alleen maar fat 32 of ntfs kon selecteren, niet ms dos opstartpartitie)
 
je wil windows 98 instaleren maar krijgt deze foumelding?

vreemd want 98 kent geen ntfs, het lijkt erop dat de schijf niet goed geformateerd is of dat je met een xp cd probeert te instaleren ofzo,

hang de schijf in een xp machine en formateer hem uitgebreid in fat32 en zeker niet op de snelle manier.

prik dan je hd terug in de eerste pc en start op met een w98 diskette die je kan downloaden op http://www.bootdisk.com/

nogmaals formateren om zeker te weten dat de pc goed overweg kan met de hd(hij is toch niet supergroot he want dan kan 98 er ook niet mee overweg) en dan instaleren met de cd, werkt dit niet zie dan mn opmerking in je andere topic ,ben ik bang.
 
ja aan die geinigheid heb ik ook al lopen denken
er kan w98 op de schijf, de schijf heeft het al op hem gekregen dus hij kan het aan
ik heb van de lokale pc boer een diskette gekregen en een cdrom met de vermelding van die moet je tegelijkertijd in je pc proppen en dan start normaal alles vanzelf op
nou mooi niet dus :)
 
Booten van CD-rom (win98) en dan FDisk
Alle partities verwijderen en dan opnieuw aanmaken.

Kan dat ook ?

Anders even met een 'oude' dos 6.2 disk booten en dan fdisk draaien.
Hier kun je evt. wat disks vinden met de nodige tools: www.bootdisk.com
(edit oeps sjonnies post niet goed gelezen)

Handig he al die 'oude' os-en.

Moest tijdje terug de PC van mn moeder opnieuw doen, drama was dat.
Drivers zoeken, conflicten oplossen, ....
2 dagen bezig geweest.
Helemaal verleerd en lui geworden door XP/Linux installers van tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
bwa het is wel plezant om er mee te klooien maar het begint nu toch wel irri te worden :)
naja als je vertrekt met een kapot mobo naar je school en je komt met een half werkend ervan terug, je gaat dan bij je lokale pc boer dat ding uittesten en ram kopen en die geeft je een volledig werkend bord met ram en graka en os, dan moet je niet te veeleisend zijn vind ik :)
 
Let wel: Als je Fdisk doet zal hij de NTFS partities niet herkennen.
DUs moet je eerst een NIET-DOS partitie verwijderen voordat je een Primaire kan aan gaan maken.
Als je dit eenmaal kent is het een makkie, wijst zich allemaal vanzelf
 
ow ow ff rustig aan
ik heb de hele schijf geformatteerd want het was een ntfs en kheb er fat 32 op gezet, is dit goed of niet goed? want hij herkent hem precies niet als een fat 32 schijf :(
 
dan is hij nog geen fat
je moet via fdisk gaan werken.
opstarten met een opstartdiskette win98
kies voor dosprompt met cdrom ondersteuning
typ in fdisk en dan op enter drukken
inschakelen groote HD kies daar voor Ja
ga dan voor aanmaken primaire partitie
als hij dan geen hd ziet moet je eerst een niet dos partitie verwijderen
pas dan kan je een primaire aanmaken.
Als je hiermee klaar bent, opnieuw opstarten met diskette erin
Kies wederom voor dosprompt
Als je A:\> ziet staan typ je in: format c:/u
enter
en kies JA
Hij gaat nu in FAT32 formateren

suc6
 
dus alleen met een bootdisk starten of ook met de cd in de cdrom speler?
 
met de bootdisk, en dan de fdisk dingen doen, dan rebooten
mt cdrom ondersteuning (indien je cd niet bootable is).
dan kun je daarna met de cdrom de setup starten.
 
ik heb nu geprobeerd om zo'n bootdisk te maken, maar ik zet het gewoon op een diskette en plug het in de andere in, maar dan wilt ie de disk zelfs niet accepteren, wat doe ik fout?

hij er komt op van win 98 setup starten, starten met onderstuening en starten zonder ondersteuning
van een dos ding is er helemaal geen sprake bij de keuzes
 
starten met ondersteuning
dat moet voldoende zijn
vandaar uit dan bovenstaande verhaal doorlopen
 
ik heb het geprobeerd:
a:\>fdisk
algemene fout bezeg met lezen station A
Afbreken, Opnieuw proberen, Negeren, Mislukt?
dat komt er op
als ik afbreken doe dan is het terug die A rommel
opnieus proberen wil em niet, negeren ook niet en mislukt komt erop de toegang is geweigerd, is dat dan de diskette ofzo (dimi kijkt ff :))
 
lijkt erop dat je pc niet ziet dat er een hd in zit.
heb je je mobo probleem al opgelost.
Wordt de hd wel goed herkend in het bios ?
 
he lytse ik heb de .21 versie genomen en toen kon ik wel een bootdisk maken, dus ik heb nu een goede versie (let's keep the fingers crossed)

edit:
nu heb ikeen naam aan het volume kunnen koppelen en komt er op hoeveel bytes enzo erin zitten, hoe moet ik nu voortgaan? het is weer zo'n a command regel
(sorry dat ik jullie zo lastigvalmaar ik ben een complete leek op dit gebied)
alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan