• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met pc formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sphynx

Nieuw lid
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een probleem?
Onlangs kreeg ik een draagbare PC (is misschien hiervoor dat ik hem gekregen heb) maar hij werd voor ik hem ontvangen heb geformateerd. Probleem is nu dat indien ik hem wil opstarten hij vraagt om de disk te vervangen? Ik denk dus dat de instellingen in bios verkeerd waren en hij de CD-rom niet herkend als opstart module. Kan ik dit ongedaan maken of kan ik niets anders doen dan eventueel een nieuwe harde schijf te installeren? Zijn er eventueel nog opties, ik heb geen diskette station?
:rules:
 
je kan eens kijken of je in de bios kan komen, dit doe je door tijdens opstarten computer eens pulserend op de DEL of F2 toets te drukken, ga in d ebios eens op zoek naar de bootoptions en zet daar cdrom (als je een cd hebt met een windows) eens op first bootdevice, start daarna op met de cd met je windows en kijk eens of hij er een nieuwe windows opzet.
 
Geachte frankw,

Alvast bedankt voor de snelle reactie op mijn bericht.

Ik heb geprobeerd wat je mij aangeraden hebt maar kan niet in de bios op deze manier.

Zijn er eventueel andere mogelijkheden om in de bios te komen of om eventueel een nieuwe versie van windows erop te zetten? Kan ik eventueel de format C ongedaan maken?

Alvast bedankt,
 
nee de format c: kan je niet meer ongedaan maken. Welk besturingssysteem wil je er eigenlijk opzetten? en wat zijn de specificaties van deze pc?

Welke windows versies heb je.
 
alhoewel ik frank volg dat je een format c niet meer ongedaan kunt maken....

heeft sjonnie een geweldig handige tut geschreven hoe je in je bios kunt komen als je dat zou willen....

Ik heb het al kunnen gebruiken met nieuwe lappie :yahoo:


hier kun je het vinden....http://www.softcity.nl/showthread.php?p=200672#post200672
 
Verschillende merken gebruiken verschillende manieren om in de bios te komen. Er zijn verschillende toetscombinaties mogelijk.

Even zoeken op internet:

Acer => Ctrl+Alt+Esc

Compaq => F10

Compaq Presario => Ctrl+Alt+Esc

Dell => F1, Del of Ctrl+Alt+Enter

Gateway 2000 => F1

HP (Hewlett Packard) => F1

IBM (oudere modellen) => Na indrukken power-knop: beide muisknoppen ingedrukt houden

IBM Aptiva => F1

NEC => F2

Packard Bell => F1 of F2

Sharp => F2

Sony => Eerst F2, dan F3 of F1

Toshiba => Esc, Ctrl+Esc of via Toshiba Utilities

Als deze niet werken, kun je ook altijd proberen:
Ctrl+F1, Ctrl+S, Ctrl+A of Ctrl+Enter.
 
Bedankt alvast voor de reacties,
Ik heb windows 98 en windows 95 voor erop te zetten.
Voor de specificaties zou ik eens moeten kijken.

PaulP,
Zal dit eventueel vanavond eens proberen, ben nu op mijn werk.

Laat jullie weten of er iets gelukt is.
Hopelijk is er iets dat lukt anders weet ik het ook niet meer.
Ik denk toch dat je altijd terug in de bios moet geraken zelfs al staat er geen besturingssysteem meer op?

Bedankt en zalhet vanavond eens proberen.
 
Bedankt GlazOOG,
Zal dit eens bekijken en uit proberen.
 
Sja, slechtziend h (Goh wat een slecht excuus :D )
 
Aan allen die reageerden op mijn bericht,

Heb de instellingen in bios kunnen aanpassen en windows is reeds geinstalleerd.

Hartelijk dank aan alle posters.
 
sphynx zei:
Aan allen die reageerden op mijn bericht,

Heb de instellingen in bios kunnen aanpassen en windows is reeds geinstalleerd.

Hartelijk dank aan alle posters.

:clapping: Super dat het is gelukt :clapping:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan