• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Raar probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

steffer

Gast
Beste forumgebruikers,

Ik heb een raar probleem, misschien voor andere niet, maar ik ben het nog nooit tegengekomen. Ik wist niet precies of het een software of hardware probleem was, dus heb ik het hier geplaatst.
Mijn probleem: als ik mijn computer opstart, gaat alles nog normaal, tot het windows laadscherm komt. Er verschijnt, zoals bij iedereen met XP een windowsvlag met daaronder een laadbalkje. Na dat het balkje geladen is, hoort windows op te starten, bij mijn is dit niet het geval. Na het laden, schakelt mijn monitor zich zelf uit lijkt wel. Dan verschijnt er No Signal, en uiteindelijk, Power Saving Off en gaat de monitor uit. Dit proces van No Signal enzow gebeurt ook als de computer niet aan staat, en je alleen de monitor aandoet. Dan verschijnt er ook No Signal, wat logisch is, want de computer is niet aan. Alleen het onlogische is dat hij het nu ook doet, als het windows scherm geladen is. Groot probleem, voordat ik een oplossign vind, want nu kan ik niet op mijn eigen computer.

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.

Alvast bedankt,

steffer
 
Bedankt voor de links, maar geen van dat is van toepassing op mijn computer. Het moederbord is in tact, en als ik de monitor aansluit de op de simpele videokaart op het moederbord, dan gebeurt precies het zelfde. Als ik daarentegen mijn videokaart in mijn andere pc doe, dan doet die pc het wel, ook met andere monitor, maar na een tijdje valt ook daar dan de monitor uit. :fury:
 
dus als ik het goed begrijp blijft je monitor als je m op een andere pc zou aansluiten het gewoon doen.....

maar als je je videokaart in een andere pc doet heb je hetzelfde probleem? Dus ligt het aan je videokaart? .....want je videokaart in een andere pc doen en dan hetzelfde probleem krijgen zou moeten duiden op een videokaart probleem...toch...gaan we daar even op zoeken...

http://www.softcity.nl/showthread.php?t=10979&highlight=videokaart+signal

erg veel meer kan ik specifiek niet op no signal en videokaart vinden.

Succes hiermee dan maar...
 
Bedankt voor de links, de bovenste ben ik mee aan de gang gegaan, die leek het meest, of bijna precies op mijn probleem. Het gekke is wel, dat als ik mn monitor cable aansluit op de onboard graphics card en ik bij de Setup Bios, bij Video Card > Integrated kies dat min computer dan wel beeld geeft. Al is het maar 640 bij 480 pixels, de computer start tog op, samen met de monitor. Als ik de graphics card die ik gekocht heb gebruik, dan start ook de computer zelf op, logisch, maar niet de monitor. Dan ligt het waarschijnlijk aan de kaart.
 
Kun je wel in veilige modus opstarten? Zo ja, dan is er iets mis met de drivers voor je videokaart. Denstalleer deze in veilige modus (videokaart verwijderen in device manager) en installeer vervolgens in normale modus de juiste drivers (kun je van de site van de fabrikant van je grafische kaart halen).
 
Ik heb dat probleem ook gehad, bij mij was het geval dat de kaart niet goed conecte in het pcislot(kan ook bij agp gebeuren) . Meschien is dat ook bij jou het geval.
 
Ik heb ook zoiets soortgelijks gehad. Is het een ATI kaart die je hebt ?.

Ik kreeg het probleem niet opgelost.

Ja, weet je hoe wel ?. Ik heb een Nvidia kaart gekocht.
 
mischien kun je nog even proberen om in je bios je onboard video uit te schakelen,,,en dan ddrmmr's tip over de drivers instaleren uit te voeren,,

dan weet je in ieder geval zeker dat beide videokaarten geen conflicten kunnen veroorzaken(zou automatisch moeten gaan dat uitschakelen maar dat gebeurt helaas niet altijd;))
 
Hee,

ik ben net terug, had een afspraak en bedankt voor jullie oplossingen, ik ga het ff proberen. Btw, ik kan nu weer wel op mn eigen computer dankzij het feit dat ik nu de onboard videokaart gebruik. Helaas wel lage resolutie en kleuren :(
 
BugsBunny zei:
Ik heb ook zoiets soortgelijks gehad. Is het een ATI kaart die je hebt ?.

Ik kreeg het probleem niet opgelost.

Ja, weet je hoe wel ?. Ik heb een Nvidia kaart gekocht.


helaas kwam ik idd op internet telkens dezelfde kaart tegen...:(
 
Mm das nog een probleem. Het is een Nvidia kaart. Een GeForce FX 5200, niet de nieuwste, ik weet, maar gelukkig is mn verjaardag binnenkort, dus zou het probleem aan mn videokaart liggen kan ik een nieuwe vragen.
 
Kijk, dat tootnt maar weer eens aan, dat wat de n heeft, niet voor een ander hoeft te gelden. :biggrin:

Daarom zijn al die discussies eigenlijk zinloos:

AMD- Intel
Linux - Microsoft
enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan