• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

320 RAM plaats van 576!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhanToM

Enthousiast
Lid geworden
22 jun 2006
Berichten
2.584
Waarderingsscore
20
Ik heb nog een vrij oude pc hier staan( pentium 700mhz) en heb hier 3 repen insteken. 256 MB + 256 MB + 64 MB. Hoeveel is dat te samen? 320 RAM....
Hoe kan dat? Normaal moet ik toch 576 ram hebben?
Is er een mogelijkheid om het op 576 te zetten?
 
Welk OS draait er op dat systeem?
Zijn de reepjes geheugen wel allemaal met dezelfde kloksnelheid?
 
1. Zit er een onboard videokaart op het moederbord?
2. Test alle geheugenmodules een apart, mss is er een niet goed.
 
Er zit indd een on-board in. En er draait XP op.
Maar het is zo. Ik heb dus op de moment 3 repen. 256 pc133, 128 pc 133, pc 100. Dan krijg ik 320 RAM. Maar als ik nu de pc100 eruithaal, heb ik dan maar 256 MB. En everest duid aan dat ik maar 1 reep.
 
Wat voor moederbord heb je dan? mischien ondersteunt hij maar max. 320 Ram?
 
hij ziet 1 van de 256 repen niet
druk deze eens stevig aan of wissel hem met de 64 mb

als je mobo 133 geheugen goed ondersteund zou ik die
64mb 100 geheugen er uit laten
deze vertraagd het systeem dan
 
Zijn beide 256 geheugenplaatjes met hetzelfde aantal chips? Als je een 8-chips (plaatje met aan n kant chips) bij een 16-chips (aan 2 kanten van het plaatje zitten chips) zet, wil hij n van beide wel eens niet kennen.

Daarnaast zou ik inderdaad die 64mb module eruit laten. Als je een pc100 module bij een pc133 zet, werkt alles op pc100 en is dus trager.
 
Even vermelden dat het niet onboard is. Sorry een foutje :$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan