• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen bij installeren windows98 en windows 2000

  • Onderwerp starter pumpeduse
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pumpeduse

Gast
Hallo Allemaal,

Ik heb een toschiba 7010ct laptop met een externe usb cd rom.
Als ik windows98 wil installeren met een bootdisk(van www.bootdisk.com) dan krijg ik de volgende fout melding:
"de maximum omvang van een uitvoerbaar programma dient voor setup ten minste 442368 bytes te zijn"
En daarna krijg ik gewoon weer de dosprompt en hij installeert niks.....
Iemand raad??

Bij windows 2000 installeert ie alle files maar als de computer voor de eerste keer opnieuw opstart en je het zwarte scherm krijgt met de tekst"hardwareconfiguratie testen van de computer"dan loopt de laptop vast..

Ik ben radeloos..iemand de gouden tip voor mij??

vr gr richard
 
heb je wel de cd eruit gehaald als de pc opnieuw herstart, mss probeert hij vanaf cd te booten ipv HD.
 
Nee dat heb ik nog niet geprobeert(ga het nu even opnieuw installeren)
Trouwens mijn bios van de laptop ondersteund geen USB was ik vergeten te vertellen.
Maar weet iemand het probleem bij de installatie van windows 98??
Ik ben al een paar dagen bezig maar ik kom er niet uit
 
heb je die bootdisk wel uitgepakt op een diskette? en niet alleen het gedownlaode programma er 1 op 1 naar een diskette gekopieerd? je moet namelijk het bestand van bootdisk.com downlaoden en dan installeren op een diskette om het te kunnen gebruiken.
 
ja dat heb ik gedaan.(bootdiskette uitgepakt op 1 diskette)
Ik heb windows 2000 even weer geprobeert maar nog steeds hetzelfde hij loopt vast bij het zwarte scherm.
 
Ik krijg dezelfde foutmelding. Ik probeer echter win98se te installeren onder VMWare. Ik zal morgen eens rondvragen op m'n werk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan