• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

route uitstippelen photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lars12

Gast
--staat ook bij algemeen, had het daar per ongeluk verkeerd geplaatst--

Ik heb een wandelroutekaart ingescand en wil via photoshop een route uitstippelen zodat ik die kan uitprinten en dan aan een aantal mensen kan geven zodat ze de door mij gemaakte route kunnen volgen.

Dus ik wil i.pv. hier op papier met een simpele stift de straten kleuren het netjes met photoshop doen en het moet duidelijk zijn.

Dus bijvoorbeeld een lichte doorschijnende gele lijn waar ik de straten mee overtrek? Maar dan weet ik zowiezo niet hoe je lijnen doorzichtig maakt met photoshop en hoe je uberhaupt het makkelijkst rechte lijnen trekt. Of kan het ook nog op een andere betere manier?
 
En als je nou eerst die lijn trek en dan inscan.
En daarna vervolgens een paar keer uitprint.

:worship: GENIAAL:worship:
 
Lars12 zei:
--staat ook bij algemeen, had het daar per ongeluk verkeerd geplaatst--
Ok, dan haal ik die ff weg.

Rechte lijnen trek je het makkelijkst met de Pen tool. Ze komen automatisch in een aparte layer te staan waarvan je de opacity kunt instellen om ze doorzichtig te maken.
 
:agree:Je kunt ook bij je tools op dat vierkantje klikken en dan een stukje naar rechts bewegen zodat die uitklapt ,dan selecteer je de LINE TOOL
Vervolgens pas je de kleur aan onderin je tools en trekt een rechte lijn
eventueel met de SHIFT toets ingedrukt ;
Dan maakt photoshop automatisch shape1 aan
(bij je volgende lijn wordt dat dan waarschijnlijk shape2 ) :)
die laag selecteer je, en al kijk je dan iets naar boven in je layer panel
zie je opacity staan die zet je bijv op 70% dan word je lijn doorzichtig
als je dat process volgt moet het helemaal goed komen dacht ik.

TIP//
Klik ook eens rechts op shape1 en kies dan blending options kun je misschien ook wel wat mee
gewoon proberen dan zie je vanzelf wat er gebeurt

EDIT//
Sorry voor mijn misplaatste reactie hiervoor:agree:
 
Laatst bewerkt:
dank :smile: ik ben weer geholpen.
topic mag dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan