• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 2000 afsluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

teunhaperen

Gewaardeerd
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
1.512
Waarderingsscore
47
Als ik mijn computer, met windows 2000 Professional erop af wil sluiten gaat alles goed tot op het laatste moment.
Dan krijg ik een blauw scherm met de tekst:

*** STOP: 0x0000007F(0x00000000,0x00000000,0x00000000,0x00000000)
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP
Beginning dump of physical memory

even later komt er deze tekst onder te staan:

Physical memory dump complete. Contact your system administratio or
technical support group.

en dan start hij vrolijk opnieuw op.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, want ik vind het vrij vervelend als ik mijn computer uit wil zetten en hij start opnieuw op
 
Je krijgt er het bsod niet mee weg, maar als je naar Configuratiescherm -> Systeem -> Advanced gaat, kun je daar het vinkje bij rebooten uitzetten en de memory dump op geen zetten.
 
oke, hij start nu niet opnieuw op maar nu krijg ik allemaal vertikalen strepen in alle kleuren van de regenboog, kan ik hier ook iets aandoen of moet ik daar mee leren leven?
 
ik had APM ingeschakeld (anders kreeg ik iedere keer het scherm, je kunt je computer nu uitschakelen) maar toen ik dat terug gezet had was het nog.
 
En systeem herstel van een paar dagen terug, werkt dat?
 
teunhaperen zei:
ik had APM ingeschakeld (anders kreeg ik iedere keer het scherm, je kunt je computer nu uitschakelen) maar toen ik dat terug gezet had was het nog.

had je dit aangezet in het bios of in energiebeheer?

als je dit in je bios hebt gedaan heb je mischien ongewilt iets meer veranderd?
is dan de optie factory defaults iets,,even voor de zekerheid.
 
systeemherstel zit toch niet in windows 2000?

Ik heb dit aangezet in energiebeheer (configuratiescherm)
 
Ohw ja, sorry, dacht even niet na ;)

We willen je van je probleem afhelpen... Energiebeheer, is dat het enige wat je hebt veranderd?
 
ja, die windows 2000 staat er nog niet zo heel lang op, er stond eerst windows 98SE op maar omdat ik volgend jaar autoCAD moet hebben voor school heb ik er win 2000 opgezet.
voor de rest heb ik niets veranderd volgens mij.

Maar in het begin deed hij het nog gewoon goed.
Het is sinds ik APM aan had gezet.
 
Win2000 opnieuw installen... Er zal wel een makkelijkere mogelijkheid zijn, maar daar kom ik niet zo 1,2,3 op.

Wat gebeurd er als je de CD erin stopt? Zit er een soort reparatie tooltje bij?
 
zal nog wel is proberen, de komende tijd heb ik niet zoveel tijd. Als ik het geprobeerd heb hoor je het wel

Bedankt alvast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan