• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 200o Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

k1000

Gast
Hallo,

Is het verstandig om alvorens mijn C drive te formatteren eerst Windows 2000 Pro met daarna alle andere software op een andere drive, b.v. K te installeren?

Zodra alles daar werkt, zou ik dan pas mijn C kunnen formatteren.

Graag jullie ervaringen in deze!

Rita
 
Als je wilt formateren is daar een reden voor, om dan alles over te zetten op een andere schijf snap ik dan niet helemaal. Je moet in ieder geval altijd zorgen dat je een backup hebt gemaakt van al je belangerijke documenten en programma's het liefst op een cd.
 
De partitie C: 2,00 GB NTFS is nagenoeg vol door alle software. Alles functioneert perfect, maar de PC werkt hierdoor traag.
Omdat ik bang ben, dat ik bij het installeren niet alles weer goed krijg, wilde ik eigenlijk eerst alles goed op de andere drive installeren. :huh:
 
Ik snap het niet helemaal want wat is het nut van formateren van je 2Gb c schijf dan?
Hij is na formateren echt niet groter en bij instalatie van dezelfde software zal hij weer vol zitten.
Maar je hebt dus een 2e schijf erbij , hoe groot is die? en kun je die niet beter houden om windows op te instaleren?
Of zet enkel alleen windows 2000 op je 2Gb schijf en je software op je andere schijf.

Maar je kunt alles eventueel zoals je vroeg wel overzetten maar niet makkelijk onder windows en de kans dat het slechter draait na afloop is groter dan dat het beter draait.
 
Hi Carcruiser,

Ik heb inderdaad een grote harde schijf. Indertijd heb ik ivm Windows NT deze partitie van 2 GB gemaakt. Het liefst zou ik gewoon de hele PC formatteren en alles opnieuw installeren.
Ik moest het maar gewoon doen, hoewel ik het wel even griezelig vind. Het kost gewoon tijd om alles weer aan het werk te krijgen.
De software applicaties met name bedoel ik.
Gelukkig heb ik wel een logboek bijgehouden, zodat ik voor evt info weer mijn herinnering op kan frissen.

K1000 ;)
 
Dus als ik je goed begrijp wil je eigenlijk alles op die grotere harde schijf laten draaien?
Nou dan zorg dat je die eerst ff omzet naar master d.m.v. de jumper en haal de oude 2Gb uit je pc maar formateer hem nog niet.
Mocht je ooit in de problemen komen sluit dan je oude 2Gb schijf weer even aan.
 
Hi Carcruiser,

Het is mijn bedoeling om alles eerst op de andere partitie met meer GB te installeren, daarna pas te regelen dat de opstart via de nieuwe drive gebeurt.
Als alles naar behoren werkt, wilde ik pas C formatteren.

Het gemakkelijkst zou eigenlijk zijn de partitie van 2 GB groter te maken, maar naar het schijnt werkt dit niet met Windows NT.

Bij de nieuwe installatie laat ik Windows NT voor wat het is en installeer daar Windows 2000 Pro maar op.

Je hoort nog wel als alles gelukt is.

Bedankt in elk geval.
K1000
 
Heb op de andere diskdrive toch maar Windows XP genstalleerd, vervolgens Office Pro 2003 en alle overige software, die ik nodig heb.
Alles werkt perfect!.

Op mijn oude drive draait nog Windows Pro 2000 met alle andere programma's. 'Binnenkort formatteer ik de C Drive.

Nogmaals bedankt allemaal! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan