• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

random reboots bij nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamster

pc-naardevaantjeshelper^^
Lid geworden
14 mrt 2005
Berichten
519
Waarderingsscore
0
Ik heb gisteren een nieuwe computer gekocht (zelf samengesteld), maar nu heb ik een paar problemen.

Moederbord: Asus M2N-E
CPU: AMD64 X2 3800+
RAM: 2 * 1GB Kingston KVR667D2N5K2
Graka: Asus EN7900GT

Toen ik windows wou installeren, kreeg ik regelmatig blue screens of lees/schrijf errors. Ik heb beide latjes geheugen dan getest met memtest86 en daaruit bleek dat 1 van de latjes zo'n 3000 errors vertoonde. Het andere had er 0.
Nu draai ik mijn pc met alleen het werkende latje in Single Channel mode.

Windows installeren lukte nu wel, maar de pc is verre van stabiel.
Ik krijg nog steeds random reboots, en programma's crashen gemakkelijk.
Bij een SuperPi-test krijg ik de volgende errors: "NOT EXACT IN ROUND" en "NOT CONVERGENT IN SQR05". Duidt dit op een probleem in de BIOS-settings, het geheugen of de cpu?

Voor alle duidelijkheid, de pc is niet overclocked en de meeste settings in de BIOS staan gewoon op 'auto'.
Ik denk ook niet dat het een warmteprobleem is aangezien de cpu rond de 40-45C blijft.

Is het trouwens normaal dat de cpu heel zachte geluidjes maakt als hij moet werken? De kast van mijn pc staat nu open, en telkens als ik een programma start of een venster verplaats ofzo, komt er een heel zacht gepiep/gezoem vanuit de cpu. Het is niet de harde schijf ofzo, want die zit ergens anders. :)

Alvast bedankt.
 
een latje er bij kopen en die er in zette kijken of dat werkt :p

en anders een nieuwe cpu er bij kopen kijken of dat werkt?:D
 
pfffff :)
Ik heb geen DDR2 geheugen buiten deze 2 latjes, en om zomaar even nieuwe te gaan kopen is het niet iets te duur hoor. :)
Zelfde geldt voor de cpu...


Kheb autoreboot afgezet en ik kreeg deze error:

STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0xBF838D8E, 0xB996BA58, 0x00000000)

win32k.sys - Address BF838D8E base at BF800000, DateStamp 3d6de5e5


Ik heb memtest86 nog eens aan het werk gezet, en na 3 passes kreeg ik plots 32 errors op het 'werkende' latje geheugen.
Wil dit zeggen dat beide latjes defect zijn? Of zit het probleem misschien ergens anders? (moederbord, cpu, incompatibiliteit, ...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan