• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tip(s) voor Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
X

Xcelsion

Gast
[tip]Tip1:

Zoals de meeste gebruikers van Windows vista (RC1 of beta 2)
wel weten moet je, als je iets wil verwijderen of (de)installeren.
in vista eerst wel 100 keer op Yes of op Ok klikken.

Dit komt door een nieuwe feature in Windows Vista.
Deze feature heet UAC of ookwel User Account Control.
Deze feature kan je uitschakelen, maar let wel op !
Als je deze feature uitschakelt is je computer sneller vatbaar
voor virussen spyware ect..

IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR ENIGE SCHADE AAN UW SYSTEEM/COMPUTER DIE KUNNEN ONSTAAN DOOR HET VOLGEN VAN
DEZE TIP !

Het uitschakelen van UAC is vrij simpel.
Klik op het Windows logo. (wat in windows 9x/xp start was ;) )
Klik dan rechts bovenin op het plaatje van uw gebruikers account.
Klik vervolgens op Turn User Account Constole on or off.

Zet een vinkje voor turn off, en klik op ok.
En start de computer opnieuw op.
Na het opnieuw opstarten krijg je een waarschuwing van het Windows Security Center dat UAC uitstaat. Om dit weg te halen,

Rechtermuisknop op de startbalk klikken en dan Properties. Klik dan op de Notification Area tab.

Klik dan op customize, en kijk bij het tekentje van het rode schild met het kruisje erin.
Klik op Hide when inactive, een klein menutje komt te voorschijn waar je kunt kiezen tussen (Show, Hide, Hide when inactive)
Zet hem op Hide.

Vanaf nu zal je als het goed is geen waarschuwingen meer krijgen. :)

[/tip]
 
Laatst bewerkt:
[tip]
Tip 2

Ik weet niet of er meer mensen zijn die het irritant vinden dat andere mensen zo kunnen zien welke bestanden je het laatst geopend hebt, maar ik in iedergeval wel. :biggrin:

Mensen hoeven alleen maar op start en dan Recent Items te klikken en mensen kunnen zo zien naar welke muziek je heb geluisterd of plaatje je het laast hebt bekeken. -_-

Om de Recent Items map in het start menu weg te halen,
moet je alleen maar even met de rechtermuisknop te klikken op de startbalk. Dan moet je klikken op Properties.

Daar moet je klikken op het start menu tab. Daarna onderaan bij Privacy het vinkje bij Store and Display a list of recently opened files weghalen. Dan moet je nog even op ok klikken en de het mapje in het start menu is weg :)
[/tip]
 
[tip]
Tip 3

De aero,

De aero is ook een nieuwe feature in Windows vista, het geeft de mogelijkheid om, als je veel programma's open hebt staan deze van de zijkant te bekijken.

Begrijp je dit niet helemaal, dan is hier een plaatje van wat ik bedoel.

http://xcelsion.xc.funpic.de/winvistavoorbeeld.jpg

Voor het geval je het niet weet, niet elke versie van Windows Vista zal de aero hebben. Ik weet ook niet precies welke versies het wel hebben, maar de home premium en de ultimate versie hebben het zoizo.

Maar nu komt nog, hoe start ik die aero dan ?
De meeste mensen dachten dat het met [alt] + [tab] moest,
maar het is [windows toets] + [tab]

Je kan ook rechts van de start knop (in vista et windows logo)
klikken op het icoontje "switch between windows."
Het is mogelijk om in dit scherm met je muis te scrollen :)
[/tip]






~~~~~~~~~~​

*mod-edit* : Omdat we na overzetting van tijdelijke --> vaste handleidingen, tutorialtopics sluiten, kunnen evtle reacties op en/of vragen over deze tut, verder gesteld worden in het vragengedeelte van het forum, i.c. bij Besturingssystemen (verwijs er dan even bij naar deze tutorial).
Ben je de TS en wil je evtl wat aanpassen, toevoegen, .. contacteer dan even iemand van het NCF-team :)

*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan