• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2e harde schijf wordt niet herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Goldie

Gast
Hoi,

ik heb zonet een 2e hd in me oude pc gestoken. ze w in BIOS herkend als slave. 40 GB, mijn master (20 GB). eens in windows w ze herkend (Win XP pro) maar ik kan ze niet zien in de map mijn computer en ik kan er zodoende niet aan om ze te formatteren en te gebruiken.
Weet iemand raad?

Groeten


Ps:Bertjuh, alsi kme niet vergis heb jij een mail v me gekregen. het was de bedoeling dat dat mijn post werd, maar ben nieuw v vandaag en was nog nt zo wegwijs. sorry voor deze last.

Peace,

Goldie
 
Ervan uitgaand edat hij goed is aangesloten mbt master slave settings en jumpers, kijk eens onder configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schrijfbeheer-en kijk eens of je daar wel je harde schijf ziet en kan formateren- let op dat je wel de juiste pakt!!
 
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop dat je met die laatste map schijf ipv schrijfbeheer bedoeld anders heb ikeen probleem. ik kan bij schijfbeheer enkel die c en me cdstation zien, nt de nwe hd. ze stond er wel onderaan bij. als offline. ik heb ze geinitialiseerd, maar kan ze nu niet formatteren enkel in partities verdelen...
 
Ik bedoelde schijf ipv schrijf :) wat heb je nu precies gedaan en waarop geklkt en is hij nu zichtbaar onder schijfbeheer.

shijfbeheer.jpg



staat hij er niet bij als schijf 1 in het rechtervernster onderaan. Zo ja klik hem eens aan met rechtermuis en kijk eens wat er staat bij schijf converteren naar.... wat staat er bij de puntjes, let op nog niets aanklikken.
 
hoi Frank,

ik heb die dan genitialiseerd en dan gepartitioneerd als logish volume. Leek me het meest logisch! hehe. Als ik iets nt weet, blijven proberen, uit de fouten kan je leren ;)

wel en dan geformatteerd en ze is nu zichtbaar, volume klopt, heb er nog niets opgezet, maar alles lijkt me nu toch in orde. Heel hard bedankt!! :D

je met me wel nog eens leren hoe je die xp vensters zo captured en kopiert, is wel cool en handig

Peace,

Goldie
 
Om te capturen, open een venster kik hierna op alt printscreen of ctr-printscreen weet ff niet welke :lol: daarna open je paint en kies je daar voor plakken, dan sla je dat paint bestand op als jpeg en laat je het plaatje gratis hosten door http://imageshack.us/index3.php probeer maar eens uit in het cafe forum, daar kan je wat oefenen. :)
 
Wow ik heb net een nieuwe HDD gekocht en nergens kon ik een antwoord vinden.
Dus ik ging maar even op mn favoriete forum kijken et voila =)
Ben nu bezig met formatteren =) 32%
Duurt wel lang zeg 160 GB =p
 
Dus het is gelukt nav het antwoord in dit topic? fijn dat het is gelukt :)
 
De grootste schijf is gewoonlijk de modernste EN de snelste, die zou ik dus altijd als Master zetten en met Windows er op; waarschijnlijk wel een heel karwei, als alles al vol genstalleerd zit.
 
Lol,

Weer een reden om eens lekker schoon en opnieuw te beginnen ;)


( Zegt de gek die zeker 1x p maand XP opnieuw installeerd :| )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan