• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 2x geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Keesin

Gast
Heey,

Kzit met het volgende..
Tis me gelukt om windows te installeren op me computer.. :eek:
Maar nu heb ik hem 2x keer geinstalleerd volgens mij, :wink:
want als ik me pc opstart ken ik namelijk kiezen tussen 2 versies van windows xp home edition.
1ste werkt en de 2de vraagt om een missing file.

Nu is me vraag, ken ik de laatste verwijderen op 1 of andere manier.
 
dat kan maar dan moet je boot.ini aanpassen, dan heb je bij opstarten de vraga kwijt, weet niet of je ook daadwerkelijk alles dubbel nu op de pc hebt staan zoals 2x map windows en 2x program files enz enz.

boot.ini kan je zo aanpassen zie dit topic, http://www.softcity.nl/showthread.php?t=17599 let op dat je niets veranderd want anders kan het ook misgaan en start de pc helemaal niet meer op.
Als je het helemaal safe wilt doen dan is de beste manier de schijf formateren emt de xp cd en opnieuw installeren.

en nog meer info: http://support.microsoft.com/?kbid=289022
 
Ik heb geen 2 mappen.. zie maar 1 windows map en program file..
Ik zie namelijk wel dat me schijf wel gehalveert is..
Heb een harde schijf van 250 gig, maar geeft nu 125 gig aan..
 
mooi, post dan even de inhoud van je boot.ini hier.
 
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect


Bedoel je deze :wink:
 
kan je niet beter met partition magic het OS dan je niet gebruikt er gewoon afhalen?

Dan moet je in eerste plaats daar al wel aan geraken..

Mss heeft er iemand anders een betere oplossing ;)
 
Keesin zei:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect


Bedoel je deze :wink:
Jep, dat is hem.

Je kunt deze regel verwijderen
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
en dan kun je "timeout=30" veranderen in "timeout=0", dan hoef je niet te wachten. ;)
Voor de veiligheid eerst even het bestand kopiren onder een andere naam.

Vervolgens kun je, zoals Oompie Miller zegt, de tweede partitie leegmaken (of alleen windows eraf gooien) of evt. bij de eerste partitie voegen.
 
Thnx.. die ene is nu weg..
Weet je ook misschien hoe ik me harde schijf weer goed ken maken..
Hijs nu nog halveert.. moet 250 gig zijn is nu 125
 
installeer de juiste windows updates zoals sp1 en sp2 en je volledige schijfruimte is weer terug.
 
dat betwijfel ik.. ?

Ik denk dat je die partitie moet wegdoen met bv. partition magic.
Nu heb je alleen ervoor gezorgd dat je niet meer naar het (niet gebruikte) 2de windows partitie (kunt) gaan.
 
Hoe ken ik daar voor zorgen, kheb namelijk al gekeke met partition magic..
K zie me C en D schijf, met ertussen ook nog iets aangegeven.
 
normaal heb je een C (gewoon waar je bestanden opstaan), een D (wordt gebruikt als backup), E (recover bestanden voor wnr windows het laat afweten)

Jij zou (normaal?) nog wat meer partities hebben..

Er zal normaal een soort van boot gedeelte zijn (zeer klein), waarin de bestanden staan om te kunnen dual booten.
Dit zal dat kleine schijfje er tussen zijn..
Ik vermoed dat het bij jou de D schijf is die zal vrijgemaakt moeten worden?
En de C schijf daar zal je huidige OS staan.

Ik dacht dat er een optie was bij partition magic om operating systemen volledig te verwijderen.
Voor dat te kunnen doen heb je wel een volledige versie nodig van partition magic..
Je kan ook gewoon herformateren. Mss even handig en even snel.
Wel bestanden backupen ;)
 
Laatst bewerkt:
XP (oudere xp versies) en moederborden (oudere biossen) herkennen zonder sp1 / sp2 maar schijven tot ongeveer 127gb.

Maar heb je nu 2 aparte schijven of 1 schijf onderverdeeld in 2 partities dus c en d kan je in beide partities inkomen dus bekijken, of is een van deze c of d voorheen 250 gb en nu nog maar bij eigenschappen 125 gb.
 
Dit zie ik in Partition Magic namelijk..

5497a295.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan