• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg map niet open !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aniet

Senior
Lid geworden
5 jul 2005
Berichten
4.366
Waarderingsscore
324
Hai,

Na alle problemen vandaag met de pc is het een en ander opgelost, maar ook nieuwe probs ontstaan. Hieronder de uitleg :

De pc had een Harde schijf met 2 delen C en D hiervan deed de besturing het niet meer. Pc weggebracht en een nieuwe harde schijf in laten zetten. Dit is gelukt, en de oude schijf is er als slave bijgezet. Ik heb dus nu een nieuwe Hd met c en d en een slave genaamd e en f totaal 160 gig. Op de oude schijf(nu e +f ) staan de accountgegevens van mijn man en mijzelf. Dus die gegevens zijn bewaard gelukkig. Nu het probleem : De gegevens van mijn man zijn gewoon te openen, maar die van mij niet... blijkbaar zijn die mappen ooit eens persoonlijk gemaakt ?? geen idee.... Maar nu kan ik dus al mijn dingen niet openen... geen mails geen foto's enz enz... Iemand een oplossing hoe daar toch bij te kunnen ?

Probleem 2 :

Op de nieuwe schijf staat win xp na het aanzetten van de pc kom je meteen in het admin account. Van daar uit heb ik weer 2 nieuwe accounts gemaakt. 1 voor mijn man en een voor mezelf. Allebei met beheerdersrechten. Nu zou ik graag zien dat de adminaccount niet zichtbaar is in het inlogscherm. Graag alleen de accounts van mijn man en mij.

Veel vragen ik weet het... ik hoop dat iemand de tijd en moeite wil nemen me te helpen?

Tnx
Groetjes Aneit
 
Probleem 2: volgens mij kun je deze niet verwijderen, omdat deze van de systeem beheerder is. Je kunt bv jouw account verwijderen en het admin account veranderen naar een andere naam. bv naar die van jouw of je man.

Probleem 1: ik heb geen idee, misschien iemand anders
 
In het inlogscherm van winxp, druk eens ctrl-alt-delete en log in als administrator.
Misschien dat je dan wel rechten hebt om die mappen te bekijken ? Of anders om de rechten aan te passen (rechter muistoets - eigenschappen - beveiliging)
Een admin account wil nog niet zeggen dat dit het ingebouwde administrator account is. Normaal is die niet zichtbaar in het opstartscherm van XP
 
Nope... Als ik erop klik geeft hij aan : Toegang geweigerd controleer of de schijf vol is (kan niet is nieuw) of tegen schrijven is beveiligd. Delen gaat ook niet.... zelfde verhaal..
 
cht als administrator ingelogd (username administrator ?)
Probeer eens een live CD van Linux, kijk eens of de bestanden dan wl toegangelijk zijn en kopieer ze (indien mogelijk) naar een andere hd.
 
Hoi,

Ik heb het vanuit de veilige modus geprobeert maar zonder succes. Ik heb wel een Linux cd geleend maar heb eigenlijk geen idee wat ik daarmee moet doen :blush: Zou je zo vriendelijk willen zijn dat uit te leggen ?

Tnx
P.s., ben namelijk bang dat ik dan geen xp meer heb ofzo ? of dat linux dan geinstaleerd word ofzo...
 
ff zoeken op het forum naar een draadje over KNOPPIX live cd. Als je zeker weet dat het een LiveCD is, dan loop je weinig risico.
 
ben nu op stage dus kan het niet helemaal goed uitleggen omdat ik het niet kan nakijken. maar hier de oplossing.

je moet in veilige modus op de administrator acount inloggen. je gaat naar de map toe. rechtermuisknop/ beveiliging(of iets in die trent). dan kun je de rechten van die map omzetten naar jouw acount administrator of zelfs je andere gebruikers. nu heb je weer toegang.
deze optie heb je alleen in veilige modes als je xp home hebt. als je pro hebt moet je die optie ook hebben in normale modus.

als ik thuis ben zal ik wel even precies op schrijven hoe het moet.

succes.
 
dit is hoe het precies moet:

(beveiligde map)/rechtermuisknop/eigenschappen/tablad beveiliging

daar kan je namen toevoegen verwijderen. zet de acount erbij die je wil dat erin mogen komen en je kunt de oude acounts weghalen als je dubbele namen zal krijgen.

succes
 
Helaas... dit gaat niet... met rechtermuisklik krijg ik onderstaande afbeelding... daar kan ik niets aan veranderen verder....
 
Als je die map nu eens kopieert naar het account van je man, want die kon wel zijn mappen openen, misschien dat het met jouw mappen ook lukt.
 
@aniet:

je moet dit wel in veilige modus doen op de administrator acount.
 
Oke dat lukt wel... maar nu heb ik onderstaande voor me, en geen idee wat ik moet invullen enz enz...
Deze bestanden die nu niet opengaan staan op de oude harde schijf die nu slave is en de naam F heeft. Ik zou ze graag weer op mijn account zetten op de nieuwe (master) c schijf
 
heb je rechtermuisknop op de mijn documenten map van je oude hardeschijf gedaan??? die moet je gebruiken he.

als je daar beveiliging kiest komen de namen daar te staan die gebruik maken van de computer. als het goed is staat jouw naam er ook bij. klik daarop. daaronder staan de dingen die je als rechten hebt op de map. vink alle dingen op toestaan. of als jou naam/acount er niet bijstaat neem dan de administrator acount.

nu heb je toegang.

edit: je moet rechtermuisknop op de documents and settings/ (acount naam) doen die is geloof ik de gene die is beveiligd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hai,

De map Doc and settings/ anita ging wel open.. ik had de keuze uit 3 namen... 1 x de admin, 1 x een naam met veel nummers erin, en de naam iedereen. Nu de mappen daarin waaronder mijn documenten en bureaublad enz... doen het echter niet op deze manier... ik krijg dan een wit vlak zonder namen erin, en kan ook niets aanvinken...

Zal wel iets fout doen... of de schijf is niet helemaal lekker (hij crasht niet voor niets natuurlijk) Tnx voor je Hulp !!
 
als het goed is is alleen de map documents and settings/acount beschermt en kom je niet verder dan dat. als je die open hebt kom je overal in.

dus je moet de map documents and settings/ acount.

of kan je al wel in de rest komen??
 
Nope... de map Docs and settings/anita gaat wel open... de mappen die daarin staan echter niet... Ik weet ook niet waarom niet... Vroeger toen we de pc net hadden had ik een ww op mijn account, en heb ik ook de mappen en bestande persoonlijk gemaakt... na verloop van tijd ging het ww eraf omdat de kids erop wilden enz... dus weet ik niet wat er toen met die pers. bestande is gedaan ?
 
ja als je een map persoonlijk maakt dan word de documents and settings/(acountnaam). beveiligd met rechten. (wat je net probeerde te veranderen). niet de mappen en bestanden daarin. als je een wachtwoord op je acount hebt kunnen de anderen via deze computer/documents and setting. zonder dat ze daar je wachtwoord voor moeten hebben.

krijg je nog een melding als je die mappen in probeert te komen?
 
Oke.. na opnieuw opstarten in de veilige modus krijg ik dit te zien. Ziet er naar uit dat ik al weer iets verder ben gekomen ? alleen weet ik niet na plaatje 2 wat ik moet doen ?



 
bij die is alles al toegestaan. maar denk dat je het niet op die manier moet zoeken aangezien je al in de documents and setting map zit.

als je de mijn documenten map opent krijg je dan nog een melding?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan