• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows needs 7k for install

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

d3m0n

Gast
hallo
ik heb hier thuis in m'n werkkot een oude pc staan (hij is echt oud:proc is een slot 1 uit 98dachtik) en ik wil daar win 95 op zetten, omdat win 98 het vertikt erop deftig te werken.
Ik heb nu geprobeerd en als ik hem via de bootdisk een fdisk uitvoer, dan lukt alles wel, daarna wil ik installen dus via de a naar r en dan setup doen
alles werkt, hij checkt of het wel gaat, je moet enteren en dan komt erop dat windows 95 iets meer dan 7 k aan geheugen nodig heeft. en dan weer zo'n opdrachtregel om iets in te voeren
dit kan ik dus niet omzeilen, ik heb al een nieuwe fdisk ernet na gedaan en die lukt dan ook terug perfect, maar dan weer opnieuw hetzelfde probleem

en weet er soms iemand hoe je moet afsluiten in ms dos, behalve gewoon op de aan uit knop te rammen :p:frusty:
thanx
 
is toch commando exit, meen ik.
 
Hoeveel geheugen zit erin dan?

Als je met dos opstart, doet 'exit' niet veel. Dat werkt alleen als je onder windows in dos zit. Je kunt met Ctrl+Alt+Delete opnieuw opstarten.
 
ik heb er 64 k geheugen inzitten, dat was zowat het max dat ie wou (256 slikte ie niet)
 
in echte dos is afsluiten niet nodig
(en kan dus ook niet)
Als je alle programma's hebt gesloten
kan je de computer gewoon uit zetten
 
euhm het is niet nodig zeg je?
als ik fdisk doe, dan dringt hij erop aan dat ik moet heropstarten om de wijzigingen door te voeren, nu weet ik niet als ik gwn op de uit knop ram, dat dan die wijzigingen opgeslagen zijn en er dus zijn, dat is een beetje het probleem
 
je weet het pas als je het probeert :)
 
kheb het al gedaan met zo'n "foutieve" shutdown, en bij de win 95 a versie werkte dat, geen probleem, hij herkende mijn 20 gig disk wel als een 20 gig, maar je kon er maar 2 of 3 gig van gebruiken, bij windows 95 b wil ie die 7k aan installatieruimte maar niet vinden
srr voor de a en de b, maar a is de vroegste versie en b de oudere, ik ben de cd van de a versie dus kwijtgeraakt:wall: :wall:
 
Start je met een diskette op? Dan maakt ie namelijk een ramdisk aan. Daarbij wordt een gedeelte van je geheugen gebruikt alsof het een harde schijf is. Als dat te groot is zou je dus niet meer genoeg over houden.
 
enneuh, hoe moet je dat verhelpen (disk vergroten, verkleinen?)
 
Open het bestand config.sys op de diskette in een tekst-editor en zet aan het begin van de regel 'devicehigh=ramdrive.sys /E 2560' (of soortgelijk) de letters 'REM ', dus 'REM devicehigh=ramdrive.sys /E 2560'. Dan opslaan en opnieuw opstarten met die diskette. Er wordt nu als het goed is een melding gegeven dat ie geen ramdrive kan maken, maar je zou wel goed op moeten kunnen starten. Mss dat het zo lukt om toch te installeren.
 
d3m0n zei:
euhm het is niet nodig zeg je?
als ik fdisk doe, dan dringt hij erop aan dat ik moet heropstarten om de wijzigingen door te voeren, nu weet ik niet als ik gwn op de uit knop ram, dat dan die wijzigingen opgeslagen zijn en er dus zijn, dat is een beetje het probleem

je kan dos opnieuw starten door de crtl/alt delete
toetsen te drukken als het systeem al aan staat.


Als dos vraagt om opnieuw op te starten dan is het echt uitzetten van het systeem over het algemeen de bedoeling. (laat het systeem ook even 10 sec. uit zodat de stroom er echt helemaal af is geweest)
 
drmmr moet je dat dan in dos doen of op een pc waar al windows op staat?
 
Maakt niet uit, zolang je het bestand op de diskette maar aanpast en opslaat.
 
hoe moet je openen in dos :biggrin: ik weet enkel hoe ik in dos een windows instal moet uitvoeren, al de rest is van voor m'n tijd
 
d3m0n zei:
hoe moet je openen in dos :biggrin: ik weet enkel hoe ik in dos een windows instal moet uitvoeren, al de rest is van voor m'n tijd

dos installatie bestanden heten over het algemeen install.exe (lees de bijgaande readme.txt indien aanwezig)

als de install.exe op a: staat

dan voer je deze het beste uit door
eerst naar a: te geen met a: <enter>
en vervolgens instal.exe <enter> op de commandline in te voeren


en willekeurig programma op de c: drive start je op door

eerst naar de juiste plaats te gaan met noem eens iets cd c:\voorbeeld\progje
de promt veranderd dan in c:\voorbeeld\progje
en dan de prognaam.exe in te geven en vervolgens enter

of rechtstreeks c:\voorbeeld\progje\prognaam.exe

de werking van de dos commando's vind je met het commando help of F3

ps het is voor mij ook even terug :smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan