• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tutorial om gezellig mee te chatten op IRC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veteran

Wicked MF
Lid geworden
25 mrt 2005
Berichten
993
Waarderingsscore
31
Ondanks het feit dat het vrij simpel is lukt het sommige mensen niet om op IRC in onze channel te komen om gezellig mee te chatten. Hierbij dus een tutorial. :agree:

Als eerste stap een IRC Programma downloaden. Ik heb gekozen voor Sysreset, omdat ik dit persoonlijk een makkelijk programma vind en het erg geschikt is voor mensen die puur op IRC komen om gezellig te chatten.

Ga naar deze site en klik daar op het volgende:
irctutorialpic1.jpg


Je download nu Sysreset 2.53.

irctutorialpic2.jpg

Hier klik je vanzelfsprekend over Accept!
Verander vervolgens de regel onder install to naar C:\Program Files\Sysreset als je dit makkelijker vind. Ik persoonlijk wel zodat al mijn programma’s bij elkaar blijven staan. Wel zo orderlijk.
Klik vervolgens op Install.

Het is een klein programma dus het is zo genstalleerd.

Ga nu naar Start  Alle Programma’s  Sysreset  Sysreset
Je krijgt nu dit scherm:
irctutorialpic3.jpg

Je hebt een evaluation period van 30 dagen. Klik op Continue.

irctutorialpic4.jpg

In dit scherm vul je een naam in (mag gewoon je eigen naam zijn maar mag ook iets anders zijn natuurlijk), een email adres (je kan je eigen emailadres nemen. Ik heb er vooralsnog geen spam oid door gekregen.)
Vervolgens kies je een nickname (de naam waaronder je te zien zal zijn in de chat) en een alternative nickname (dit voor het geval je nickname al bezet is).
Klik vervolgens op OK.

Vul nu onderin de balk met het knipperende streepje in: /server eu.afternet.org
Je connect nu tot de server. Als dit gebeurd is zie je dit:
irctutorialpic5.jpg

Typ nu /j #NCF en je bent binnen.

NB: er is een evaluation period van 30 dagen bij dit programma. Echter kan je na 30 dagen nog gewoon continuen alleen moet je een paar tellen wachten.

Ik hoop jullie allemaal graag snel te zien in de chatchannel.
Vragen kunnen hieronder worden gesteld.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan