• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[ME] Windows/pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

shutterspeed

Gevestigd lid
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
477
Waarderingsscore
0
Hm ik heb een groot probleem. Computer is volledig vastgelopen. kan zelfs niet meer via veilige modus in windows komen.:frusty:

Vanmiddag bleef een site voortdurend terugkomen via ctrl alt delete krijg je dan de keuze: taak beeindige, afsluiten, annuleren. taak beeindigen lukte niet dus koos ik voor afsluiten, de computer sloot daarop netjes af. echter direct daarna toen ik de computer weer probeerde op te starten kreeg ik de melding:

''invalid system disk, replace the disk and then press any key''


als ik dan op een toets druk verschijnt er:

initializing MBA
client MAC ADDR: 000475 AD B4 75 GUID: FFFFFF-FFFF-FFFF (ZO ONGEVEER) gevolgd door DHCP waarachter voortdurend een \ en een - elkaar afwisselen.

als ik dan op enter druk: krijg ik opnieuw de melding

''invalid system disk, replace the disk and then press any key''

Als ik bij het opstarten de opstartdiskette erin doe en op de delete toets druk dan verschijnt er het volgende:
1: Help
2: computer opstarten met cd - rom ondersteuning
3: computer opstarten zonder cd - rom ondersteuing
4: minimale opstartmodus
als ik niets doe dan gaat de computer verder en krijg ik de melding:
bezig met voorbereiden van opstarten van de computer
waarna ik in de Help pagina terecht kom.
Als ik Help vervolgens afsluit dan krijg ik de melding:

Er is wellicht een probleem met uw cd - rom station. Controleer of het goed is aangesloten of start de computer opnieuw op.


als ik zonder diskette op delete toets druk, direct bij het opstarten kom ik in een blauw menu-scherm.
PHOENIX - ARARDBIOS CMOS SETUP UTILITY

> standard cmos features
> advanced BIOS features
etc


Is er nog een mogelijkheid dat ik dit zelf kan oplossen?
ik heb wel wat rond zitten kijken op internet maar kan niet echt een handige opzet vinden. :(
http://users.pandora.be/ccreturn2/windowsme/me1.html#10. Valkuilen bij denstallatie



 
Re: nieuw logje

dat is slecht nieuws :(

lijkt wel of er een probleem is met de harde schijf .. heb je evtl een andere harde schijf die je kan proberen ?
En dat je HD als eerste staat om van te booten, maar dat dus niet gaat, en de cd-drive mss in de bios niet als bootdevice staat ?

en dat je eerst in de bios zal moeten kijken wat er eerst staat om vanaf te booten, de HD, de cdrom drive , .. en je daar eerst wat zal moeten veranderen.

Maar ik ben daar ook niet meteen thuis in, zal even Frank op dit topic wijzen, ik denk wel dat hij daar weg mee weet om verder te geraken. Of mss Gertjan als hij het hier leest

Is het goed dat ik dit topic ondertss ook even "kopieer" naar deelforum "Overige Windows" ? dan kunnen mensen die dit herkennen het daar ondertss ook lezen, want hier onderin de logjes lezen niet zo veel mensne het vrees ik.. :(


-edit / info--

dit topic is gekopieerd / afgesplit van volgende topic onder HJT
http://www.softcity.nl/showthread.php?p=209678#post209678
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei dat is niet mis? Lijkt wel op een bootsector virus?

Je kan eens kijken of hij wel doorstart als je de netwerkkaart er eens uithaalt vanwege deze boodschap
initializing MBA
client MAC ADDR: 000475 AD B4 75 GUID: FFFFFF-FFFF-FFFF (ZO ONGEVEER) gevolgd door DHCP waarachter voortdurend een \

Kijk voor de zekerheid anders oook eens aan de binenkant van de pc of alle kabels e.d. nog goed zitten.

Staan er verder op de hd nog dingen die je niet kwijt wilt of wilt backuppen op een exteren harde schijf of usb stick zo ja kunne we beter eerst dat eens doen.
 
Je kan eens kijken of hij wel doorstart als je de netwerkkaart er eens uithaalt vanwege deze boodschap

:mellow: ik zal daar morgen proberen te bekijken, heb zelf nog nooit een computer opengemaakt dus kun je misschien vertellen waar die ongeveer zit/en hoe zoiets erbij zit (sorry maar ik weet zulke dingen dus echt niet)
is het onderdeel van moederbord?

Er zijn wel enkele documenten op de c: , in mijn documenten die ik zou wil bewaren (als het nog mogelijk is)
 
dat is wel mogelijk maar dan is het het makkelijkst als je een usb stick hebt of een externe harde schijf waar we de bestanden dan anar toe kunnen verplaatsen.

Je kan eens kijken of je dit programma kan downloaden genaamd ubuntu http://www.ubuntu.com/download dit is een besturingssysteem die je kan starten vanaf cd zonder dat het daadwerkelijk iets installeert op je pc.
Je moet dus dat programma (besturingssysteem) downlaoden en op een cd branden de stappen staan daar op de website, als je die cd hebt start je jouw pc op met die cd erin, dit kan even duren en je krijgt uiteindelijk een buroblad te zien heel anders dan je gewend bent en je zult dan even moeten kijken naar wat dingen daar maar als het goed is zul je dan ook je harde schijf zien met al je bestanden erop. Kopieer dan deze bestanden naar een usb stick of externe harde schijf. Als dat gebeurt is kan je weer de pc aflsuiten en de cd eruit halen.

Hierna als het gelukt is je bestanden te recoveren kunnen we kijken wat we kunnen met je pc verder.

Een entwerkkaart is, (mits deze niet vast op je moederbord zit) een ingang aan de achterzijde van je computer waar jouw internetkabel ingaat, kan je ongever omschrijven hoe die plek eruit ziet waar de kabel erin gaat of dat laag onderaan de pc is of ver bovenaan.

Als bovenstaande toch iets teveel computer abracadabra voor je is laat even weten dan kijk ik even naar andere mogelijkheden voor je :)
 
ik zal morgen vragen aan een vriend of hij dat programma op cd kan branden. we hebben thuis namelijk geen andere computer meer met brander :(

de internetkabel zit laag onderaan de pc.
 
(frank, kan het ook iets zijn dat er in de bios iets staat van booten vanaf LAN ? of gaat dat dan automatisch over op een volgende optie als de netwerkkaart er uit is ? )
 
hmm ja zou ook kunnen :) kunnen we wel even bekijken. ga nog eens naar optie

als ik zonder diskette op delete toets druk, direct bij het opstarten kom ik in een blauw menu-scherm.

Citaat:

PHOENIX - ARARDBIOS CMOS SETUP UTILITY

> standard cmos features
> advanced BIOS features

en kijk anders eerst maar eens bij standard of daar iets bij staat van boot devices of boot priority mocht dat niet zo zijn dan bij advanced kijken of je daar wel iets ziet staan.
 
PHOENIX - ARARDBIOS CMOS SETUP UTILITY

> standard cmos features
> advanced BIOS features
> integrated peripheras
> power management setup
> PnP/PCI configuration
> Frequency / voltale control
>
>

onder primary staat:

IDE Primary master - maxtor 6l 040J2
IDE Primary slave - cd rom 52 x/akm
IDE secondary master - cd rw 40 x r
IDE ,, slave - none

(niet iets waar jullie wat aan hebben denk ik)

onder advanced BIOS features staan in de lijst o.a

-First boot device - floppy
-Boot other device - enabled
 
ps bij 'advanced chipset features' staat nog:

system BIOS cacheble - enabled
video BIOS cacheble - disabled
 
Kijk eens of je first boot device van floppy kan vernaderen in je harde schijf? want nu stata er in principe dat hij alleen moet opstarten vaanf diskette en niet vanaf je harde schijf waar je windows opstaat?
 
er staan een aantal mogelijkheden waaronder

HDD -1
HDD -2
HDD -3
SCSI
CD ROM
ZIP 100

Moet ik die hdd -1 proberen te veranderen dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je toevallig er meerdere harde schijven inzitten? of zet anders voor de zekerheid boot other device anders eerst maar eens op HD1 dan zoekt hij eerst bij opstarten naar de diskette en als hij die niet vindt schiet hij door naar je harde schijf om vanaf op te starten.

Edit: nee je hebt er geen meerdere schijven inzitten want volgens de IDE indeling zit er maar 1 in? toch vreemd geval dit.
 
kijk eens of hij dan wel opstart?
 
nee niets helaas :(
is er misschien nog iets mogelijk via

zwarte scherm met
A:\

of alles formateren, op zich is het ook weer niet zo belangrijk wat er nog opstaat
 
Het lijkt wel of hij je HD niet kan vinden? maar hij geeft hem wel aan in de bios op de IDE kabel
IDE Primary master - maxtor 6l 040J2
dus dat is vreemd?

kan je zien of de HD nog el goed is aangesloten dmv de IDE kabel en dat de stroomstekker nog achterin de harde schijf zit?
 
hoe kan ik dat zien? moet ik em dan openmaken zeker?
ik zal morgen verder kijken ok?
 
oke thx ik zal ze morgen bekijken, alvast bedankt voor de nodige hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan