• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nero Wave Editor + uploaden muziekfragment

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maaikie

altijd in de wolkjes!
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
18.069
Waarderingsscore
589

[hand]


Muziek uploaden voor ons geweldige spel.....

Muziekgame -> Raad de naam van de artiest en het nummer


Omdat we met het geweldige spel Muziekgame - > raad de naam van de artiest en het nummer af en toe aanlopen tegen het probleem dat er al te zien is in het schermpje welk nummer het is geef ik hier mijn visie op het uploaden van een fragment.

Ik doe dit met Nero Wave Editor en met Supload.com.
Er zullen vast nog wel meerdere manieren zijn om een liedje te bewerken en te uploaden, maar ik doe het altijd zo.

NB. Hou er wel rekening mee dat je alleen maar een fragment mag uploaden, meer dan een fragment is illegaal!!

Lets get started!!!

Ik open via start - > Alle programmas -> Nero ultra edition -> Nero Wave Editor
Er wordt een blanco wave pad geopend.





Ga naar File / Bestand en naar Open. Dan wordt er een dialoogvenster geopend naar jouw bestanden. Daar kun je kiezen welk nummer je wilt uploaden.



Dubbelklik het nummer dat je wilt uploaden. Ik kies voor een nummer van Muse van het album Black Holes and Revolutions en het nummer Hoodoo. Dit nummer wordt nu geopend in Wave Editor. Dit zie je door het lopende balkje



het volgende scherm in Wave Editor is het muziekbestand in Wave Editor



Je kunt je bestand even beluisteren door op de Play button te drukken. Op deze manier kun je bepalen welk fragment je wilt selecteren.

Om een stuk van het nummer te selecteren zet je je muisknop op het begin punt en trekt het verder tot waar je het wilt hebben. Ik heb gekozen voor het begin. Vaak is het begin het leukst omdat je dan nog geen stemmen etc hoort, het intro kn soms ook genoeg zijn om een nummer te raden maar niet altijd.



Als jij hebt geselecteerd ga je naar Edit / Bewerken en kies voor kopieren.



ga dan naar File / Bestand en kies ervoor een nieuwe wave pad aan te maken.



er opent zich een nieuw venstertje. In dat venstertje ga je naar Edit / Bewerken en plakt / Paste jouw eerder geselecteerde fragmentje. Dat opent zich dan.



ikzelf kies altijd nog in ieder geval voor het outfaden bij een intro, maar dat heeft met mijn vak te maken...ik kan er niet goed tegen als muziek in klapt en uit klapt. Dit kun je natuurlijk ook doen met infaden. Je moet zelf maar even kijken welke vorm in of outfaden je gebruikt. Je kunt je verandering weer ongedaan maken door bij Edit / bewerken deze optie te kiezen.



Nu is je bestand klaar om op te slaan. Dit doe je door save as / opslaan als:



Ik heb mijn bestand radenmaarAniet genoemd ....haha

Nu open je www.supload.com en kies voor de mogelijkheid om audiofiles te uploaden, kies voor bladeren / browse om jouw opgeslagen bestand terug te vinden:



het bestand wordt geploaded

Je krijgt vervolgens een linking code te zien, hier klik je op en je krijgt de url te zien die je kunt kopieren en toevoegen in ons geweldige spel

Muziekgame -> Raad de naam van de artiest en het nummer










Als je de link kopieert zou je in ons spel de volgende link moeten kunnen zien....

http://www.supload.com/sound_confirm.php?get=1181554461.wav

als je hier nu op klikt krijg je de volgende mogelijkheid te zien...je kiest voor downloaden en ik persoonlijk kies dan altijd even voor opslaan. Dan kan ik er later nog even rustig naar luisteren als ik het niet zeker weet..





als ik het dan vervolgens open....zie ik een nummer staan en geen titel / artiest / band / orkest / zanger / zangeres of andere mogelijkheden.






op deze manier zou het moeten werken....en als dat niet zo werkt....


..dan weet ik het ook niet meer..

Succes en laten we het spel weer gauw wat leven inblazen

groetjes, Maaikie
[/hand]





 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan