• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win 98 Raargeval

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BobanBert

Gast
Hoykes

Ik izt hier thuis met een PC die heel raar doet. Het is wel al een oud bakje van 6 of 7jaar.
Als ik de computer wil afsluiten dan doet hij alles normaal maar hij start gewoon opnieuw op. Ook al staat de regel van computer afsluiten aangevinkt.
Kan er iemand helpen dit oplossen
 
ehh ik heb het zelfde probleem ook gehad ben er nooit achter gekomen wat het was dus heb de mijne dus gewoon weggegooid hij was toch al erg verouderd :p
maar ik hoop voor jou dat wel iemand je kan helpen
 
als het goed is heeft het met apm te maken,,

advanced power managment.

kijk alereerst in je bios of dit wel ingeschakeld is(wat mij wel lijkt als het bij een vorige install gewoon gewerkt heeft) en dan is het als het goed is bij je configuratiescherm / energiebeheer een tabblad apm,, die moet daar ook ingeschakeld staan en zou het idd moeten werken.
 
In de handleidingen ergens staat ook een manier om een win98 pc af te sluiten dmv een snelkoppleing probeer anders ook eens op die manier.
 
Heb gekeken bij de apm en daar zag alles er normaal uit. De handleiding van win98 heb ik me nog niet mee bezig gehouden omdat ik momenteel in de examens zit en het is voor de computer van mijn pa dus veel tijd steek ik er niet.
Maar verdere tips mogen blijven komen
 
als het eerst wel werkte en nu niet meer, dan hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door windows update. Op de site van Microsoft kun je ws. wel ergens een patch hiervoor downloaden. ff goed zoeken.
 
Ik bedoelde de handleiding afsluiten via snelkoppeling in het forum handleindingen :)
 
Zal ik volgende week pas kunnen uitproberen, want zit niet meer thuis nu. Kan er alleen in het weekend is uitproberen.
Dus volgende week weet je meer
 
afsluiten via snelkoppeling is blijkbaar ook geen oplossing. De computer start weer vanzelf terug op.

Misschien er nog bij vertellen dat als ik hem verkeerd afsluit hij na een tijdje opnieuw terug opstart.

greets
 
Laatst bewerkt:
Heb het ondertussen zelf opgelost gekregen. Door naar microsoft te surfen ben ik aan volgende link geraakt.
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Kijk hier maar: http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/Win98SE/[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica][/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Nu is mijn pa terug happy:)[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica][/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]greets[/FONT]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan