• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 98 formatatie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnietjuh

Senior
Lid geworden
19 jun 2004
Berichten
3.651
Waarderingsscore
39
hey ff een klein vraagje.

ik heb het weleens voorbij zien komen maar kon het niet meer vinden.

Ik had een keer gelezen dat je via diskette egt heel je schijf kon formateren met Format C: /* maar wat moest er nou op die ster komen dan?

dom dom dom dat ik et vergeten ben :p
 
Re: Wondows 98 formatatie :)

je moet een opstart diskette maken, configuratiescherm -->software --> opstartdiskette.
als je die in je diskette station doet en je computer opnieuw opstart krijg je een scherm (met of zonder cd ondersteuning opstarten) je kiest zonder cd ondersteuning.
als er komt te staan a:\ typ je daar format c: achter dus dat je
a:\format c: krijgt druk je op enter en als het goed is begint hij dan met formateren
 
Re: Wondows 98 formatatie :)

ja ik weet wel hoe ik het moet doen hoor :p maar mijn vraag was:
er is meer dan alleen formateren. als je het zo formateerd (format C:) dan kan je altijd nog een aantal files terug vinden. maar ik weet dat er ook nog iets bestond dat je format C: /* dat hij egt de gehele schijf formateerd zodat je hellemaal NIKS!! meer terug kan vinden op de schijf
 
Re: Wondows 98 formatatie :)

format c:/u u staat voor unformat, dus dat het commando unformat om na formatatie geevens terug te halen is niet meer mogelijk is.
 
Re: Wondows 98 formatatie :)

dat bedoelde ik :) bedankt frankw :D toppie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan