• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mediaplayers binnen FireFox met FoxyTunes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maaikie

altijd in de wolkjes!
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
18.069
Waarderingsscore
589
[hand]
Hier ga ik het n en ander uitleggen over het gebruik van WMP in FF door het gebruik van Foxytunes.

Hoe vervelend is het dat als je in FF browst en je wilt van je muziek genieten dat je altijd met de werkbalk van Windows Media Player te maken hebt....? Ik vond het in ieder geval behoorlijk vervelend. Ik had al via de taakbalk de Windows Media Player staan zodat ik niet altijd het hele scherm geopend had en niet hoefde te stoppen met browsen, maar bleef het toch vervelend vinden totdat ik van *Kingpin* de gouden tip kreeg.....FOXYTUNES...Ik moet dus ook in dit stukje zeggen: Mede mogelijk gemaakt door *Kingpin*

Om Foxytunes te kunnen gebruiken met Windows Media Player, moet je wel browsen via FireFox. Foxytunes zijn een extensie van FF waar in je eigen mediaplayer kunt laten spelen.

Om Foxytunes te downloaden ga je naar n van de onderstaande websites:

http://www.foxytunes.com/
https://addons.mozilla.org/firefox/219/

De eerste site is de homepage van Foxytunes en daar kun je iets meer zien over het programma, de tweede site is de extensiebladzijde van FireFox.

Je download het gratis programma en ziet al dat het meerdere mediaspelers ondersteund, van winamp tot Itunes, van musicbox tot Coolplayer. Maar omdat ik verder ga met de Windows Mediaplayer komen daar de screens van.

Eenmaal gedownload komt er onderin je balk bij FF de Foxytunes balk.
Deze ziet er zo uit:

1ag9.jpg


Je kunt alle knopjes aanzetten, maar je kunt er ook sommige vanaf halen. Onder in zie je ook wat er aanstaat in WMP:

2qs7.jpg


Om Foxytunes helemaal naar je zin te maken kun je via de muzieknootjes je menu in:

ft2rk1.jpg


In bovenstaand schermpje kun je aangeven welke Mediaplayer je wilt gebruiken binnen Foxytunes. Ik gebruik Windows Media Player.

Als je de opties openklikt zie je nog meer mogelijkheden:

optiesqo8.jpg


Je kunt Foxytunes helemaal met de knopjes instellen,maar ook via de muzieknootjes en daar kiezen hoe je wilt dat Foxytunes eruit komt te zien. Maar ga je het muzieknootjes menu in, krijg je de volgende stappen te zien:

ft3nr9.jpg


Via tools kun je een alarm en sleeptimer instellen:

ft4zx3.jpg


Deze mogelijkheid vind ik zelf heel prettig.....hier kun je de alarmklok instellen...

alarmclockpx5.jpg


Maar ook als je vanuit bed toch graag nog wat muziek wilt luisteren, kun je de Sleep Timer instellen...

slaaptimerffvz4.jpg


Op deze manier kun je met je favoriete muziek in slaap vallen.

Via Character encoding kun je je eigen taal instellen. Van Japans tot Arabisch. Dit doe je door naar All te gaan:

ft5oy4.jpg


Op de volgende screen kun je zien wat je allemaal kunt configureren:

configyj0.jpg


Onderstaand plaatje is geen onbelangrijk plaatje: Hier kun je Foxytunes aanprijzen aan anderen.:)

ft6tr1.jpg


In de onderstaande screen zie je het help menu, waaronder de sneltoetsen..welke heel erg handig kunnen zijn:

ft7cm0.jpg


De Sneltoetsen:

shortcutski8.jpg


alhoewel ik moet zeggen dat de bediening in het paneel onzettend prettig is.

Als je klaar ben binnen FireFox en deze afsluit maximaliseert je MediaPlayer automatische en kun je deze afsluiten als je dat wilt.

Kortom: Ik kan iedereen Foxytunes aanraden, n van de eerste dingen die ik gisteren op mijn geformatteerde lappie heb gezet omdat ik zo ontzettend aan gewend ben en het anders heel erg zou missen.


Ik wens jullie veel plezier toe met

foxytuneslogony4.jpg




[/hand]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan