• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

twee wireless routers/modems met elkaar verbinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ampeter

Junior lid
Lid geworden
24 nov 2005
Berichten
90
Waarderingsscore
0
aangezien mijn draadloze verbinding op mijn slaapkamer van slechte kwaliteit is en steeds wegvalt, wil ik mijn oude draadloze modem/router tussen mijn nieuwe en de laptop boven zetten. (moet twee verdiepingen overbruggen)

is dit mogelijk?
beneden staat een draadloos modem van versatel, ik heb nog een ovislink wireless modem router wl-5434arm die ik graag wil gebruiken.

mijn idee is om een gewone kabel van mijn versatelmodem naar boven te trekken en daar in mijn tweede draadloze modem te prikken en vervolgens
(wanneer ik boven ben) handmatig te switchen tussen mijn zwakke signaal van beneden en mijn (hopelijk) sterke signaal van boven.

ik heb vrij weinig kaas gegeten van computers, heeft iemand tips en kunnen jullie mij vertellen of dit mogelijk is met deze setup?

alvast bedankt!!
 
normaal gesproken is het mogelijk om een verbinding op die manier door te sluizen maar dan moet je de tweede router waarschijnlijk wel op een lan poort aansluiten (dus op een lan beneden en op lanpoort 1 op de extra router/wireless) zodat de tweede router zich als een switch gedraagt,, of dit met een modem gaat weet ik niet zeker.

doe je het op een wanpoort boven dan zal je wel moeten zorgen dat dat modem in een andere ip range werkt om conflicten te voorkomen maar dan kan je niet bestanden delen via een netwerk via windows,, vindt je dit niet erg dan gewoon doen,,oja en je moet dus letterlijk schakelen van de ene naar de andere verbinding, als het via de lan poort lukt zit je in dezelfde range en is je router/modem een extra repeater en zal die je verbinding waarschijnlijk vloeiend overnemen(weet ik niet zeker maar grote kans van wel).
 
Dat zijn wel leuke dingen om mee te knutselen als je er wel verstand van hebt.
Helaas kan ik je ook niet meer vertellen dan wat sjonnie doet, maar het lijkt me zeker een leuke uitdaging.

Succes met proberen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan