• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bureau-accessoires vermist windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

miekjuh

Gast
:huh: Wie kan me helpen?
Mijn tante heeft sinds kort een pctje met windows 98 erop.
Nu is ze ineens uit het menu start bureau-accessoires kwijt.
Ze weet niet wat ze gedaan heeft.
Ik kan het nergens op de pc vinden, maar als ik het opnieuw wil installeren geeft de pc aan dat het er nog wel opstaat, alleen niet waar.
Iemand enig idee waar ik het zou kunnen vinden?:wacko:


Groetjes Miekjuh
 
ga naar start --> zoeken --> alle bestanden en mappen --> bureau-accessoires intypen

dan vind je ze, als je tante ze niet helemaal van de computer af heefd gegooit
 
Waarschijnlijk is alleen de snelkoppeling uit het startmenu verwijderd.

Even zoeken zoals LPsoldier zegt en als ze gevonden zijn even op die snelkoppeling rechtermuisklikken, kopieeren kiezen en de kopie plakken in de map c:/documents en settings/"gebruikersnaam"/menu start/programmas. (zo is het in XP althans, de mappen heten in W98 misschien iets anders..)
 
Heb ik gedaan maar zoeken vind ze niet meer,:eek: toch staan ze nog op de pc.
In Windows Onderdelen toevoegen/verwijderen staan ze namelijk nog wel aangegeven als aanwezig.
Jammer genoeg staat er niet waar.:unsure:
Grtzzz .....
 
Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag... maar staat dan ook het selectievakje ingeschakeld ?
 
Ehh.. oke... ik zeg ook maar iets h maar misschien het volgende proberen... Weet niet of dat het in Win 98 ook zo is... In xp kun je verborgen bestanden laten weergeven misschien kan dat ook in 98 ? En misschien dan nog eens opnieuw zoeken met verkenner ? Bureau Ass. is wel een bestandsmap bij mij, en ik vond hem ook met verkenner....

Succes..
 
Dankje.... ik kan het gebruiken.
Was niet zo`n verkeerd idee:idea: maar dat is`t ook niet
Is via verkenner niet te vinden en is ook geen verborgen bestand.
 
Pff.. dan zou ik verder ook geen ideeen meer hebben vrees ik.... Ik zou denken dat Frank, of Kingpin het misschien zouden weten... zij weten echt veel !!!

nogmaals succes, en jammer dat ik je niet kon helpen...
 
Waarschijnlijk ben je idd alleen de snelkoppelingen kwijt, maar dan wel de hele map Burea ... in je start menu. Ik heb in de bijlage de mijne gezet, die zou je kunnen kopiren. Het bestand moet je uitpakken naar de directory c:\windows\start menu\programma's

Mocht er dan nog iets ontbreken, dan zou ik dat windows onderdeel even eraf halen (uitvinken -> OK) en dan weer opnieuw erop zetten. Of even zeggen wat je mist, dan heeft iemand anders mss nog een snelkoppeling voor je. ;)
 

Bijlagen

  • Bureau-accessoires.zip
    8,5 KB · Weergaven: 49
:) Dankje.... ga het proberen ,mocht het lukken zijn hoor je er nog van...



:gogo::gogo::gogo::gogo::gogo::gogo:
Nou het werkte prima, bedankt voor je map.
Tante weer helemaal happy..

Grtzzz Miekje.
 
Laatst bewerkt:
Kan je hem niet terugvinden bij configuratiescherm en dan nieuw linkje maken. Ik herinner mij dat ik hem ook eeens kwijt ben geweest maar dat is al heel lang geleden maar dacht me te herinneren dat ik hem daar ergens had teruggevonden. nu heb ik xp dus kan niet even terugzoeken hoe het ook weer was.
 
:gogo: :gogo: Nou het is gelukt... bedankt voor de tips.
M`n tante is helemaal blij....

grtzzzzz miekjuh.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan